Nieuwe modem

  • 16 December 2017
  • 4 reacties
  • 1254 Bekeken

  • Apprentice
  • 1 reactie
mijn ouders hadden thuis een bbox 2 modem, kregen 2 weken geleden plots via postbode ongevraagd nieuwe modem . Vandaag geinstalleerd , foutmelding decoder error 40; helpdesk gebeld moder resetten via tandenstoker in klein gaatje aan achterkant van modem probleem zou opgelost zijn,
nog altijd error 40, na 10 min; en aan collega vragen antwoord uw decoder is defect moet nieuwe gaan halen of laten komen aangezien mijn ouders 65 en 66 jaar zijn en niets kunnen van deze technieken maar dat gaat u dan 86 euro kosten voor die technicus . Als ik zeg dat mijn ouders niet gevraagd hebben voor nieuwe modem en ik vind dat proximus bij zijn zelf moet langs om nieuwe dingen te installeren ,zeggen ik begrijp als u dit niet komt er niemand.
Dus laten we technicus komen met nieuwe decorder. Dit gaat pas 3 dagen later zijn mevrouw, alles is bezet. Dus nu zitten mijn ouders (moeder gehandicapt) zonder tv.
Het rare is dat mijn vriend en zijn kameraad ook nog een bbox 2 hebben en geen nieuwe hoeven.
Vind dit geldklopperij van ouder mensen, want zij zullen niet enige oudjes zijn in dit geval

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4
hi cvm

Onze bbox2 modems worden bij sommige mensen preventief vervangen bvb als we problemen opmerken met de verbinding die modem gerelateerd zijn

Dit is geen poging tot geldklopperij maar een poging problemen te voorkomen voor ze echt een problem worden

Jammer genoeg lukt dit niet altijd
onze modems worden niet door techniekers geinstalleerd standard aangezien deze vrij eenvoudig te installeren zijn en het meestal niet nodig is om iemand hiervoor langs te sturen

onze excuses voor het ongemak dat je ouders ervaren hebben en ik hoop dan ook dit zo snel mogelijk voor je in orde is

Mvg
jonathan
Lauter ter info: het is inderdaad wel zo dat de bbox2 stilletjes aan vervangen moet worden door de vectoring ondersteunende bbox3, maar dat je dan ineens om die reden problemen krijgt met de decoder is inderdaad wel heel grote toeval, maar alles is uiteraard mogelijk.
nu ik zou toch nog eens het volgende proberen
zet eerst decoder stroomloos
en voer dan een reset uit van de bbox3 door zolang het verzonken reset knopje achteraan de bbox3 te blijven indrukken tot er leds doven vooraan de bbox3 (zal ongeveer 15 seconden zijn dat je die moet blijven indrukken) en dan pas lossen,
nu wachten tot de DSL led continu blijft branden op de Bbox3 en dan pas de decoder terug onder stroom zetten.
moest het nog niet lukken dan de decoder nog eens resetten als volgt :
>
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_reset/particulieren/welkom-bij-support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-decoder-resetten.html

NB: bij error 40 is het bijna altijd nodig om de decoder te vervangen, maar je kunt maar eens de procedure proberen, je hebt er tenslotte niks bij te verliezen 😉
TUI: ik weet niet of ze een pc hebben thuis dan zouden ze nog via internet met de applicatie "proximus TV "
TV kunnen kijken op het computerscherm als noodoplossing.
voor meer uitleg surf naar > https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tve_play_fct_apps/particulieren/welkom-bij-support/mobiele-apps/proximus-tv/functies-van-de-proximus-tv-applicatie/hoe-live-tv-kijken-met-de-tv-app.html
bedankt voor je tip en thuis staat er nog een oude pc van mij met internet verbinding maar helaas kunnen mijn ouders niet met een computer werken laat staan surfen op het net

Reageer