Skip to main content
Deze morgen nieuwe decoder gaan halen in de Belgacomwinkel. Na de updating moet ik mijn lijnnummer invoeren en de code en daarna op initialiseren drukken. De decoder vraagt telkens opnieuw lijnnummer en ik krijn hem niet geinitialiseerd. Helpdesk kan mij niet helpen, wie wel. Kunnen maar dinsdag a.s technieker langssturen.

Hoe is de verbinding met de modem ? Is dat een b-box2 voor VDSL2 ? Kijk dan of het lichtje voor de TV poort brandt en flikkert. Eventueel ook de b-box2 eens heropstarten. Heb je met de technische dienst gebeld 0800 22700 ? 7 dagen op 7 tot 22.00 uur bereikbaar.


b-box 2 reeds ettelijke malen heropgestart. Het lichtje brandt en flikkert. Technische dienst kon mij niet verder helpen en ze kunnen pas aanstaande dinsdag iemand sturen=3 dagen geen tv


voer eens een hardware reset uit => http://bgctv.skynetblogs.be/#FactoryResetbgcDec



je moet wel zeker zijn dat je bbox2 in orde is want anders kan de decoder niet normaal heropstarten (resetten).

Is je bbox direct verbonden met de Decoder via utp kabel of heb je PLC's er tussen?


Dat had ik ook al gevraagd Ricy. Maar dat is nog niet uitgeklaard. Vlgs. mij vind de decoder het TV-netwerksignaal niet.


Ok Sinjoor we wachten gewoon af dan.


Bel terug naar 080022700 en vraag en om alle decoders op je lijn uit het systeem te halen . Dring daar op aan!!!!!!!! Ook al staat er mischien maar 1 decoder in.

Dan opnieuw je decoder op starten en instellen en laten initialiseren



mvg,






er staan PLC's tussen bbox en decoder


Da's duidelijk. Flikkeren de lichtjes groen op beide devolo's ? m.a.w. heb je een goed signaal op de ontvanger ?



http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/a_id/14638/kw/Devolo



Om de devolo's te herinitialiseren kijk hier:



http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/a_id/13914/kw/Devolo



Ook de raad van Patrick zeker ook proberen als het niet lukt.


De lichtjes flikkeren groen op beide devolo's. Heb de decoder terug opgestart (hardware reset) menu+back+ok gelijktijdig ingedrukt gehouden. Probleem blijft hetzelfde. Telkens terug de vraag om lijnnummer en code in te tikken.


En uit ervaring , best eerst je decoder instellen via een rechtstreekse verbinding met de Bbox2 met de utp kabel.




Ja inderdaad zet je decoder desnoods bij je modem maar laat die plc's er van tussen, zelf al duiden de lichtjes op de plc nog probleem aan je kan er niet altijd op rekenen.


Decoder is uit het systeem gehaald. Terug opgestart maar het probleem is nog altijd hetzelfde


Ik zie nu dat in een andere post van je http://nl.community.belgacom.be/posts/25cc38a625



Je deze problemen het s'avonds hebt dus zijn het je plc's die de oorzaak zijn.



mvg,


dat hij dan eens met een kabel probeert, maar 't zou me verwonderen moest dit probleem iets met zijn plc's te maken hebben



toch zeker dat lijnnummer correct is hé 😉 vrees dat het wachten zal worden tot de dinsdag, da's wel zuur natuurlijk





mvg


Xenne je neemt mij de woorden uit de mond, zijn die lijnnummer die hij invoert is toch wel het dezelfde als BGC geregistreerd heeft in het systeem hoop ik, mss hebben ze zich bij bgc vergist wie weet maar dat kan hij toch vragen aan de technische dienst (morgen zondag kan hij ook bellen dacht ik toch 0800 22 700) of het gregistreerd nummer het zelfde is als hij invoert in de decoder.

't zou natuurlijk straf zijn maar je weet maar nooit hé.

Het is natuurlijk nog niet zeker dat het 100% aan die plc's ligt maar als je niet elimineert ga je het nooit kunnen uitsluiten en is de twijfel nog groter, trouwens bij fout zoeken geldt die regel altijd zoveel mogelijk elimineren en twijfelachtige gevallen eruit halen als je kan.



PS: je kon toch ook een technieker laten komen in het weekend dacht ik toch of is dat ook al niet meer zo ? (ergens gelezen toch of vergis ik mij !)


ja ricy, de zaterdag werken ze ... maar er zijn er maar beperkt aantal die werken natuurlijk, en die waren blijkbaar al elders aan de slag.



een kabel op de grond leggen en zo eens testen zou geen probleem mogen zijn en zo kan je meteen uitsluiten dat het van de plc's komt (of te weten komen dat zij de oorzaak zijn)





mvg


heb geen kabel die lang genoeg is. Het lijnnummer is korrekt, daarvoor had ik reeds naar de helpdesk gebeld.


