Mijn eerste post hier.
Ben net overgestapt van TN na 15 jaar en voor de eerste keer heb ik dus de overstap gemaakt naar PX.
De installatie verliep vlekkeloze (door een enthousiaste dame) maar de snelheid was erbarmelijk: 15-20MB/s Downloadsnelheid... Ik kom dus van 120MB/s (speedtest) wat een enorm verschil is. De dame in kwestie zei me dat dit normaal was en dat de snelheid de volgende uren/dag "enorm naar boven gaat schieten". We zijn nu 3 dagen verder en TV kijken is vrijwel onmogelijk (om de 20 min 'storing') en bestanden opladen/downloaden (via wetransfer bvb) duurt zeer lang...
PS: Ik probeerde de hulplijn.. maar wat is me dat een omslachtige procedure! Waarom geen aparte nummers voor TV/Internet/... ? Bij TN hebben Businessklanten een rechtstreekse nummer en heb ik direct iemand an de lijn.
Een klant die zich afvraagt of hij de goede beslissing heeft genomen...
Mvg, Carl
Bladzijde 1 / 1
Dag Carl,
Zou je je nummer eens naar het Proximus team kunnen sturen via privé bericht (ttps:/nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679)? Dan kan ik je snelheid eens nakijken. Er is inderdaad een systeem dat de kwaliteit van alle lijnen monitort en als die goed genoeg is, wordt de snelheid verhoogd, maar jammer genoeg kunnen we hier geen garanties in geven.
Los daarvan zou je met 20Mb wel goede kwaliteit voor tv moeten kunnen krijgen, dus het kan wel zijn dat er toch een probleem op je lijn is en je snelheid daardoor niet verhoogd wordt. Als ik je lijn heb nagekeken, ga ik hier een concreter antwoord op kunnen geven.
Mvg,
Kim,
Het Proximus team
Zou je je nummer eens naar het Proximus team kunnen sturen via privé bericht (ttps:/nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679)? Dan kan ik je snelheid eens nakijken. Er is inderdaad een systeem dat de kwaliteit van alle lijnen monitort en als die goed genoeg is, wordt de snelheid verhoogd, maar jammer genoeg kunnen we hier geen garanties in geven.
Los daarvan zou je met 20Mb wel goede kwaliteit voor tv moeten kunnen krijgen, dus het kan wel zijn dat er toch een probleem op je lijn is en je snelheid daardoor niet verhoogd wordt. Als ik je lijn heb nagekeken, ga ik hier een concreter antwoord op kunnen geven.
Mvg,
Kim,
Het Proximus team
Nummer doorgegeven zoals gevraagd.
Je snelheid zou inderdaad al hoger moeten liggen ondertussen. Kan je eens een reset van de bbox doen? https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mdm_reset_trouble/particulieren/support/internet/internet-thuis/problemen-met-internet/de-standaardinstellingen-van-het-wifi-netwerk-herstellen.html
Laat me weten wenneer dit gebeurd is, dan kan kijken of je snelheid al beter is.
Laat me weten wenneer dit gebeurd is, dan kan kijken of je snelheid al beter is.
Hey Carl,
Kijk misschien zelf ook eens na wat proximus kan bieden aan snelheid door naar deze pagina te surfen :
Proximus-Internetsnelheid
Kijk misschien zelf ook eens na wat proximus kan bieden aan snelheid door naar deze pagina te surfen :
Proximus-Internetsnelheid
30 minuten geleden gereset volgens de instructies - snelheid is zelfs minder 😞 (16-19MB/s dl)
Heb Bizz services "Intense" ...
Heb Bizz services "Intense" ...
Terloops - dame in kwestie zei dat ik geluk had voor mijn bedrijf dat we dicht tegen de centrale zaten (..)
Heb Bizz services "Intense" ...
speelt weinig rol je kan toch zien wat je lijn max aankan op deze link.
Ik heb een aanpassing gedaan , de snelheid zou nu goed moeten zijn.
50 MB/s nu - pagina's laden al een stuk sneller nu 🙂
Straks even testen of de storing op TV ook weg is.
Alvast bedankt!
Mvg
Carl
Straks even testen of de storing op TV ook weg is.
Alvast bedankt!
Mvg
Carl
En nog steeds enkele keren per uur storing op TV (geen signaal).
Internet zit rond de 50MB/s dus dat zit nl gezien ok maar met TV werk ik via Devolo 500 LAN (bij telenet ging dit perfect)
Internet zit rond de 50MB/s dus dat zit nl gezien ok maar met TV werk ik via Devolo 500 LAN (bij telenet ging dit perfect)
Dag Carl,
ik zie inderdaad geen problemen op je lijn. Heb je dit op beide decoders?
MVG,
Wim
ik zie inderdaad geen problemen op je lijn. Heb je dit op beide decoders?
MVG,
Wim
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.