Beantwoord

Nieuwe decoder functioneert niet.

  • 11 November 2016
  • 23 reacties
  • 321 Bekeken

Beste,

Gisteren heb ik een nieuwe decoder ontvangen van proximus. Heb alle instructies opgevolgd alsook het deactiveren van de oude decoder. Ik heb alle vervingen juist aangesloten. Eenmaal als ik de nieuwe decoder aansluit krijg ik de melding dat mijn verbinding goed is. Dan komt het laadscherm van proximus (welkom/bienvenue Proximus TV) en dit blijft maar uren zo. Ik heb reeds op YouTube gekeken naar de hulpvideo van proximus zelf en hier zeggen ze dat dit max. 15 min in beslag mag nemen. Ik heb reeds de klantendienst gebeld en deze zijn natuurlijk weer niet beschikbaar. Ook heb ik hun via Facebook proberen te bereiken maar hier reageren ze ook niet op. Hoe kan ik dit probleem oplossen? Kan het te maken hebben dat ik nog met een bbox-2 werk en ik MOET overschakelen naar een bbox-3 wat uiteraard weer geld gaat kosten.
Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door DieterCeu 13 November 2016, 17:45

Bekijk origineel

23 reacties

Reputatie 6
Badge +3
Probeer eens
_ alles uit stopcontact (decoder, bbox)
_ bbox herstarten
_ als bbox opgestart: decoder opnieuw in schakelen
Reputatie 6
Badge +3
Hier staat alles over herstart uitgebreid uitgelegd:
http://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_restart_global_restart/particulieren/support/televisie/uw-digitale-tv/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/geen-internet-of-tv-herstart-uw-toestellen.html
Hallo Dieter,
Moeten overschakelen naar bbox3 is niet nodig om de decoder goed te laten werken, mijn decoders werken nog altijd perfect samen met de bbox2.
Aangezien de bbox in bruikleen gegeven worden kan je wel omruilen voor een bbox3 indien gewenst.

Wat je kan proberen is de decoder zijn netstekker uittrekken en dan deze van de bbox2.
De stekker van de bbox2 terug inpluggen en als de bbox2 volledig stabiel opgestart is dan de stekker van de decoder terug inpluggen.
Dit doe je altijd best, indien mogelijk, door de decoder rechtstreeks met de bbox2 te verbindden (zonder draadloze systemen er tussen)
Frank bbox herstart heb k ookal geprobeerd, zal het nog een keer doen.
Reputatie 6
Badge +1
Kan soms wel even duren, heeft hier toch ook wel een 45 minuten geduurd, software update bleef er heel erg lang staan
Ja maar hier heeft het gisteren 3 uur gestaan op het laadscherm Bienvenue/welkom proximus TV zonder enig resultaat
Reputatie 6
Badge +1
Dat is wel heel lang, dan zal er wel iets aan de hand zijn
Ik denk ook dat het te maken heeft met de bbox. Heb deze juist getest en deze haalt maar een snelheid van 0,8 Mbps en normaliter zou deze een snelheid moeten halen van +- 20 Mbps. En aangezien de decoder de software download via het internet zal dit bij ongeveer 20 keer zo lang duren. Morgen dan maar even naar de proximus winkel voor een andere bbox.
Hey, Dieter,
Probeer je dit terwijl je decoder rechtstreeks met netwerkkabel verbonden is met de bbox2.

Hallo Dieter,
Moeten overschakelen naar bbox3 is niet nodig om de decoder goed te laten werken, mijn decoders werken nog altijd perfect samen met de bbox2.
Aangezien de bbox in bruikleen gegeven worden kan je wel omruilen voor een bbox3 indien gewenst.