Ik woon op een appartement (derde verdiep). Op 08/08/11 heeft de eigenaar op het gelijkvloers draadloos BelgacomTV en internet geïnstalleerd (met devolo) en vanaf toen zijn bij mij de problemen begonnen. Slecht beeld 's avonds. (Ik werk al 2 jaar draadloos en nooit problemen gehad). Zou dit de reden kunnen zijn en zo ja, wat is daar aan te doen?


Van dat slecht beeld 's avonds daar ben ik bijna 100% zeker van dat het aan je devolo's ligt spijtig dat je via de trap of langs de buitenkant van 't gebouw geen voorlopige utp kabel kunt leggen om die devolo's te overbruggen. Maar dat zal waarschijnlijk te moeilijk zijn om dit praktisch te verwezelijken.

Je zit op een apparttement dus zijn er mss nog andere huurders die ook op bgc tv zitten en waarscvhijnlijk dan ook met devolo's of niet ? in dit geval kunnen de devolo's van de geburen ook de uwe eventueel storen!



Ter info: u spreekt over draadloos BGC TV met devolo's maar eigenlijk is het niet echt draadloos maar ipv over utp kabel gebruik je de elektriciteits draden en daarvoor dienen die devolo's, ook "homeplugs" genoemd.

Echt draadloos is als je b.v.b. met Ruckus (wifi) werkt. Maar in uw geval aangezien je op het derde woont en de modem dan waarschijnlijk in de kelder staat is het weer zeer twijfelachtig of dit zou werken!


en is het ook niet praktisch haalbaar om de decoder bij de modem te zetten om te testen?



storing zal wel van de plc's komen ja... dat niet kunnen registreren, daar heb ik m'n twijfels over



mvg


@xenne, mss zou het ook werken moest hij van de intro van bgc via de buis voor zijn telefoon een vvt kabel kunnen bijtrekken en zijn modem bbox2 in 't appartement aansluiten. Dat vraagt wel wat aanpassingswerk en uitesten natuurlijk! Maar dan is hij voor altijd van de devolo's af en kunnen ze hem niet meer storen.


geen ideale situatie, maar dat zou wel werken, maar of dat praktisch haalbaar is, is een andere kwestie natuurlijk





mvg


In een apartementsgebouw al die modems in de kelder ??? daar geloof ik niks van ! Zowel van Telenet als van Belgacom staan die modems op het appartement. Hoe zou anders die Wifi nog werken van in de kelder naar al die verdiepingen....



Wat mij eerder verwondert, is dat devolo's op het gelijkvloers invloed kunnen hebben op de verdiepingen waar toch een aparte schakelkast (met zekeringen) voorzien is voorzien is per appartement, en aparte meterkasten in de kelder....



Kent punker niemand die Ruckus adapters heeft om die even uit te testen op zijn appartement ? dat zou handig zijn !


van alle modems in de kelder was hier toch geen sprake sinjoor71? in appartement werken ze normaal met stijgleiding, belgacom komt centraal toe, en van daaruit vertrekt vertikale bekabeling naar de verschillende appartementen, ntp2007 & modem in elk appartement, maar blijkbaar staat de modem niet in de buurt van z'n tv.





mvg


Sinjoor, Inderdaad normaal worden in een appartement de intro's in het appartement zelf gezet maar ik ging voort op de uitleg dat zijn huisbaas ......(.zie hierboven ) en mss heb ik dit verkeerd geinterpreteerd.

Zo goed weet ik ook niet in hoeverre filtering gebeurd in de tellerkast, dat zou ik wel graag eens weten, want als die filtering (als er ene is) niet voldoende is dan zou die plc's wel degelijk elkaar kunnen storen en ook vootgaande op dat hij zegt dat de storingen gekomen zijn nadat zijn gebuur op het appartement ook met BGC-tv op plc's beginnen werken is !!

Daarom zou punker eerst meer gedetailleerd moet uitleggen hoe zijn installatie juist uitgevoerd is waar staat de bgc intro, de decoder en werkt hij op wifi of via plc's (als de modem in de kelder of technische ruimte staat) !!??



Weet iemand meer over die filtering van homepug modulatiesignalen in de tellerkast worden die voldoende verzwakt ??



mvg.


Reageer