Nieuwe modem? Welke en mogelijkheid deze van belgacom te krijgen?

  • 21 September 2011
  • 9 reacties
  • 1784 Bekeken

Samengevat: Ik zou graag een nieuwe modem hebben thuis, maar moet hiervoor de capaciteit van mijn lijn kennen om correct te kunnen kopen. Ook had ik graag deze gekregen hebben van Belgacom indien mogelijk, omdat ik toch al 8 jaar lang klant ben en nog geen upgrade gekregen heb. Indien niet mogelijk zijn andere mogelijkheden, modems en prijzen welkom.

------------------------------------


Hallo,

Er wordt hier nog steeds met het internet verbonden door middel van een oude modem van belgacom, de Thomson-Alcatel Speedtouch (2003). Deze werd gegeven toen we de eerste keer adsl namen. Sindsdien zijn we hier al 8 jaar trouwe belgacom adsl klanten. Het probleem is dat dit beestje het niet echt meer aankan in deze tijden.

Ten eerste valt hij af en toe uit, waarschijnlijk door oververhitting. Ten tweede is zijn maximale doorvoersnelheid 512 / 4640 kbps, dus zo'n 60 kBps upload en 500 kBps download. Dit wordt toch wel echt te weinig. Bovendien wordt de vraag naar een draadloos access point steeds groter.

De vraag naar vernieuwing is dus wel duidelijk. Nu zijn er 2 vragen die ik heb.

Is er een manier om de maximale doorvoersnelheid van mijn lijn te zien ? Momenteel is de modem de bottleneck dus ik heb geen idee van wat de mogelijkheden zijn. Ik zou nochtans wel graag een richtlijn qua snelheid hebben zodat ik een nieuwe modem kan kopen die zo goed mogelijk gebruikt maakt van de mogelijkheden. (Een nieuwe modem kopen om te ontdekken dat deze nog steeds de bottleneck van mijn verbinding vormt staat me niet zo aan)

Is er de mogelijkheid om een (gratis) modem aan te vragen bij Belgacom? Of zou ik beter af zijn door een modem te kopen bij een harware store ? Zijn hier aanbevelingen ?




Nog enkele (niet al te koosjere) mogelijkheden waar ik op kwam om een modem te verkrijgen:

Mogelijkheid 1:

[quote]
http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/dynamic/product.jsp?dcrName=hbs_adsl_res_go&detailPage=inter_fav_genco

9 reacties

In verband met de snelheid van mijn lijn:

Ik heb een test gedaan over Belgacom tv. Daarin kreeg ik dit resultaat:























Status Beschikbaar
Maximaal aantal TV's 2
Beschikbaar
Maximaal aantal TV's in HD 1

Volgens de post hier (http://nl.community.belgacom.be/posts/ba0d991aa9) zou ik dan een snelheid van 16.5 Mbps hebben. Ik veronderstel dat dit download + upload is. Adsl is maximaal 8MBps download, dus dan zou het de moeite zijn om naar vdsl over te schakelen ? (Wat ook zou moeten gaan volgens deze test)

Graag zou ik toch graag even bevestiging zien en een concreter cijfer voor mijn maximale download en uplaodsnelheid.
Reputatie 7
Badge +1
Grasduin eens hier:

http://bgctv.skynetblogs.be/

een juweeltje samengesteld door een van de betere communityleden....Knipogen
beste

uit de beschikbaarheidstest van belgacom tv blijkt dat vdsl2 mogelijk zou zijn, profiel zal vermoedelijk een 16,5/2 worden (het laagste vdsl2 profiel, maar wel een verviervoudiging van jouw huidige download/uploadsnelheid)

contact opnemen met de klantendienst voor de overschakeling aan te vragen, deze is momenteel gratis.
u zal voor vdsl2 ook een andere modem nodig hebben (bbox2), leuk meegenomen voor jou dan ben je van die oude brol vanaf

mvg
Beste Skyeam,

Als VDSL2 beschikbaar is voor jou dan zou ik niet twijfelen. Snelheid gaat omhoog gaan en de nieuwe BBOX2 modem is inbegrepen.

Echter, wil je (nog) niet overschakelen dan heb je vanaf nu de mogelijkheid om bij ons gratis een modem te huren. Dit zal (hoogstwaarschijnlijk) ook een BBOX2 modem zijn. Deze heeft een pak mogelijkheden meer dan je huidige (meerdere pc's tegelijk aansluiten - zowel via kabel als draadloos, kan hogere snelheid aan,...). Om deze gratis te huren stap je gewoon een Belgacom Center binnen en daar kunnen ze je verder helpen. Het principe is simpel: zolang je klant bent mag je de modem gratis gebruiken. Zeg je je abonnement op dan moet je de modem wel terug inleveren of terugbetalen als je 'm wilt houden. Voordeel aan een modem huren is ook dat als hij defect is of er is een nieuwer model beschikbaar je deze direct kan gaan omruilen in een Belgacom Center zonder kosten.

MVG,

Eva van Belgacom



Het idee om op vdsl2 over te schakelen staat me wel aan. Hoeveel zou zo'n overschakeling kosten, is de installatie inbegrepen en waar zou ik terecht kunnen voor dze overschakeling aan te vragen? Klantendienst bellen of moet ik naar een belgacom center gaan?
Je kan het aanvragen via de klantendienst 0800 22 800 de migratie naar vdsl2 is nog altijd gratis en je krijgt een bbox2.
Of je kan het ook regelen via een belgacomboetiek waar je dan eventueel direct de bbox2 kunt meenemen.
Deze bbox2 kan je ondertussen al aansluiten want die ondersteunt ook adsl, je zal dan later verwittigd worden wanneer ze u gaan aansluiten op VDSL2.
Bedankt,

Heb ik nog iets anders nodig zoals een nieuwe splitter?
alle materiaal dat je nodig hebt zit bij de modem.

mvg
En als je wat meer info wilt omtrent de splitter dan kan je een kijkje nemen op mijn blog ==> http://bgctv.skynetblogs.be/#vdsl2splitterbeschrijving

Reageer