nieuw profiel aanmaken voor bbox2 WIFI internet ?

  • 14 July 2011
  • 6 reacties
  • 1346 Bekeken

heb van mijn werk een laptop gekregen voor thuiswerk

Om van het WIFI gebruik te kunnen maken, via mijn bbox2, zou ik via Belgacom een nieuw profiel moeten laten aanmaken

Hoe kan ik dit laten doen ?

6 reacties

nieuw profiel aanmaken voor draadloos? begrijp niet goed...

gewoon surfen naar de http://192.168.1.1 , daar draadloos activeren, beveiligen met paswoord, ....

dan op pc connecteren met dat draadloze netwerk

zie ook http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/a_id/12363

mvg
begrijp het inderdaad ook niet

wanneer ik naar beschikbare netwerken zoek op deze laptop blijft de lijst leeg !, terwijl op mijn andere draadloze PC(s) de bbox2 wel beschikbaar komt (en trouwens gebruikt wordt met de beveikigingskey)

wat heeft de beschikbare netwerklijst met een 'profiel' te maken ?
hmmm, normaal zou dat moeten werken

enige dat ik kan bedenken is dat Windows 7 soms problemen heeft met de WPA2 beveiliging van de bbox2
dus daarom beter WPA beveiliging instellen

mvg
Ik denk dat je profiel nu ergens beveiligd voor o.a. wifi daarom zal je een nieuw profiel moeten aanmaken in W7.
Je zult nu waarschijnlijk ook moeten inloggen met paswoord tijdens opstart van de laptop.
Dus maak een nieuw gebruikers account aan en probeer dan eens of het werkt.
Reputatie 6
Badge +3
Dag Rolando

Soms moet je zelf nog het draadloze netwerkkaart activeren met een schuifschakelaar of toetsencombinatie op je laptop. Alvorens je netwerken te zien krijgt. Dit is ook het geval op mijn laptop. Zeker op bedrijfslaptop staat draadloos standaard uit. Op Dell vostro werklaptops moet je de draadloze netwerkkaart aanzette met behulp van een schuifschakelaar.

Er moet een antenne icoontje bij staan. Of een knop met een antenne. Of je moet de Fn toets samen indrukken met een functietoets (F1-F12) waar een antenne icoontje staat.

Mvg

familievandesype
Badge
Dat klopt wat familievandesype zegt.

Dat was in mijn geval ook zo.

groetjes

Reageer