Netwerkprinter werkt niet meer na installeren tweede decoder

  • 2 January 2014
  • 2 reacties
  • 336 Bekeken


Beste forumleden


Twee dagen terug werd bij mijn schoonouders - na enige moeite - een tweede decoder geïnstalleerd. Nu blijkt de netwerkprinter die aangesloten is op be bbox2 met een lan kabel niet langer te werken. Wanneer ik de printer zelf de test pagina's laat afdrukken zie ik dat hij nog steeds een IP adres toegewezen krijgt, maar vanaf geen enkele laptop wordt de printer nog als online gezien wanneer deze aanstaat.


Mijn vermoeden is dat er een instelling is veranderd aan de bbox (al weet ik niet welke), nu is mijn vraag of er mij hier iemand zou kunnen helpen om de juiste instellingen terug te zetten. (Bij voorkeur geen volledige reset). Bij de telefonische helpdesk kon er mij hier niemand mee helpen.


Met vriendelijke groeten


Louis-Philippe

2 reacties

Reputatie 7
Badge +1


Ik verloor ook regelmatig de connectie tussen mijn HP-laptop en mijn HP-printer. Enkel na heropstarten van printer lukte het meestal wél. Ik heb nu de instructies van Ricy's blog gevolgd en een statisch IP-adres aangemaakt in de b-box2. Nà een heropstart van de b-box2 en de HP-printer stond die actief. Dat IP-adres staat nu ook zichtbaar in de HP-app van de printer in mijn Android tablet en smartphone. Bedankt voor de tip!






De decoders worden op een 10.X.X.X netwerk aangesproken



Tenzij de bbox full routed staat !

Reageer