Beantwoord

Nieuwe simkaart

  • 2 March 2017
  • 1 reactie
  • 768 Bekeken

Ik heb vandaag een nieuwe Iphone SE aangekocht. Helaas is de overstap van mijn oude micro simkaart naar de nieuwe nano simkaart geen succes...
Oude micro simkaart
- pin: 7489
- pin2: 2361
- puk: 35412896
- puk2: 62523232

Nieuwe nano simkaart (aangekocht bij Essec Hasselt om 17h55)
- pin: 4479
- pin2: 1668
- puk: 25033009
- puk2: 66716194

Beide simkaarten op zelfde mobiel nummer.

Ik krijg volgende melding: Geen simkaart geïnstalleerd.
Na inloggen op mobiel netwerk: Simkaart vereist/Plaats een simkaart (simkaart steekt in toestel).

HOE KAN IK DIT OPLOSSEN?

Thomas
icon

Beste antwoord door Fonz 3 March 2017, 00:52

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 4
Badge +1
Nano simkaart aangekocht.... Winkel die sims verkoopt moet die ook activeren, gewoon op bestaand nummer van de oude sim (die daarmee inactief wordt ) Die nieuwe sim moet binne de 10 seconden werken in je iPhone !
Als je melding krijgt "géén simkaart geinstalleerd", mag je er donder op zeggen dat kaartje foutief in de sleuf zit (ondersteboven wellicht, want de schuine keep verhindert de andere foutieve insteek)
Hoe is de "overstap" van de SIMP kaarten jou uitgelegd geworden ?? ( de PIN en PUK's hebben geen belang, het is het telefoon nummer dat moet gekoppeld worden aan de kaartnummer die op de grote (bankkaart model) kaart staat waaruit de nano-sim werd gedrukt. Normaal scant de handelaar de oude nr (als je die nog hebt, maar die staat ook in 'tklein op het grotere SIM model zelf), en de nieuwe nr van de bankkaart waaruit de nanosim komt, en klaar is kees.
NB : wat met beltegoed: dat wordt gewoon overgenomen door nieuwe sim, want dat is telefoon-nr gekoppeld

Reageer