Skip to main content
Bijna dagelijks valt mijn internetverbinding volledig weg (error 303) om een paar minuten nadien automatisch herop te starten. Dit is heel vervelend. Na een aantal keren was het definitief gedaan. Ondertussen is mijn Bbox vervangen en krijg ik terug deze onderbrekingen. Bij het melden van deze storing is mij verteld dat dit een gekende bug is. Wanneer wordt dit opgelost?

Vermoedelijk verlies je de sync met het netwerk.

Je dient in elk geval te bellen met de technische dienst (0800 22 700 - elke dag bereikbaar tot 22u).

Zij kunnen via een lijnmeting nagaan waar het probleem is (op modem of op lijnniveau).

Correctie, het zou idd om een bug kunnen gaan:

http://userbase.be/forum/viewtopic.php?p=404565

Als dit waar is en een firmware probleem is dan moet dit toch bij iedereen gebeuren of niet ???????

Wel oppassen bij o.a. torrent downloads, dat je niet teveel connecties open staan hebt!

Eva spreekt over firmware 46 .Waarom die mensen met deze problemen geen andere firmware geven?

Mvg Jerom

Jerom, dit is juist wat ik niet begrijp, ik heb ook firmware 46 (en de meesten zullen die versie hebben) en als dat waar is moet iedereen dan toch die problemen hebben met die versie !!

Ik heb in iedergeval dat probleem nog niet! ('t kan nog komen mss Knipogen )

mvg,

Error 303 kan je ook krijgen door niet goedwerkend ruckus of devolo's die er tussen staan.

Is dat de firmware ? VDSL Version Firmware-VTU-R:5.5.1.2IK105012 Time Oct 1 2009, 14:04:47

of dat: Runtime Code Version 60R10A-60A046

Dan zullen er waarschijnlijk verschillende type kaarten in de rop's steken.

Mvg Jerom

@ sinjoor71

Runtime Code Version 60R10A-60A046

Mvg Jerom

Thks Jerom grtjes Lachen

sinjoor, inderdaad ik heb ook Runtime Code Version 60R10A-60A046 en dat is de beste die er is hé Lachen

Runtime Code Version 60R10A-60A046

Nog een vraagje onder :Advanced settings/ Home Network/DCHP Groups/

daar heb ik het volgende staan:

stb True 1 Vendor ID Prefix False 192.168.1.64 192.168.1.127 255.255.255.0 IPTV

SAIPP430MC

i3 micro STB Mood 300

Heb jij dat ook ?

grtjs,

heb dezelfde firmware maar DHCP groups onder home networking heb ik niet?

'k vraag mij af hoe dat daar terecht komt, als ik mij niet vergis is "i3 micro STB Mood 300" nog een oud model van modem/router van BGC ?

Xenne, volgens mij heb jij ooit van deze modem gesproken, staat dit bij u ook in je BBOX2 ?

Beste philippe,

Kan u mij uw login of vaste lijnnummer via privé bericht sturen? Dan kijk ik uw lijn even na.

@ricy STB Mood 300 is een Belgacom TV decoder. Het onderdeel DCHP Groups was beschikbaar op een oudere firmware, normaal ziet u dat niet meer staan met de recente firmware.

Mvg,

Eva van Belgacom.

@ Eva

Niet juist Eva ,ik heb de recente firmware (60R10A-60A05G) en bij heropstart modem blijft dat zichtbaar.

Mvg Jerom

Jerom het gaat om de hardware versie niet over de runtime code versie, welke versie heb jij?

mvg,

Runtime Code Version 60R10A-60A046 Associated clients

1

IPoE Netmask 255.255.0.0 Subnet Mask 255.255.255.0 LAN MAC Address Clients MAC Address
PPPoE Address DHCP Server Enabled WAN MAC Address
PPPoE Netmask 255.255.255.0 Firewall

Interface Level
br0 Disabled
eth1.20 Disabled
ppp0 Medium

Hardware Version

1

Ik heb ook hardware versie 1 . Maar Eva spreekt in haar post over firmware versie.

Mvg Jerom

Juist je hebt gelijk jerom, 'k was in de war met een andere post van xenne die zei dat het aan de hardware versie zal liggen.

Heb je die firmware (60R10A-60A05G) er zelf opgezet of is die er op gekomen omdat tvonpc hebt mss ?

mvg,

Ik heb die er zeker niet zelf opgezet. Ik weet niet juist wanneer die erop gekomen is ,maar toch al een tijdje.

tvonpc heb ik nooit geinstalleerd.

Mvg Jerom

volgens mij is de hardware versie idd van belang bij dit fenomeen, maar dit is een pure gok... in elk geval wat Eva zegt van firmware versie klopt niet, want ik en ricy hebben zelfde firmware maar ik krijg geen DHCP groups. maar ik zie wel dat Jerom & ricy beide met een oude hardware versie zitten....

maar meer daarover in

Vraag omtrent BBOX2 DCHP Groups

mvg

Reageer