netgear draadloos valt om de 5 minuten even weg

  • 30 December 2011
  • 1 reactie
  • 1292 Bekeken

Mijn pc is onlangs met een bbox2 en een netgear draadloos netwerk geinstalleerd.

Dit heeft een tiental dagen goed gewerkt maar nu valt de verbinding om de vijf minuten weg en herstelt zich dan vanzelf weer terug.Probleem is als je met iets bezig was dat je dit ofwel kwijt bent ofwel opnieuw moet beginnen.

Wat is hiervan de reden en hoe kan dit opgelost geraken.Digitale tv werkt perfectr en de lampjes op de modem branden ook zoals het hoort

Heb mijn pc wel eens opgekuist met cccleaner.Misschien heeft dat er iets mee te maken.


Kan iemand mij een oplossing geven voor di probleem aub.


Alvast een prettig eindejaar voor allen


Mg

1 reactie

Reputatie 6
Badge +3
Dag bert. 1417


Kan je iets meer informatie geven over de netgear router? Meestal moet je op de configuratie pagina van de router instellen dat de connectie altijd online moet blijven, zelfde voor de lease tijd van de verbinding. Anders kan je voorhebben dat deze na een x aantal dagen of uren even de verbinding verbreekt om op nieuw te connecteren. De informatie van de router vind je normaal gezien op het toestel zelf. Kijk ook of er geen andere naburige draadloze netwerken op hetzelfde kanaal uitzenden. Hiervoor kan je inssider gebruiken. Installeer het programma, start vervolgens het programma op en selecteer in de rechterbovenhoek je draadloze netwerkkaart en druk op start scanning. Nu ga je je eigen draadloos netwerk zien en andere draadloze netwerken. Kijk op welk kanaal (channel) deze uitzenden. Wanneer deze op hetzelfde kanaal uitzenden als jouw netwerk kan dit voor interferentie zorgen. Verander het uitzendkanaal in je netgear router naar een minder druk kanaal.


Ook ik wens je een prettig eindejaar.


Groeten

familievandesype

Reageer