net gemist service te laat of ontoegankelijk

  • 4 January 2011
  • 17 reacties
  • 1512 Bekeken

Belgacom claimt dat de programma's in de "net gemist" optie normaal tien minuten na de uitzending beschikbaar zijn, uitzonderlijk na maximaal een uur. Maar bij mij duurt het soms wel 24 uur voor een bepaald programma in het "net gemist" menu verschijnt. De laatste tijd missen er soms zelfs hele dagen, en heb ik slechts de keuze tussen de programma's van vijf of zes dagen ipv zeven. Zijn er nog anderen die hier last van hebben?

17 reacties

Reputatie 2
Badge +1
Heb hier idd ook last van... oa Witse etc...

Maar als ik het goed begrijp uit vorige topics en reacties van Eva, levert Belgacom enkel het platform, maar niet de content.
De zender is dus zelf verantwoordelijk voor het uploaden van de video's.
Reputatie 6
Badge +1
Ja sinds eind december is het een echte ramp. In NL www.uitzendinggemist.nl doet men er alles aan om het programma binnen de tien minuten beschikbaar te krijgen en nog gratis ook! Voor een betalende dienst zou dit echt beter kunnen. Ik denk dat de vaste medewerkers voor net gemist eindejaarsvakantie hebben LOL
Dag allemaal,

De net gemist catalogus wordt beheerd door de VRT en niet door Belgacom. Voor klachten over de beschikbaarheid moet u contact opnemen met de VRT.

http://www.vrt.be/contact/klantendienst

Vriendelijke groet,
Eva
Ook ter verduidelijking: "Net Gemist" is een naam die de VRT plakt op zijn aanbod op aanvraag programma's. Het is dus als "iWatch" en "CMore" enkel een naam!
Reputatie 6
Badge +1
Dat zal ik doen Eva, maar het zou misschien geen kwaad kunnen als Belgacom zelf ook eens contact op neemt met de VRT. Tenslotte zijn jullie klanten niet tevreden en het lijkt me toch al te gemakkelijk om dan maar te zeggen het ligt niet aan ons. Als ik abonnee van een krant ben en die komt niet op tijd zeggen ze bij de krant ook niet, neem contact op met de bezorger, dat doen zij dan voor ons.
Ik kan het eigenlijk al niet meer op 2 handen tellen hoe vaak dit probleem opduikt! Ook nu weer, de aflevering van Thuis van afgelopen vrijdag is nog steeds niet beschikbaar! Wat ik heel raar vind, is dat het zogezegd aan de VRT zou liggen terwijl ik dit altijd check bij een familielid die klant is bij Telenet en zij kan het op dat moment dan wel herbekijken...
Ik heb ook regelmatig dit probleem. Soms tot 24 uur wachten voor er iets verschijnt.

En zeggen dat "net gemist" tot eind vorig jaar beter was dan Telenet. I.p.v. 7 dagen konden we 8 dagen kijken : een programma uitgezonden op maandag was beschikbaar tot de week erop de dinsdag inbegrepen. En een aantal programma's konden reeds bekeken worden, nog voor ze uitgezonden werden. Ik heb toen geregeld naar Blokken gekeken tussen 17 en 18 uur, terwijl de aflevering pas om 18u30 werd uitgezonden. Maar dat is dus verleden tijd. Nu is "net gemist" via Belgacom TV minder interessant dan bij Telenet.

Aan wie ligt dat ? En waarom was het tot eind borig jaar beter ?


Reputatie 7
Badge +1
De VRT maakt ergens misbruik van de situatie. De programma's in Net Gemist zij NIET beschikbaar in "Ooit Gemist" waar je de programma's in Pay per View kunt huren zoals bij Iwatch en Cmore. Je bent dus verplicht een maandabonnement te nemen om die programma's terug te kunnen bekijken....Het kan dus ook niet met de gratis formule in Favorite en Intense.
De VRT heeft al meermaals gevraagd aan Belgacom wat er mis is en waarom sommige
items niet gepubliceerd geraken.
Echter Belgacom antwoordt nauwelijks.

De VRT stuurt die afleveringen opnieuw op om te zien of die gepubliceerd worden in "net gemist" maar heden zonder succes !

Toevallig of niet zouden de problemen gestart zijn na de nieuwe layout op de Belgacom boxen.

