Skip to main content
Deze morgen nieuwe decoder gaan halen in de Belgacomwinkel. Na de updating moet ik mijn lijnnummer invoeren en de code en daarna op initialiseren drukken. De decoder vraagt telkens opnieuw lijnnummer en ik krijn hem niet geinitialiseerd. Helpdesk kan mij niet helpen, wie wel. Kunnen maar dinsdag a.s technieker langssturen.

blijkbaar zijn de problemen ontstaan toen z'n gebuur devolo's is beginnen te gebruiken, dus 't lijkt waarschijnlijk dat storing daar van komt.



ik weet niet hoe zo'n elektriciteitsinstallatie is uitgevoerd, maar kan me voorstellen dat die minder gescheiden lopen dan bv als je niet in hetzelfde gebouw woont. misschien maar één echte tellerkast met een filter, en dan nog wat afzonderlijke tellers die het gebruik per appartement opmeten?



dat z'n modem in de kelder staat kan ik me ook niet voorstellen, maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit



mvg


de modem staat in mijn bureau en decoder in de living (ongeveer 10 meter van elkaar verwijderd). Ik werk via plc's.


Ieder appartement heeft zijn eigen electriciteitskast. Ik heb speciaal voor plc's gekozen omdat mijn telefoonlijn binnenkomt in mijn bureau en de tv in de living staat. Ik wou zeker geen kabel laten leggen vanuit het bureau naar de living.


@Punker



Als je Devolo's hebt en je apartementsgebuur ook, dan kunnen die elkaar niet storen als jullie beiden een elektriciteitsmeter hebben. Het signaal van de PLC's (devolos) gaat niet voorbij de elektriciteitsmeter.



Opgelet, als je het advies van Patrick volgt; aan de technische dienst vragen om al je decoders van de lijn af te halen. Je moet dan de andere (bestaande) decoder oo opnieuw op je lijn installeren (telefoonnummer ingeven en registreren) en je eventuele opnames op je decoder zijn weg. Dus eerst overcopiëren naar DVD, anders ben je je opnames kwijt.



Krijg je misschien het antwoord dat de decoder niet kan geregistreerd worden ? Misschien eens aan de tech.dienst vragen hoeveel decoders er nu op je lijn staan aangesloten. Mogelijk dat er nog ergens een decoder virtueel op je lijn staat, die belet dat je nog één erbij kan zetten. Het aantal decoders is namelijk beperkt tot 3. Als iemand anders een decoder op jouw nummer heeft aangemeld of je hebt een vroegere decoder niet laten afmelden op de technische dienst, zal je jouw decoder niet meer erbij kunnen zetten, als je er al 3 hebt geregistreerd.


Ricy en Xenne, het is inderdaad merkwaardig dat Punker op het 3e woont, en de eigenaar op het gelijkvloers.....en met gescheiden meters...en dat er toch storingen op de PLC's zouden zijn sedert de eigenaar er ook geplaatst heeft ...



Ik hoop voor hem dat het aan die decoderaanmeldingen op zijn lijn ligt, en dat ze het zo kunnen oplossen..



Zijn opstelling is trouwens net dezelfde als de mijne met de modem in het bureau en de TV/decoder in de living. Maar ik werk om bekende redenen (3 fasenstroom en onregelmatige foutstromen) met Ruckus adapters.


Het probleem om de decoder op te starten lag bij Belgacom. Iemand had in de verdeelkast een fout gemaakt en daardoor stond mijn lijn op een ander telefoonnummer. Dus kon ik onmogelijk de decoder opstarten. Wat betreft het slechte beeld moet ik wachten tot vanavond na 7 uur. Als dan hetzelfde probleem van slecht beeld zicht stelt zal Belgacom de devolo's vervangen door ruckussen.


dank voor de update punker



't zou me inderdaad verwonderd hebben moest dat registratie probleem iets te maken hebben gehad met die plc's



nu afwachten wat het geeft als buurman straks z'n tv aanzet



mvg


Xenne, je zegt afwachten tot zijn gebuur de tv aanzet maar het zou ook kunnen dat de storing van ergens anders komt en niets te maken heeft met het opzetten van zijn TV, of bedoel jij iets ander mss ?


had me verkeerd uitgedrukt, kan inderdaad goed zijn dat het er niets mee te maken heeft dat buur z'n tv aan of afligt....



de feiten zijn bekend, het heeft 2 jaar goed gewerkt, sinds z'n buur devolo in gebruik nam is de miserie begonnen, en dan wel enkel 's avonds na 7 uur....



nu nog een verklaring vinden



mvg


Het is weer zover. Het beeld is weer totaal verstoord en blijft hangen. Iemand heeft mij gezegd om in mijn wifi een ander kanaal in te stellen. Hoe moet dit, heeft iemand daar ervaring mee en zou dat kunnen helpen.


http://192.168.1.1

Advanced settings

wireless

Channel

daar op driehoekje klikken en dan heb je de keuze van chan 1 tot 13

Apply


ik heb een rssi van -60. Is dit goed of slecht?


Ik heb -65 en dit is inderdaad goed.



Maar ik zie niet direct het veband van de storingen op je beeld en Wifi.

Wel zou ik een verband zien moest je met Ruckus (wireless) werken maar je werkt met devolo's (ethernet over elektriciteits draden).


Misschien eens proberen met de plc's te voorzien van een unieke naam, blijkbaar zou dit in geval van storingen van plc's van buren kunnen een oplossing brengen ! 't is het proberen waard zou ik denken.


En hoe moet je dat doen?


Ik heb het zelf nog nooit gedaan maar het moet via een programma "dlan cockpit" dat je kan downloaden van de dlan site en op je pc moet installeren en via een utp kabel van je laptop naar je devolo kan je die dan instellen.

Ik heb geprobeerd om op de dlan site te geraken maar blijkbaar ligt die voor het ogenblik plat want ik geraak er niet op !!!



Link naar programma cockpit: http://www.devolo.nl/consumer/dlan-cockpit-eenvoudige-configuratiesoftware-voor-je-dlan-netwerk.html?l=nl" rel="nofollow



Misschien heeft Xenne of iemand anders op het forum hier meer ervaring mee en kan hij je wat verder helpen hoe het juist moet gebeuren!


met kanaal van wifi zal het inderdaad niets te maken hebben



zoals gezegd door ricy kan je de plc adapters een unieke naam geven, gewoon dat het cockpick programma downloaden en vervolgens opstarten, daarna kabel die naar decoder gaat in uw laptop steken, de rest zal zijn eigen uitwijzen. eventueel kan je de firmware van de adapters updaten, maar dan mogen ze niet verbonden zijn met het elektriciteitsnetwerk (firmware staat op site)



heeft jouw buur eigenlijk dezelfde problemen, of werkt bij hem alles naar behoren?



succes



mvg


Mijn buur heeft geen problemen. Hij werkt zelf bij Belgacom en zegt dat het niet mogelijk is dat zijn installatie zou storen. Ik ben ten einde raad en denk erover na om over te stappen naar Telenet. De kabel zit achter mijn TV en dan hoef ik geen draadloos meer.


Reageer