Skip to main content
/files/5ba007295a/Profiel.JPG 490x179
beste



eerst en vooral dienen we onderscheid te maken tussen problemen met netwerkopnames en problemen met opnames op harde schijf. problemen met nPVR zijn helaas bekend, bv het tijdelijk niet beschikbaar zijn van een opname, of een opname die je niet kan doorspoelen, etc. zie ook https:///posts/341ca4832f . probleem is bekend, 't is wachten op een echte oplossing



natuurlijk problemen met gewone opnames op harde schijf van de decoder zijn van andere orde. en ik denk wel dat jij in deze categorie valt gezien je ook problemen hebt met teletekst enzo.



ik denk dat wij als gewone gebruikers hier op het forum je niet veel meer raad kunnen geven, je hebt blijkbaar alle mogelijk resets uitgevoerd, je hebt een perfecte lijn, ....



dus de enige raad die ik je zou kunnen geven is om te proberen een specialist technieker (HRT) te pakken te krijgen om dit tot op het bot uit te zoeken wat er loos is



succes & keep us posted



mvg


Ja, PVR-programma's die maar half opgenomen zijn op regelmatige basis: dat kan al niet meer aan een foute (achterlopende) decoderklok liggen als een regelmatige heropstart wordt uitgevoerd....



Persoonlijk heb ik de laatste dagen een betere indruk van het nPVR gebeuren. Spoelen en afspelen gaat erg vlot. Met PVR-opnames had ik al zelden last voordien. Hoogstens met serieopnames die al eens samenvielen met andere geplande programma's op sommige dagen.


@ricy : bedankt voor het medeleven. Het is misschien door dat waanzinnig goed profiel dat ik meer en meer problemen heb ... dat zou best wel eens de oorzaak kunnen zijn Knipogen



@sinjoor71 en xenne : alle problemen die ik heb zijn niet uniek of uitzonderlijk. Ik lees op dit forum dat anderen mensen net dezelfde problemen hebben. Niet iedereen heeft AL mijn problemen en ook niet iedereen heeft ze allemaal tegelijk en niet iedereeen heeft ze even frequent en niet iedereeen heeft ze allemaal op hetzelfde tijdstip. Niet iedereen spreekt op dit forum. Niet iedereen blijft volharden om erover te spreken.



Ook gekende problemen moeten telkens gemeld worden anders worden ze als "opgelost" geklasseerd en doet men er WEER niets aan.



@iedereen : Als je één keer per maand met je auto aan de kant zou staan door een technisch probleem en ze zeggen bij de garage dat je dan nog maar eens even je batterij moet afkoppelen om het systeem te herstarten. Als het probleem zich blijft herhalen, breng dan even je auto naar de garage, dan zetten we er een schakelaartje tussen, dat is makkelijker om te resetten.



Dat is nu precies dé oplossing die Belgacom heeft gegeven aan de crashende decoders. Bij het volgende model van decoder hebben ze tussen het voedingskabeltje een schakelaartje geplaatst. Dan hoef je niet telkens het kabeltje uit de decoder te halen maar kan je met één hand het schakelaartje aan en uit zetten. Je moet wel 5 secondjes wachten ... en daarna nog een kwartiertje (*) vooraleer je programma verder wordt opgenomen.



Dat is pas handig ! Jiepie, kunnen ze mij ook zo'n upgrade geven ? Please ?



(*) Bij mij gaat het sneller door dat 50/6 profiel.



pffft, dat lucht op ....


@ ricy Heroes Rop Telecom, of nee HighRiskTeam, zo'n beetje het A-team van de techniekers



mvg


ja het "High Rescue Team", maar hoe krijg je die vast ? gaat dat zo gemakkelijk, dat vraag ik mij af !


Beste Hugo201,





Kan u mij uw login geven zodat ik uw Belgacom TV configuratie kan nakijken?





Met vriendelijke groeten,



Eva van Belgacom.


foutieve post ...


Reageer