Niet op Pokémon Go of zelfs websites kunnen via 3G/mobiel internet

  • 28 December 2016
  • 4 reacties
  • 209 Bekeken

Beste forumgebruiker, beste Proximus medewerker(s)

Mijn vorige klacht:
Ik geraak sinds donderdagnamiddag 10/11/2016 om 16h30 niet meer op mobiel internet (3G op mijn smartphone). Mijn wifi werkt wel nog, maar dat kan ik niet op verplaatsing gebruiken. En ik heb gisteren én vandaag al geregeld opnieuw geprobeerd om op internet te geraken ... Ik heb ook 11/11 een mail naar Proximus verstuurd en hen 2 keer proberen bellen.
Sindsdien:
Ik heb maandag 19/12 geen Pokémon Go kunnen spelen via 3G mobiel internet, terwijl ik wel op het gewone internet kon surfen. Bovendien heb ik 11-17/11 geen Pokémon Go kunnen spelen.
Nu:
Sinds vrijdag 23/12 tot op heden kan ik het spel niet via 3G/mobiel internet spelen, ook al heb ik genoeg belkrediet.
Wat is het probleem dat ik of misschien ook anderen ervaren?
Ik heb via de kranten vernomen dat alle proximusklanten hetzelfde IP-adres hebben. Als Niantic (bedrijf achter Pokémon Go) een cheater die proximusklant is, bant van hun spel, dan kunnen ook heel wat andere proximusklanten het spel niet meer spelen. Wat is er van aan van datzelde IP-adres, toen afgelopen zomer (19/8/2016) vele proximusklanten die dag geen Pokémon Go konden spelen?
Ik heb al verschillende malen geprobeerd in te loggen via 3G/mobiel internet, maar dit lukt niet. Het lukt wel via wifi, maar dit is wifi van Telenet, dus ik weet niet of dit ook voor Proximus wifi geldt.

Ik zou het op prijs stellen, mocht Proximus dit keer antwoorden op mijn bericht. Zoniet zie ik mij genoodzaakt om over te stappen naar een andere provider. Ik wacht immers al vanaf 11/11 op een antwoord (referentienummer: #161111-000822).
Ik vind het niet correct hoe Proximus mij behandeld heeft of behandelt, als ze beweren dat je binnen de 10 dagen wordt geholpen nadat ik een mail naar hen heb gestuurd. Ik heb geen antwoord van hen gehad of op geen enkele andere wijze iets van hen over een oplossing voor mijn probleem gehoord.

Ik betaal dan nog eens minstens elke maand 10€ om 200 MB internet gratis te krijgen en dan heb ik zo o.a. 11-16/11 & 23-24/12 voor niets betaald omdat ik toen Pokémon Go niet kon spelen en meestal niet op websites kon surfen.

Zijn er nog mensen met dit probleem?


Met vriendelijke groeten
Kevin

4 reacties

Reputatie 6
Badge +3
Daar je helemaal geen internetconnectie had op die momenten vermoed ik dat je aan je datalimiet zat.
Welk abbonnement heb je? Hoeveel data verbruik je typisch per maand? Wat is het verbruik vermeld in MyProximus?

Indien dat niet het probleem is, is er misschien iets mis met je telefoon of je SIM kaart waardoor je soms geen internet hebt?
Dag Wilin

Ik zat niet aan mijn datalimiet. Dat heb ik gecheckt. Ik heb een prepaid Pay&Go type Generation. Ik verbruik ongeveer 200MB per maand - ik speel enkel Pokémon Go. Als ik op mijn kredietgegevens en verbruik klik, krijg ik de volgende melding: "Omwille van een technisch probleem zijn uw krediet-gegevens niet beschikbaar."

Het kan, maar ik betwijfel het of het aan mijn telefoon of SIM kaart ligt, want soms kan ik ook op websites, maar niet op Pokémon Go, wat bewijst dat mijn 3G mobiel internet wel werkt op die moment en niet de Pokémon Go app.

Bedankt voor uw reactie. 😃 Toch iemand die nog reageert op mijn probleem en een oplossing tracht te vinden.
Reputatie 6
Badge +3
Sinds je de eerste bent om over dergelijke problemen te klagen, vermoed ik toch dat het ergens aan je toestel ligt. Indien het voor het volledige Proximus netwerk zou zijn dan waren er hier en op social media wel al wat meer mensen aan het klagen 🙂 (zoals eind augustus)

Misschien toch best eens de app opnieuw installeren? Kun je 4G gebruiken op je telefoon? je spreekt voortdurend over 3G.
Ik zal nog eens naar Proximus bellen of zij iets meer weten. Het zal misschien wel aan mijn toestel liggen. Ik zal de app proberen opnieuw installeren. Ik kan enkel van 3G gebruik maken.

Bedankt voor uw advies, Wilin!

Fijne feestdagen
Kevin

Reageer