Skip to main content
Hoe komt het toch dat ik nog altijd mijn nieuwe decoder om de tijd eens moet volledig uit trekken van de stroom??

Na een tijd kan ik niet zien wat die heeft opgenomen en wat er in geplande opnames staat, dat is eerst terug zichtbaar als ik de decoder

uittrek (de stroom) en terug opnieuw opstart. Zeer vervelend daar er hier thuis veel word opgenomen.

Ik zit ook nog met een tweede decoder die ik gekocht heb, moet ik die ook ruilen ? en hoelang gaat die nog blijven werken?

Is het ook niet verstandig om mijn oude modem Bbox2 om te ruilen voor een nieuwe??



gr.
Inderdaad er zijn met opnames nogal wat problemen waarbij het al dan niet kan helpen door hem even zonder stroom te zetten.
Die tweede decoder is dat een v4 dan wordt of moet die niet omgeruild worden aangezien die nog voldoet om op de nieuwe NTE te draaien.

Deze nieuwe NTE software voor de v4 wordt pas vanaf oktober verwacht!
Als het echter een aangekochte v3 of v3 b decoder is zou je nog een brief moeten ontvangen voor de ruil, het versturen van deze brieven werd nog niet zolang geleden gestart dus zal je deze nog wel ontvangen.
Nog verder ter info:

In verband met het eventueel omruilen van je V3 decoder :

▬►voor gehuurde V3/v3b decoder

▬►voor gekochte V3/v3b decoder

Ook voor de aangekochte decoders gaan brieven verstuurd worden.

Via de website http://www.proximus.be/huurdecoder kan de aanvraag gebeuren van zodra de brief ontvangen is



Volgens iemand die het vernomen heeft van een medewerker die aan dit PX project werkt,

zorg je er best voor dat je aangekochte decoder aan het netwerk is aangesloten en op zijn minst in stand by staat,

volgens hem zou anders Proximus niet zien of je een verkochte decoder hebt of niet.


NB: dit schijn echter niet te kloppen: officieel aangekochte (geen tweede hands) staan genoteerd bij Proximus met zijn mac nummer en op die basis zullen de klanten per brief verwittigd worden om hem om te ruilen.



▬ impact op je factuur: Je hebt ingetekend om je decoder te vervangen via bpost en geniet zo van 1 jaar gratis huur.

Na deze termijn zal € 8/maand aangerekend worden indien het je eerste decoder is.

Als je een Pack Comfort of Maxi hebt kost de 2de of 3de decoder € 5/maand.

▬ Voor aangekochte v3 v3b decoder wordt via de procedure uitgelegd in de brief zal de decoder omgewisseld worden naar ons nieuwste model.

Aangezien we de oude modellen niet meer verkopen stellen we je een jaar gratis huur van het nieuwste model voor, aangezien die ook niet meer kunnen aangekocht worden.

Je oude decoder blijft werken tot 31/1/2017, zie ook ->

De V3 zal geen cloudpvr software versie krijgen aangezien die in phaseout zit.

▬ Opgelet:

Wanneer je je decoder vervangt, gaan je opnames helaas verloren.

De programma's die zijn opgenomen met de optie 'Beschikbaar gedurende 60 dagen' blijven echter toegankelijk op je nieuwe decoder.

Maak het dus gezellig en profiteer ervan om de programma's op je harde schijf nog te bekijken vóór je je nieuwe decoder ontvangt.

Reageer