Nieuwe HD-tv, slecht beeld bij niet HD-zenders

  • 23 December 2012
  • 3 reacties
  • 1499 Bekeken

  • Rising star
  • 11 reacties

Hoi,


Ik zit dus met volgend probleem.


Sinds enkele dagen hebben we een Philips full HD-TV, het beeld van de HD-zenders of bv films via usb is erg goed.


De overige TV-zenders bestaan uit allemaal blokjes en dit is erg hinderlijk. Bij onze oude 'gewone' tv hadden we hier geen last van maar met deze nieuwe tv is hier niet fijn naar te kijken.


Hebben hier nog mensen last van of weet iemand of dit kan aangepast worden (eventueel door belgacom?)


Op de decader staat HD ingeschakeld en op 1080 ingesteld.


Alvast bedankt voor uw reacties.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +1


Bijkomend erop letten dan de 3 lichtjes op beide PLC's (zender aan de b-box2 en ontvanger aan de TV) groen zijn. Anders eens een ander stopcontact gebruiken in de buurt van je TV bij voorkeur een waar geen verdeelstekkerdoos insteekt. Ook starters van bepaalde spaarlampen kunnen storingen geven (was bij mij het geval). En de beeldresolutie op automatisch zetten zoals Elsa suggereert is ook het proberen waard. Ook erop letten dat die instelling al eens kan terugspringen naar een andere waarde bij een herstart of Factory reset van de decoder.



aan plc's zal het wellicht niet liggen aangezien hd zenders perfect beeld geven



Xenne mss was het met de oude TV SD hé !!!


Xenne mss was het met de oude TV SD hé !!!



ik begrijp je opmerking niet echt goed...... op zijn nieuwe tv speelt de HD stream perfect af, hij heeft op diezelfde tv last met de sd stream... daaruit besluit ik dat het twijfelachtig is dat dit aan het draadloze systeem zou liggen aangezien de hogere stream geen problemen heeft


denk dat Kurt wel gelijk zal hebben, denk niet echt dat er probleem is, maar dat sd stream gewoon kwalitief te laag is om op die tv perfect beeld te geven


mvg



Reageer