Nieuwe lay-out op 't scherm

  • 7 April 2011
  • 5 reacties
  • 2796 Bekeken

De nieuwe lay-out met ander lettertype en volledig ton-sur-tonkleuren vind ik superverwarrend en zeker niet gebruiksvriendelijk!

Als je de TV gids raadpleegt, kan je de helft van de tijd niet lezen wat er staat; je ziet enkel blauw, blauw en nog eens blauw.

Vond de oude versie veel gemakkelijker; bovendien blijkt het soms heel lastig om van zender te wisselen of het doorspoelen bij een opname stop te zetten omdat het boeltje blokkeert. Ik denk dat dit een algemeen probleem is, want ook anderen hebben hier al over geklaagd


Al bij al een gemiste kans denk ik

This topic has been closed for comments

5 reacties

Je hebt 100% gelijk. Ik schrok me een bult toen ik de tv opzette. Het is onoverzichtelijk en moeilijk leesbaar door het lettertype en de kleur. Het is ook vervelend om door het menu te navigeren omdat er onderaan steeds maar 3 opties te kiezen zijn (duurde een tijdje voor ik doorhad dat ik naar rechts moest) die ook nog eens in het mini worden weergegeven terwijl het woord 'M E N U' dan weer 10x zo groot is. Ik weet niet of ik nu nog wel bij Belgacom wil blijven. Ik moet steeds een uur naar de tv turen om iets op te nemen of een instelling te veranderen. Gebruiksvriendelijkheid is een groot issue geworden. Dikke FAIL.
Badge
De klaagmuur is in Jeruzalem!!!
Ben het volledig eens met de opmerkingen i.v.m. het nieuwe TV scherm.Een grote blunder.De blauwe kleur is gewoon verkeerd gekozen.Bijna niet leesbaar!geef mij maar het oude systeem terug of schakel over op telenet,in zoverre als mogelijk.
Reputatie 5
Badge +2
Wat meer opties, zoals lay-out aanpassen, zouden welkom zijn. Het is duidelijk dat er wel wat werk is aan de nieuwe interface. Vertrekkende van de vorige interface, mag men toch wel verwachten dat de nieuwe interface een vooruitgang en een uitbreiding is. Helaas is het precies alsof Belgacom nog maar pas begint met televisie. Ervaringen van vroeger zijn "ineens" vergeten. Jammer eigenlijk dat ze niet verder hebben gebouwd op de vorige interface.

Mvg
Jullie hebben tenminste nog beeld!

Wij hebben onze decoder opgestart, en krijgen een welkomscherm... and that's it!
Al naar de technische dienst gebeld. Die heeft via een rare toetsencombinatie (lijkt wel ctrl alt delete) een reboot van het hele systeem gedaan. Waarbij ze doodleuk vertelde dat het ongeveer 45min kan duren. Ze ging ons terugbellen na 45min.
Een uur later, nog steeds geen antwoord.
Wij zelf opnieuw gebeld. Andere "technicien" aan de lijn, die doodleuk zegt, dat we het stopcontact moeten uittrekken, en dit blijven proberen tot het terug werkt.
Alsof we dat nog niet gedaan hadden VOOR we de helpdesk belden.
Hij ging ons na 15min ook terugbellen ... yea right. Het is nu 22h30 en we wachten nog. Helpdesk zelf is intussen ook al gesloten.
Dringend eens checken, die klantenservice. TestAankoop zal er zoet mee zijn.

Belgacom TV, een zender met meer Franse posten dan Nederlandstalige, een technische helpdesk waar zelfs mijn oma kan gaan zitten.
Ga daarmee naar den oorlog.
Telenet heeft geen 45min nodig om op te starten, hun layout was op 10s aangepast, en helpdesk heeft tenminste een oplossing klaar.
Morgen maar eens opnieuw bellen, in de hoop effectief TV te kunnen kijken, waar we ook effectief voor betalen.