Dus de VRT stuurt gewoon door naar Belgacom en de rest gebeurt bij Belgacom.
Wat JVD schrijft, heb ik enkele maanden geleden ook ondervonden, het ging een tijdje beter en je kon inderdaad met Net Gemist programma's bekijken tot zelfs 8 dagen later, maar nu is het echt verschrikkelijk, want het omgekeerde gebeurt ook, bv.de serie Mistresses op vrijdag, de aflevering van 6/5 kon je al niet meer bekijken op 13/5 rond 22u 's avonds. Bovendien krijgen wij sinds de menu's veranderd zijn heel vaak error-codes (45503 en 300) maar daar gaan ze ons een nieuwe modem voor leveren want dat zou daar aan kunnen liggen....
Reputatie 2
Badge +1
@Ricy : bron???

Volgens postings eerder hier of op userbase is de omroep zelf verantwoordelijk voor het aanleveren van de content (beeld, omschrijving, ...). De omroep heeft toegang tot de servers van Belgacom en Telenet en uploaden alles zelf. Zelfs het beheer van die content zou een verantwoordelijkheid zijn van de omroep.

En een samenloop met de layout kan je uitsluiten, aangezien dezelfde content wordt aangeboden op decoders met de oude/nieuwe software.
Reputatie 7
Badge +1
Een verhaal van "de pot en de ketel" ? ;)

Ik vind het al absurd dat de VRT 2 systemen hanteert: een abonnementssysteem en een PPV systeem die niet compatibel zijn met mekaar, want programma's die een week beschikbaar zijn in Net Gemist komen nooit in Ooit Gemist..en omgekeerd kunnen Ooit Gemist programma's niet met het Net Gemist abonnement bekeken worden...spreek me tegen als ik verkeerd ben.

Schitterende reeksen zoals Lewis en Mistresses komen bv. in Net Gemist, of heeft dat met uitzendrechten te maken ?
<quote="ricy">
De VRT heeft al meermaals gevraagd aan Belgacom wat er mis is en waarom sommige
items niet gepubliceerd geraken.
Echter Belgacom antwoordt nauwelijks.

De VRT stuurt die afleveringen opnieuw op om te zien of die gepubliceerd worden in "net gemist" maar heden zonder succes !
</quote>

Bron aub?
Reputatie 6
Badge +1
Volgens de VRT ligt het aan Belgacom, ziehier het antwoord van de VRT

Beste William,

Bedankt voor uw belangstelling voor VRT.
Door technische problemen bij Belgacom ontbreken er inderdaad programma's in Ooit/Net Gemist. Wij hopen dat deze problemen zo vlug mogelijk opgelost geraken.
Ondertussen wensen we u nog veel kijkplezier met ons huidig aanbod.

Met vriendelijke groet,
Edda Spitaels,
Klantendienst VRT



Nog iets, wees blij dat er een abonnementsformule bestaat, voor €5.95 per maand het je heel wat. In tegenstelling tot Iwatch bv een aflevering van familie kost €2 stel je voor dat je alle afleveringen zou huren is dus €12 per week. Schandalig en onbegrijpelijk duur. VTM zou ze beter gratis aanbieden met reclameblokken erin die je niet kan doorspoelen. Voor zij die dit niet willen kunnen dan nog altijd de betaalde versie zonder reclame kiezen.




"Thuis" van vorige vrijdag (13 mei) staat nu idd nog altijd niet op Net Gemist...

Mailtje gestuurd naar VRT en dit is hun antwoord :

Beste gdl,
Bedankt voor uw belangstelling voor Net gemist.
Belgacom heeft de VRT ervan op de hoogte gebracht dat het kampt met ernstige softwareproblemen.
Hierdoor is de provider niet in staat de VRT-programma's aan te bieden via Net gemist en Ooit gemist.
Voor meer informatie raden we u aan contact op te nemen met uw provider.

Van kastje naar de muur...

Het vreemde is dat die "Thuis" wél bij Ooit Gemist staat (programma's afgelopen week). Daar is het te huur voor 1 euro. Maar ik betaal al voor mijn abonnement op Net Gemist. Beetje zot om dan nog 'ns extra te moeten betalen, niet ?
Ondertussen staat de aflevering van Thuis van 13/5 op Net Gemist, ik merk toch dat wanneer je een mail stuurt of belt, het probleem vrij snel is opgelost, niet? En inderdaad, het zou een beetje zot zijn om extra te betalen voor een afl. van Ooit Gemist als je een abonnement hebt op Net Gemist. Ik hoop echt dat het betert in de toekomst. Onlangs nog meegedaan aan een marktonderzoek van Belgacom en dan heb ik deze problemen ook gemeld, hopelijk doen ze er iets mee 🙂
VRT of Begacom bij wie ligt het ?

Misschien kan je iets concluderen door de vraag te stellen wie van de twee is DE comerciele instelling !

@ Wouter: info van iemand die bij de technische dienst v/d VRT werkt.

Reageer