Beantwoord

nieuw model decoder

  • 29 April 2016
  • 6 reacties
  • 585 Bekeken

  • New user
  • 0 reacties
met betrekking tot de vervanging van de oude decoders door een nieuw model stelde ik me de vraag wat er gebeurd met het tweede toestel dat wij hebben aangekocht ipv ghehuurd, blijft dit werken en/of wordt dit ook vervangen en aan welke kost?
bedankt alvast
icon

Beste antwoord door Elsa 29 April 2016, 15:05

Bekijk origineel

6 reacties

vak bovenaan, zoekfunctie, "nieuwe decoder" of "decoder" invullen .. resultaten lezen ?
@LAD.
In verband met het eventueel omruilen van je V3 decoder :
▬►voor gehuurde V3/v3b decoder
▬►voor gekochte V3/v3b decoder
Ook voor de aangekochte decoders gaan brieven verstuurd worden.
Via de website http://www.proximus.be/huurdecoder kan de aanvraag gebeuren van zodra de brief ontvangen is

▬ impact op je factuur: Je hebt ingetekend om je decoder te vervangen via bpost en geniet zo van 1 jaar gratis huur.
Na deze termijn zal € 8/maand aangerekend worden indien het je eerste decoder is.
Als je een Pack Comfort of Maxi hebt kost de 2de of 3de decoder € 5/maand.
▬ Voor aangekochte v3 v3b decoder wordt via de procedure uitgelegd in de brief zal de decoder omgewisseld worden naar ons nieuwste model.
Aangezien we de oude modellen niet meer verkopen stellen we je een jaar gratis huur van het nieuwste model voor, aangezien die ook niet meer kunnen aangekocht worden.
Je oude decoder blijft werken tot 31/1/2017, zie ook ->
De V3 zal geen cloudpvr software versie krijgen aangezien die in phaseout zit.
▬ Opgelet:
Wanneer je je decoder vervangt, gaan je opnames helaas verloren.
De programma's die zijn opgenomen met de optie 'Beschikbaar gedurende 60 dagen' blijven echter toegankelijk op je nieuwe decoder.
Maak het dus gezellig en profiteer ervan om de programma's op je harde schijf nog te bekijken vóór je je nieuwe decoder ontvangt.
Reputatie 6
Badge +3
@LAD: zorg er wel voor dat je aangekochte decoder aan het netwerk is aangesloten en op zijn minst in stand by staat. Zonder dit kan Proximus niet zien of je een verkochte decoder hebt of niet.
Staat wel geregistreerd bij proximus hoor als je een decoder bij Px online of via Px center gekocht hebt.
Zelf mijn oude modem bbox2 dat die aan mij niet verhuurd geweest werd wisten ze toen op het moment dat ik deze liet vervangen door een bbox3 en ik wist het zelf niet meer, was het na al die jaren vergeten !
Onderschat maar niet wat ze allemaal weten (op mss een paar uitzonderingen na) :-))
Wat ik niet zeker ben hoe het in zijn werk gaat als je die tweede hands zou gekocht hebben, weet ik niet echt zeker ik vermoed dat je dan zelf al staat die op , je nog niet zeker een brief van Px gaat krijgen !?

@ Proximus:
Eigenlijk zou hier iemand van Px zelf een officieel antwoord moeten op geven zodat we 100% zeker zijn aangezien, wij over niet genoeg exacte inside informatie beschikken.
Reputatie 6
Badge +3
Het is inside info 🙂, ik heb de info van iemand die aan het project werkt.
Dit zal dan wel alleen maar belangrijk zijn voor tweede hands aangekochte decoders, want zoals ik weet, ook van iemand die bij PX werkt, staan de officieel aangekochte decoders toch geregistreerd bij Proximus.
NB: Wat ik wel straf vond bij het omruilen van mijn bb2 door bb3 dat die medewerker in het prox center op zijn pc alles aan het invoeren was en mij zei, hier je mag je bb2 terug meenemen want die is van u persoonlijk en is geen bruikleen bb, na al die jaren was ik het zelf vergeten! nu zijn het natuurlijk allemaal bb's in bruikleen.

Reageer