Beantwoord

Nieuwe b-box 3 modem

  • 18 August 2016
  • 22 reacties
  • 679 Bekeken

Badge
Ik heb een nieuw modem b-box 3 modem, installatie verliep goed echter het tv beeld is gewoon klote, is het nodig om een Wifi-bridge te plaatsen om beter beeld te krijgen.
Afstand modem tot de decoder plusminus 9 meter, van bureau tot in de living. Trouwens het wifi lampje blijft flikkeren, niet constant. Wie kan mij helpen?
icon

Beste antwoord door jonathandr 18 August 2016, 18:48

Bekijk origineel

22 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Hubertus

kan je me je vast lijnnr of klantennr doorgeven ?

Dan kijk ik het even voor je na Mvg

Jonathan
Badge
Jonathan,
Bedankt hierbij de gevraagde gegevens:
ja mijn lijn nr is xxx klantnr. xxx

Huubertus
Reputatie 6
Badge +3
Hoe is de verbinding tussen bbox en decoder nu? Kabel, PLC, ruckus, ..?
Reputatie 7
Badge +4
Ik zie geen problemen op je lijn zelf, tot en met de modem verloopt alles prima.

dus ik vermoed dat het probleem inderdaad zijn oorsprong vindt tussen modem en decoder

je kan hiervoor een wifi bridge gebruiken als oplossing maar het is altijd aan te raden om eerst even je huidige toestellen te controleren op gebied van bekabeling en deze even te herstarten
@Hubertus ,
Gebruik je soms ruckussen tussen je bbox en decoder, dan kan je ze best eens uit het stopcontact trekken en terug inpluggen.
Badge
Hoe is de verbinding tussen bbox en decoder nu? Kabel, PLC, ruckus, ..? Draadloos
Badge
Draadloos, 2x plc-adapters, ook dat heb ik gedaan en alles gereset het blijft slecht, is het mogelijk dat ik een Wifi-bridge moet kopen?
Reputatie 7
Badge +4
Hubertus,

Ik zie 2 decoders als ik je lijn uitlees. Heb je op beide problemen of op 1 van de 2? Indien maar op 1, kan je ze dan eens van plaats wisselen en zien of het probleem de decoder volgt of niet?

Mvg,

Kim,

Het Proximus Team
Badge
Op 1 van de 2 ook dat heb ik al geprobeerd, woonkamer is slecht slaapkamer is goed
Reputatie 7
Badge +4
Heb je je plc's dan al eens opnieuw op elkaar ingesteld?
Badge
Ook dat heb ik al gedaan
Reputatie 7
Badge +4
branden alle lampjes groen op de plc's?
Reputatie 7
Badge +6
Ter info, Hubertus:
Badge
Ja alle vier de bovenste staat stil en de derde ook, lampje 2 en 4 flikkeren
Reputatie 7
Badge +1
Het niet correct werken van de PLC's met de b-box3 als die wél werkten met de b-box2 is wél een raadsel. Ik werk nu ook al jaren met PLC's en bij de overgang van b-box 2 naar b-box3 heb ik geen verschil gemerkt. PLC's gebruken gewoon het electriciteitsnet in de plaats van een directe UTP-kabel. Als alle lichtjes groen branden zou het perfect moeten werken. Als de afstand tussen modem en decoder maar 9 meter eventueel eens testen met een UTP-kabel van 10 meter? Een Wifibridge-ontvanger kost 50€. Een Wifibridge-zender heb je niet nodig want de b-box3 heeft een ingebouwde zender.
Dit zou eventueel kunnen te wijten zijn door het feit dat nu zowel IPTV als Internet pakketjes over de PLC' s getransporteerd worden, in ieder geval sommigen beweren dat !?
Badge
Hij doet het ook als ik niet aan het internetten ben, het voelt aan of iemand buiten staat en de zaak aan het ontregelen is, met een afstandsbediening!!
Badge
Het niet correct werken van de PLC's met de b-box3 als die wél werkten met de b-box2 is wél een raadsel. Ik werk nu ook al jaren met PLC's en bij de overgang van b-box 2 naar b-box3 heb ik geen verschil gemerkt. PLC's gebruken gewoon het electriciteitsnet in de plaats van een directe UTP-kabel. Als alle lichtjes groen branden zou het perfect moeten werken. Als de afstand tussen modem en decoder maar 9 meter eventueel eens testen met een UTP-kabel van 10 meter? Een Wifibridge-ontvanger kost 50€. Een Wifibridge-zender heb je niet nodig want de b-box3 heeft een ingebouwde zender.

Ik had die problemen ook met de b-box2
Reputatie 7
Badge +1
Dit zou eventueel kunnen te wijten zijn door het feit dat nu zowel IPTV als Internet pakketjes over de PLC' s getransporteerd worden, in ieder geval sommigen beweren dat !?
Dan is dat toch altijd als de modem "full routed" staat? Dan zijn toch alle ethernetpoorten zowel voor TV als voor internet geschikt? De meeste PLC's kunnen wel 500 Mbps aan. Ik heb er alleszins geen last van?
Ja maar als de doorvoersnelheid laag is (kan veel maar ook heel veel lager zijn dan de theoretische 500 Mbps) van de plc's kan het wel een rol spelen als je nog internet ook ondertussen en daarom komen er nu meer klachten van als ik de bbox3 in dienst gezet heb ...... de bbox2 stond default niet in full routed.
Reputatie 7
Badge +4
Als je met je bbox2 ook al problemen had, zou het goed kunnen dat een apparaat op je elektrische net de storing veroorzaakt. In dat geval zou wifi bridge een oplossing kunnen zijn voor jou. Als het kan, test dan eens met een lange netwerkkabel dan hebben we direct zekerheid of je plc's de oorzaak zijn van je slechte kwaliteit of niet
die kabel ligt bij mij altijd klaar en dan nog ene van 50 meter :-))))
Is inderdaad heel interessant om testen te doen bij problemen met draadloze oplossingen

Reageer