Nieuwe diensten op Belgacom TV ...

  • 15 June 2014
  • 9 reacties
  • 989 Bekeken


... waar ik niet van kan genieten.


Vandaag een e-mail bericht van Belgacom TV gekregen dat mijn diensten/services met 2 worden uitgebreid. Yippie yah yeah. Alleen, weten ze Belgacom TV dan niet dat ik nog steeds op de oudste UI zit? Ik geniet dus helemaal niet van de nieuwste interface (enkel op de nieuwste decoders en dus niet de mijne). M.a.w. ik word dankzij deze nieuwsbrief er nog eens fijntjes aan herinnerd dat ik dus gewoonweg met de oudste UI opgescheept zit .. pech!


En vreemd genoeg ... in mijn e-services verschijnt onder producten al mijn producten van internet, vaste lijn, fon, cloud ... behalve .. Belgacom TV. M.a.w. online mijn Belgacom TV services raadplegen of wijzigen. Pech, u hebt geen toegang via e-services daartoe. Buiten de netwerkstatus van Belgacom TV checken. Maar verder, geen enkele tab, link of wat dan ook in mijn e-services naar dit 'onzichtbare' product.


En de support. Tja na 9 maanden wachten op mijn e-mail met de melding hierover, besef ik stilaan wat voor 'kwaliteit' Belgacom biedt.

9 reacties



Maar voor slechts 1 TV bieden ze die blijkbaar niet aan



Volgen Eva van Belgacom wel !


ook als eerste decoder alleen bedoelen ze dat die bete geschikt is als tweede decoder omdat je enkel nPVR kunt opnemen op een beperketer aantal zenders dan in PVR.


Ontdek ons aanbod hd-decoders en sluit tot 3 tv’s aan op uw Belgacom TV-abonnement. U kiest zelf of u een of meerdere decoders huurt of koopt.

Nu 2 maand met de nieuwe interface met een V3 begin ik me echt te ergeren aan Belgacom. Zappen in de nieuwe interface op een V3 is een echte hel, ik moet steeds snel dubbelklikken op de knoppen of hij zapt gewoonweg niet. Bij elke zap verschijnt eerst het programmacijfer, dan 3 seconden later pas de naam van programma, en de tijdsbalk nog eens 2-3 seconden later. Teletekst openen is nog een grotere marteling geworden ... tegen dat je drie cijfers van de webpagina hebt ingevuld ...


Voor elke optie die ik wil openen of aanvinken geldt hetzelfde snel dubbelklikken op de knop of hij doet het gewoonweg niet, dan 3-4 seconden wachten tot hij het uitvoert en dan begint de hele zever terug opnieuw. Aan de decoder zelf ligt het niet, heb die genoeg opgestart en gereset. En ook niet aan de connectie, die nieuwe interface op een V3 heeft me alle fun van naar digitale televisie te kijken volledig ontnomen.


Ik kijk tegenwoordig nauwelijks nog televisie want zappen, opnames plannen, info opvragen of weekoverzicht doorworstelen is een complete hel. En als bonus heeft Belgacom nog de prijs van TV-kijken verhoogt. En opgesplitst in maandelijkse facturen, zogezegd omdat het 'overzichtelijker' te maken. Maar de prijsstijging te camoufleren uiteraard.


Als ik ga vragen voor een nieuwe decoder - recenter model - dan willen de vriendelijke mensen in het BGC van Mechelen mij hiervoor extra laten betalen? Ah natuurlijk, om volledig optimaal van je diensten te genieten, moet je nog meer betalen, uiteraard! Bedankt.


Ik heb in het BGC nog eens doorgegeven dat mijn Belgacom TV diensten in de e-services nergens verschijnen of aangepast kunnen worden, buiten in de tab netwerkconnectie testen waar staat dat ik Belgacom TV heb. Oh ja, ze gingen dat in orde brengen ... Half september wacht ik nog steeds hierop.


Intussen verneem ik van mijn vader dat hij wel een mail krijgt om zijn bbox2 GRATIS om te ruilen voor een bbox3? Dus ik mag uiteindelijk wel 7 euro MEER betalen dan mijn vader om met een V3 en een bbox2 te blijven zitten? En geen van beide kan ik dus gratis inruilen, dan word ik verondersteld nog extra te betalen om te genieten van tv-kijken? Je zou er haast cynisch van worden. Ik verlang bijna terug naar de gewone analoge kabel ... toen zappen in een microseconde ging ...
Probeer gewoon in een ander Belgacom Center want er zijn er die wel ene mee krijgen zonder probleem.