Wat je kan proberen is de decoder zijn netstekker uittrekken en dan deze van de bbox2.
De stekker van de bbox2 terug inpluggen en als de bbox2 volledig stabiel opgestart is dan de stekker van de decoder terug inpluggen.
Dit doe je altijd best, indien mogelijk, door de decoder rechtstreeks met de bbox2 te verbindden (zonder draadloze systemen er tussen)
Ja deze is met een ethernetkabel met de bbox verbonden.
Leest je die 0,8 Mbps af uit de webinterface ( http://192.168.1.1 ) van je bbox2 zelf af, want als je dit meet met speedtest via wifi is dit niet betrouwbaar.
Volgense het SN nummer zou ik een downstream line rate hebben van 50,2 Mbps maar dit geloof ik van mijn leven niet! Een vriend van mij is bij Telenet en deze heeft ongeveer 30 Mbps en deze kan YouTube video's afspelen op hoge kwaliteit terwijl ik dit niet kan. En die speedtest via wifi is wel betrouwbaar. Heb de PC aangesloten via een kabel op de bbox en hierop de speedtest afgelezen en deze zegt 0,8 Mbps. Dezelfde vriend heeft hetzelfde proces gedaan bij Telenet en deze haalt wel zijn aanbevolen waarden van 30 Mbps.
Ik had inderdaad beter gezegd speedtest doen over wifi, zeker op 2.4 band, is niet altijd betrouwbaar.
Maar begrijp niet goed wat je bedoelt met: Volgense het SN nummer zou ik een downstream line rate hebben van 50,2 Mbps
Wat bedoel je volgens het SN?
Via de link (http://192.168.1.1) moet ja het serienummer (S/N) van je bbox ingeven en dan kan je je downstream line rare zien.
op mijn bbox2 lees ik het volgende af bijvoorbeeld.
VDSL line status SHOWTIME
Downstream line rate 70184 kbps
Upstream line rate 10064 kbps

speedtest.net over wifi geeft mij: 2.89 Mbps down en 0.78 up
dit bedoel ik met onbetrouwbaar.
Wifi en bekabeld is wel nog een groot verschil, als je de PC met de kabel aan de bbox zou hangen zou je normaal een veel grotere down en upload snelheid moeten hebben ivm wifi. En via de kabel geeft hij een snelheid van 0,8 Mbps wat belachelijk weinig is.
Reputatie 6
Badge +3
Normaal is Proximus zeer stabiel qua snelheid. zeker op een 70/10 lijn. Als je computer niet toevallig een Windows update aan het downloaden is tijdens de test, dan best morgen een bb3 halen.
Heb je al via het reset knopje achteraan, de bbox2 terug in fabrieksinstelling gezet,
(kan nog een verschil uitmaken ten opzichte van een gewone herstart door de stekker even uit te trekken en terug te steken)
Ok zal dit dan nog eens proberen ... en anders nieuwe bbox
Helaas zonder succes, toch bedankt allemaal! Morgen proberen een nieuwe bbox 3 te gaan halen, ik hou jullie op de hoogte!
Reputatie 6
Badge +4
Dag Dieter,

Om de maximum snelheden te halen zou ik toch een omruiling naar bbox3 doen, waarschijnlijk is er een probleem met de wifi op je oude bbox2 router als een reset naar fabrieksinstellingen niet werkt.

Dit kan via een telecenter of via een kialapunt naar keuze (http://www.kiala.be)

in laatste geval om dit order te kunnen inleiden, stuur je klantengegevens+ gsm nummer door in privébericht.

Mvg sabine
Het lag dus aan de nieuwe decoder! Eerst ben ik de bbox 2 gaan omruilen voor een bbox 3, dit zorgde ervoor dat mijn snelheid van het internet 40 mbps is waardoor ik al zeer blij werd... maar toen merkte ik dat het probleem met de decoder nog altijd niet was opgelost. Uiteindelijk naar de technische dienst gebeld en deze gevraagd of ze mijn decoder van op afstand wouden resetten door er een soort resetcode naar toe te sturen. Toen dit gedaan was, was het probleem nog altijd niet verholpen en heeft de technische dienst mij een klachtnummer aangemaakt waardoor ik de decoder kon gaan inruilen voor een nieuwe. Eenmaal de nieuwe aangesloten werkte alles na 5 min. Dikke pluim voor het Proximus Center te Diest, de technische dienst en uiteraard de forumleden! 😃
Er is ook geen enkele reden waarom de decoder niet zou werken met een bbox2, die werken met mijn bbox2 nog altijd heel goed.

Reageer