Beantwoord

Nieuwe modem

  • 5 November 2017
  • 7 reacties
  • 486 Bekeken

na de installatie van de nieuwe modem (b-box 3) kan ik geen programma's meer in HD bekijken of opgenomen programma's in HD kunnen evenmin nog afgespeeld worden. Wie weet raad?
icon

Beste antwoord door ThomasP 6 November 2017, 09:08

Bekijk origineel

7 reacties

heb je de modem al eens herstart door zijn stroom even te onderbreken.
Maar je kan mss best direct naar de helpdesk bellen 0800 22 800 (ook op zondag zit er iemand)

He zou ook kunnen dat de TBF even gaat moeten opgestart worden
dat kan je zelf door te bellen naar 0800 22 424
maar als je belt kunnen zij dat ook doen indien ze zien dat het nodig is.

Je hebt toch de bbox3 net op de zelfde manier aangesloten op je vdsl splitter NTP2007/TF2007 DSL rj11 stekker.
Reputatie 5
Badge +3
Heb je je oude decoder gedeactiveerd? Bel daarvoor naar de klantendienst 0800 22800, ook bereikbaar op Zondag.
Of via:
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_deac_reac/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/andere-oplossingen/hoe-vervangt-u-een-oude-decoder-door-een-nieuwe.html

mvg.
't is een nieuwe bbox3 geen nieuwe decoder volgens Wim V ?
Reputatie 5
Badge +3
Vroeg het mij ook af, de problemen die hij beschrijft denk ik dat het om een omruiling gaat?⁉️
Reputatie 5
Badge +3
Oei, was efkens verstrooid, inderdaad het gaat over een modem en niet over een decoder, excuseer voor de vergissing.😴
Over het algemeen komt dit fenomeen wel voor van een decoder omruil waarbij de oude decoder nog op de lijn geregistreerd blijft, maar als het om een ruil van een bbox gaat zou ik eerder dan denken dat er om één of andere reden de lijn op een repair profiel komt staan, al zal dat wel niet dikwijls voorvallen want als je de nieuwe modem identiek aansluit als de oude, zou dit geen probleem mogen geven, je kan wel op een provisioning profiel terecht komen maar dat is dan nog geen reden dat je decoder ineens geen HD kan weergeven of het zou moeten zijn dat door een onbekende reden in de decoder setting hierdoor op SD zou komen te staan zijn ipv HD.
Reputatie 7
Badge +6
Wim V, ik heb je verbinding even gecontroleerd en gezien dat wegens een storing je lijn op een beperkte bandbreedte komt te staan. Deze beperkte bandbreedte heeft als impact dat HD niet meer mogelijk is. De oorzaak van dit probleem is meestal te wijten aan een storing op de binnenbekabeling (lees: aftakking). Mogelijk heeft die er altijd al geweest maar doordat je een nieuwe modem hebt geplaatst, volgt er een automatische meting waardoor dus je lijn naar beneden wordt getrokken.
Een aftakking is een 2de kabel die is aangesloten op de 'invoerkabel' (kabel van Proximus die bij je binnenkomt) VOOR het eerste contactpunt van Proximus (lees: contactdoos waar bbox en telefoon is op aangesloten).

Wat ik voorstel om het op te lossen:
  • Controleer eerst goed je bekabeling en kijk of er inderdaad geen aftakking op zit.
  • Indien niets gevonden of dit bericht is chinees voor je, maken we een afspraak met een technicus om je installatie eens na te kijken. In uitzonderlijke gevallen kan het ook zijn dat de storing buiten zit.

Reageer