Netwerk problemen?

  • 14 January 2017
  • 27 reacties
  • 799 Bekeken

Reputatie 1
Het is "weer" zover... Hetzelfde als de vorige keer. Kan gebeld worden maar kan niet bellen via mijn vaste lijn. :-(
Dit sleept nu al een paar dagen aan.
Een lijntest zegt "dat er algemene problemen met ons netwerk zijn". Net als de vorige keer...
Kunnen jullie alweer eens kijken wat er aan de hand is en eventueel een datum opgeven dat alles terug oké zou zijn?
Ook mijn internetsnelheid is om bij te huilen:
http://speedof.me/show.php?img=170114102915-8550.png
Na reset van de b-box:
http://speedof.me/show.php?img=170114103701-6728.png

Zijn er hier nog met dit fenomeen?
'k Heb reeds een privé mail verzonden @Proximusteam.
Nu nog hopen op een snelle reactie. 😉

27 reacties

Reputatie 1
Deze morgen was alles "dood"... Maar nu ziet het er terug goed uit wat het internet betreft! ;-)
http://speedof.me/show.php?img=170116115125-6036.png
De vaste lijn kraakt verschrikkelijk, maar ik denk dat men nog bezig is met het oplossen ervan.
Reputatie 7
Badge +1
Mijn telefoon, vaste lijn, in Wenduine ligt er helemaal uit. Kan niet bellen en gebeld worden. Graag oplossing in deze. PX kunnen zeggen wanneer dit opgelost gaat zijn.
Reputatie 7
Badge +6
Antoon1, ik heb de lijn even nagekeken maar geen storingen gevonden. Alle metingen zijn ok. Ben je in de mogelijkheid je toestel te testen? Heb je bijvoorbeeld nog een 2de toestel dat je even kan aansluiten? Controleer ook of alle kabels goed in steken. Trek deze eventueel even uit en steek ze terug in.
Reputatie 1
Te vroeg Victory geroepen...
Mijn vaste lijn is nu ook zo dood als een pier. :-(
Lijntest zegt "Algemene problemen met ons netwerk" & "Onderhoudswerkzaamheden"
Nog wat geduld oefenen zeker? (Gelukkig heb ik doorschakeling naar mijn gsm.)
Internet is - tot nu toe - oké.
Reputatie 7
Badge +6
Hey Nothofagus, ik zie inderdaad een algemene panne in je regio ten gevolge van een kabelbreuk. Voorlopig is geduld uitoefenen inderdaad het enige dat we kunnen doen. Ons lasteam doet het nodige.
Reputatie 7
Badge +1
Is dit in onze regio van Wenduine ?
Reputatie 1
@Antoon1: Wenduine heeft netnummer 059 - 050?
Ik zit in een andere netnummer regio, maar kabels kunnen lange tentakels hebben. ;-)
In mijn regio zijn er ingrijpende werkzaamheden bezig en ik krijg de indruk dat de aannemers ofwel over onnauwkeurige liggingskaarten beschikken ofwel slordig met de kabels omspringen...
Reputatie 7
Badge +1
Heb 0800-22800 gebeld. Die komen morgenvroeg is kijken wat er aan de hand is. Heb netnummer 050. Zal straks nog een lijntest gaan doen op mijn laptop. Kijken wat er uit komt.
Reputatie 7
Badge +1
Hoe komt het als je een prive bericht stuurt naar het Proximus team en community manager het ineens stopt en je geen antwoord meer terug krijgt. Lijkt wel dat bepaalde personen alleen maar geholpen worden en de rest er niet bijhoort. Volgens mij hoor je voortaan er niet meer bij als je geen Tuttimus hebt. Ook al heb geen vaste lijn meer.
Reputatie 7
Badge +6
Hey Antoon, niet zo zwaarmoedig denken. We hebben hier geen filters voor 'bepaalde personen'. Zou zelfs niet weten wie dat zijn. Ik had je privébericht precies gemist en heb je net van antwoord voorzien. Mijn excuses. Ik wens je alsnog nog een fijne avond!
Hier sinds zondagavond geen verbinding meer met wifi. Modem al enkele keren opnieuw opgestart maar niks helpt...
Reputatie 1
@Jep: ja maar... Je vertelt er niet bij hoeveel lampjes er branden/flikkeren op je b-box.
Misschien heb je zelfs geen internet?
En wat zie je op je pc/laptop als je op het "WiFi"-pictogram (rechts-)klikt? Zijn er WiFi netwerken beschikbaar?
Enz...
Reputatie 6
Badge +4
Hi

kan je me in PB je klantennummer of telefoonnummer geven waarop je internet actief is zodoende dit nader te kunnen bekijken.
https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679

