Nieuwe decoder v4

  • 14 February 2013
  • 3 reacties
  • 756 Bekeken


Vanaf half Desember eindelijk vdsl en digitale tv bij ons, maar als ik alles lees hier had ik toch mijn bedenkingen, maar toch een paar weken geleden toch beslist om digitale tv te nemen bij belgacom, Even naar de belgacom winkel in Turnhout , daar zeer vriendelijk ontvangen en 2 spinternieuwe decoders V4 en 3 plc s meegenomen, s avonds aangesloten (zeer makkelijk) en alles was perfect fantastisch HD tot s maandags dan begint het, de plc kleurt plots onranje het beeld begint te blokken en geen signaal, moet overschakelen naar sd, s anderendaags voormiddag hd , nademiddag weer blokken en geen signaal zo blijft dat tot gisteren middag, intussen de V4 een paar keer al opnieuw aangesloten en opgestart maar het helpt niet,als de stekker uit de plc is kleurt hij groen,stekker erin kleurt hij onranje, gisteren dan maar een facreset geprobeert en nu doet hij niets meer alleen sofware downloaden en als die na 20 minuten binnen is krijg ik een error met mededeling unable to download de software en dan begint hij gewoon opnieuw met hetzelfde resultaat, de andere decoder staat boven bij mijn zoon en die heeft geen enkel probleem, ik heb ook al het modem gereset maar dat helpt ook al niet en zowat alles ook al geprobeert wat ik hier op het forum al gelezen hebt, dus ik weet het niet meer of kan ik die decoder gewoon gaan omruilen in de belgacom winkel want ik heb ook weinig zin om uren aan de telefoon te hangen en nog niet geholpen kunnen worden


groetjes Will

3 reacties

Reputatie 7
Badge +1


Je kunt eens proberen de PLC-ontvanger(s) in een ander stopcontact te steken waar weinig stroomafnemers op zitten. Bij mij ging het niet in het stopcontact waar een verdeeldoos met al mijn electronisch apparatuur insteekt (TV/decoder/DVD-recorders/videorecorder/Hifiketen). Toen kreeg ik ook een oranje lichtje, maar dat bleek nadien door een spaarlamp te komen die 4 meter daarvandaan in dezelfde stroomkring zat. Als ik die uitdeed, kreeg ik groen. Heb dan de PLC-ontvanger toch in een ander stopcontact gestoken, waar enkel een staanlamp insteekt, en daar heb ik nu altijd groen licht en goede resultaten met 2 HD-streams (HD kijken en tegelijk van een andere HD-zender PVR opnemen). Ik heb wél maar één TV/decoder. Ik had voordien Ruckus, en dat werkte inderdaad ook perfect, maar die hou ik nu als reserve, omdat Belgacom Ruckus niet meer volgt..




Reputatie 7
Badge +1


Ik begrijp dan ook niet dat Belgacom (en ook Telenet met de Powerline) nog enkel de Devolo's aanbiedt en de Ruckusoplossing heeft afgestoten. Het probleem met devolo's is, dat je nooit op voorhand weet of er storingen (foutstromen) op je electriciteitsnet zijn of gaan komen. Ik ben er nu nog altijd tevreden over, maar veel zal ook afhangen van de toestand van je electriciteitsbekabeling en van de apparaten die stroom afnemen, vooral op dezelfde stroomkring (zekeringen) denk ik.

Reputatie 7
Badge +1


Dan is het toch een bizarre politiek van Belgacom om de Ruckusoplossing niet als alternatief aan te bieden. Nu ja, ik ben met Ruckus begonnen 3,5 jaar geleden op aanraden van een BCC medewerkster, al waren er toen al PLC's in aanbod ook. Mijn Ruckusadapters werkten na 3 jaar nog steeds perfect, maar ik zocht toch naar een backup voor als ze toch stuk zouden gaan en Ruckus niet meer te krijgen zou zijn. De PLC's werken nu bij mij (na wat testen voor het juiste stopcontact) nog steeds tot mijn volle tevredenheid, en de Ruckusadapters hou ik nu dus als backup voor als het met de PLC's zou mislopen, wat ik niet verwacht, want mijn zware apparaten zitten sowieso op aparte stroomkringen (3-fasige stroom). Maar ik heb wél al last gehad met foutstromen op het net een 5-tal jaar geleden (mijn TV viel toen uit en ik heb toen zelfs een Monsterfilter moeten plaatsen). Je hebt dat niet altijd in de hand natuurlijk. .

Reageer