Beantwoord

Nieuwe decoder beeldkwaliteit


Vandaag heb ik een nieuwe decoder ontvangen. Als ik de beeld kwaliteit vergelijk is deze met de nieuwe decoder waziger.
Ik heb mijn beeld instelling op 1080i staan zoals bij mijn oude decoder. Is hier iets aan te doen?
icon

Beste antwoord door oude_klant 6 June 2016, 22:37

Bekijk origineel

13 reacties

Dat zou nochtans identiek het zelfde moeten zijn en zit er geen verschil op tussen een v5 en een v5 compact of een v4 decoder
Kijk eens op je decoder onder settings van het beeld en probeer daar eens door hem ipv op automatisch beeldresolutie , op 720 of 1080i te zetten en kijken wat voor u het beste beeld geeft bij mij is dit in de stand 1080i dat ik het beste beeld krijg op mijn full hd tv.
In theorie zou automatisch het beste moeten zijn omdat tussen decoder en TV de beste instelling gekozen wordt maar na langdurig testen is dit bij mij nie het geval.
zoals ik in mijn bericht schreef heb ik mijn beeld instelling op 1080i staan
ja maar experimenteer eens met 720p zoals Els zegt, of dit bij u een beter beeld geeft, hoe stond uw decoder vroeger ingesteld ook op 1080i dan zou dit geen verschil mogen geven.
Inderdaad Eric_039, dat is het wat ik bedoelde, hoe stel jij uw decoder in, heb je ook een v5c.
Mijn instelling stond op 1080i. Deze aanpassen naar 720 maakt geen vershil kwestie beeldkwalitteit
Goedenavond Els,

Heb inderdaad ook een V5 compact.
Mijn decoder staat ingesteld op 1080i omdat dit beeld voor mij toch het beste lijkt op mijn flat screen.
Ik heb nooit een verschil opgemerkt in beeldkwaliteit tussen de V5 en de V5 compact decoders.

Mvg,
Eric

Inderdaad Eric_039, dat is het wat ik bedoelde, hoe stel jij uw decoder in, heb je ook een v5c.
ik had een v4 decoder nu heb ik een v5. De beeld kwaliteit is merkelijk verschillend, ofwel staat er een instelling verkkeerd maar ik weet niet welke
Je decoder staat toch op HD en niet op SD kijk eens op je decoder hoe dit ingesteld staat.
Als je hem niet kan op HD zetten bel dan eens naar de helpdesk 0800 22 800 (7d/7 tot 22u) om te vragen of er geen (oude) decoder teveel op je lijn geregistreerd staat.
ik heb mijn oude decoder gedeactiveerd en de huidige staat op hd
Dan begrijp ik het niet goed, als je een SD zender kiest moet je dan nog een veel slechter beeld hebben !!
inderdaad een sd zender geeft een slechter beeld
Ik heb het probleem opgelost. Op mijn tv toestel stond de optie 16:9 scan aan. deze optie past het beeld automatisch aan aan dit formaat. Op de decoder stond deze optie ook aan. Dit blijkt te resulteren in een slechte beeldkwaliteit. Ik heb deze optie dan ook uitgeschkeld op mijn tv, nu is de beeld kwaliteit in orde.
Allee dat is dan ook al weer opgelost, en bedankt om feedback te geven, altijd interessant voor ander forumleden die eventueel met het zelfde probleem af te rekenen hebben.

Reageer