Skip to main content
Hallo,

Bij sommige internetabonnementen van Belgacom zit een gratis .net domeinnaam inbegrepen.

Nu is het gelukt om via de e-services mijn domeinnaam te activeren, maar hoe stel ik de e-mail

in om aan te komen op mijn computer? Ik vond op de helppagina's van Belgacom enkel terug hoe ik emailadressen @belgacom.be, @belgacom.net en @proximus.be moet instellen.

Mijn mobiele telefoon zit bij Mobistar (iphone), en welke uitgaande server moet ik in dat geval gebruiken? Dat was me niet heel duidelijk...

beste

u gaat via e-services / internet / mijn domeinnaam naar 'beheer mijn domeinnaam'

daar gekomen heb je rubriek 'email configuration',

als je daar dan kiest voor 'beheer email adressen' zal je daar nu behalve @skynet.be nu ook kunnen kiezen uit '@mijndomeinnaam.net'

't is wel zo dat je een bestaande account bv fc12345 alleen maar kan forwarden naar het gekozen adres, bv mijnnaam@mijndomein.net

succes

mvg

xenne, hier ben ik nog niet zoveel wijzer van geworden hoor...

ik kan, vanuit de e-services mailen met xxxx.net, maar als men deze mail beantwoordt, krijgt men een deliviry status notification terug met de melding adress rejected (state 14). Wat moet ik hierme doen?

En hoe stel ik in om mijn mails te kunnen lezen op andere programma's dan de webmail?

beste

heb je de instructies gevolgd... het enige wat je eigenlijk doet is een alias creeeren voor een bestaande mailbox

bv fc12345 link je aan test@mijndomeinnaam.net

maw als je mail stuurt naar test@mijndomeinnaam.net komt het toe op de mailbox van fc12345. aangezien jij hier foutmelding krijgt klopt er iets niet

de net adressen kan je ook gewoon aanmaken via e-services, mailboxen, de emailadressen/aliassen beheren, ipv @skynet.be krijg je daar nu de optie om aliassen aan te maken op @mijndomeinnaam.net

voor de rest werkt het @mijndomeinnaam.net net zo als een gewone @skynet.be alias, je kan die dus gebruiken in gelijk welk email programma. het is echter geen bijkomende mailbox, enkel een alias op een bestaande

mvg

Beste DD Consult,

hetgeen xenne vermeldt, klopt volledig. Indien je problemen hebt met het instellen van een mailaccount in uw mailprogramma, kan je hier terecht : http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/a_id/13741/

Je vindt daar bij "Hulp om het mailprogramma in te stellen op uw computer" verschillende links afhankelijk van welk mailprogramma u juist gebruikt.

Mvg

Eva van Belgacom

Reageer