Of via een privé bericht aan Eva vragen of ze dit voor u kan regelen.


Van die bbox2 omruilen voor een bbox3 dat zal alleen zijn voor degenen die op Vectoring kunnen gezet worden dus voorlopig voor die op minder dan 400 m van de ROP zitten, ik heb ook nog geen brief / mail ontvangen en zit nochtans wel op minder dan 400 m ,maar dat zal wel komen eens vectoring hier uitgerold wordt .

in het BGC van Mechelen mij hiervoor extra laten betalen



Dat kunnen ze niet, of bedoel je dat ze gezegd hebben dat je er ene moet kopen als je een V5 wilt, waarschijnlijk was het dat
Wat jij moet doen is gewoon de harde noot kraken.Het beste eerst een privé mail naar Eva schrijven en zeg gewoon dat je niet met een v3 blijft zitten omdat die veel te traag is en dat je daar al maanden mee miserie hebt.dan kan je dat ook uitleggen van je vader.Maar leg het wel op een fatsoenlijke mannier uit.Dit is veel beter als je het via haar dan via de klantendienst doet en je hebt waarschijnlijk kans op een v4-5.En je kan ook zeggen als ik zo blijf sukkelen(maar dat moet je zelf weten) ga ik naar een andere operator.

Dus ik mag uiteindelijk wel 7 euro MEER betalen dan mijn vader om met een V3 en een bbox2 te blijven zitten



Je bedoelt dan waarschijnlijk toch voor een ander pack , een oud pack voor april 2012 of zo ?
Tja ik woon juist 1 straat verder van mijn vader in stadscentrum Mechelen, dus lijkt me dan wel vreemd qua bbox-aanbod. Uiteraard is mijn pack ouder en dus van voor april 2012, maar dat is ook iets wat ik bij Belgacom nooit begrepen heb, waarom de trouwste klanten er altijd bekaaider vanaf komen dan nieuwe. Ik gebruik al Belgacom inbel, ADSL, VDSL2, ... altijd van bij de start nu al bijna 20 jaar en eerlijk gezegd over internet heb vrijwel nooit klachten.


Als je als meest trouwe klant dan wilt updaten voor TV mag je altijd voor alles bijbetalen, decoder huren of kopen, bbox upgraden, ... om te blijven genieten van je duurbetaalde service... De nieuwste klanten, ja die krijgen promoties, gratis bbox'en, updates naar nieuwe decoders, ... toe maar. Maar mijn enige beloning van Belgacom is een upgrade van mijn diensten door het schrappen van mijn oude pack en te vervangen door een nieuw - uiteraard duurdere - versie met het gebruiksgemak van mijn factuur nu maandelijks op te sturen (om de prijsverhoging te camoufleren).


Dat is een marketing politiek die ik niet versta onder 'customer retention', maar eerder als 'cash cow' uitmelken van iemand die al 20 jaar Belgacom-klant is. Als marketing-medewerker ken ik uiteraard de truken van de foor, maar als je er dan zelf zo duidelijk mee te maken krijgt ...
Inderdaad ik zat in het zelfde geval en heb ook mijn oud pack laten omzetten naar een nieuw van na april 2012 en ik heb het wel zo laten veranderen van maxi naar comfort zodat ik uiteindelijk toch niet meer moest betalen, ik zit ook nog met een bbox2 maar ik weet dat in de bbox3 er nog bugs inzitten en dat weet ik omdat er nog regelmatig problemen gemeld worden dus ik sta eigenlijk nog niet te springen voor een BBOX3 en waarschijnlijk zal bij de invoer van Vectoring er dan naar mij ook een mail of brief verstuurt worden om mijn bbox2 om te ruilen, maar van mij is het zeker niet dringend aangezien ik op 70/6 Mbit /s zit en de vectoring voor mij dus voorlopig niet veel gaat uithalen, maar we zien wel ;-)
Reputatie 7
Badge +1
Ik heb hetzelfde gedaan als Elsa, en zit ook nog met een (pas vervangen) b-box2 en een 70/6Mbps-profiel. Problemen heb ik enkel maar gehad met de steeds opnieuw geuodate TV-interfaces, waarbij men er blijkbaar nog steeds in slaagt om de fouten er niet echt uit te halen....

Reageer