Mvg sb
Reputatie 7
Badge +1
Ben mij is de vaste lijn helemaal dood. Morgenvroeg komt een PX technicus. Ben benieuwd.
Reputatie 7
Badge +1
Blijkt dat de voeding naar de algemene kast defect was. Meerdere mensen in deze buurt hebben hier last van gehad. In het begin van de middag was de voeding weer gemaakt en heb ik weer telefoon. Heb wel via het PX team een compensatie gevraagd voor het ongemak. Hoor het antwoord wel.
Reputatie 1
Even een update.
M.a.w. het is "weer" zover.
http://speedof.me/show.php?img=170126214701-3023.png
Download ziet er oké uit, de upload is een ramp.
Heb ik gemerkt tijdens het versturen van een nieuwsbrief naar 900 lezers: 40 minuten voor iets die normaal 8 minuten in beslag neemt. :(
Een lijntest zegt weer hetzelfde: "algemene problemen" en "onderhoudswerken".
Mijn vaste lijn is ook dood.
(Zijn er nog die problemen ondervinden?)
Enig idee wanneer alles terug normaal zou zijn?
De pannes volgen elkaar wel erg snel op. :-(
'k Heb dit ook in een privé bericht gezet.
Reputatie 5
Badge +4
Dag Nothofagus,

Er zijn inderdaad infractructuurwerken aan de gang in je regio en die zouden, indien alles goed verloopt, deze avond rond 22u opgelost moeten zijn.

Ik gaf je de volledige info door per telefoon :-)

Mvg,

AndyM
Reputatie 7
Badge +1
Als ik naar MyProximus, Mijn Support gaat zijn er weer Tijdelijke Storingen bij Vaste Telefonie en Proximus TV.
Kan iemand bij PX vertellen wat er aan de hand is. Tijdelijk Storingen Telefonie is voor Regio 1 (Oost- en West Vlaanderen. Voor TV staat geen details maar er wordt momenteel actie ondernomen. Alvast bedankt.
Reputatie 6
Badge +3
Dag Antoon

Ik kan zien dat er momenteel infrastructuur werken bezig zijn. Deze zullen morgen afgerond worden.

Mvg,

OdB
Reputatie 7
Badge +1
Hallo Jimmy,
Bedankt. Wat houden die eigenlijk in.
Mvg, Antoon
Reputatie 6
Badge +3
Dat zijn meestal laswerken op de kabel.
Reputatie 7
Badge +1
En weer ligt de vaste lijn eruit. Heb alweer gebeld met PX. Morgen komen ze weer naar de centrale kast kijken. Dit is al de 2 de keer in een maand tijd. Dat is niet het ergste. De telefoon in de liften zijn ook aangesloten via PX. Misschien daar ook weer een storing op. Gewoon te gek voor woorden. Zal eens contact opnemen met de syndicus voor een andere provider. Dit kan zo niet langer.
Reputatie 7
Badge +1
Probleem opgelost. Lag weer aan het PX netwerk. Ze hebben mij aan een ander aansluitpunt gekoppeld. Wordt tijd voor compensatie, dit is al de 2 de keer deze maand.
Reputatie 1
@Antoon1: op dezelfde dag dat jij afgesloten werd van de virtuele wereld, overkwam mij hetzelfde. :-(
Een (onder)aannemer heeft bij wegeniswerken de kabel geraakt, waardoor er water in de kabel kwam en zo een kortsluiting veroorzaakte.
De mensen van Px hebben bijna twee dagen nodig gehad om de schade te herstellen.
Maar het "leukste" moet nog komen: de (onder)aannemer heeft zelfs geen melding gemaakt van de aangebrachte schade. 'k Heb zelf Px moeten verwittigen!
Intussen zit ik weer opgezadeld met een slakkengangetje: 30/2 profiel i.p.v. mijn gewoon 30/4 profiel.
Die "2" is wel een belemmering om mijn werk vlot uit te kunnen voeren. Hopelijk zie ik snel die "4" terug!
http://www.speedtest.net/my-result/6062832915
http://speedof.me/show.php?img=170218100837-9563.png
Reputatie 7
Badge +1
@Nothofagus: zit nu aan een ander aansluitpunt. Werkt goed nu. Op mijn laptop 45/5 profiel met WiFi . Dit is goed. Als ik rechtstreeks zou aansluiten zal ik meer hebben. Heb zelf PX ook moeten verwittigen. Was al de 2de keer in een maand tijd. Vraag compensatie maar daar krijg je gewoon geen reactie op. Nee qua klantenservice gaat PX flink achteruit en dit is jammer.

Reageer