Neemt Belgacom maatregelen om haar klanten tegen spionage te beschermen?

  • 6 August 2013
  • 1 reactie
  • 270 Bekeken


L.S.


Naar aanleiding van het bekend raken dat het amerikaanse leger alle wereldwijde internet en telefoonverkeer afluistert, wou ik graag weten of Belgacom stappen onderneemt om de grondwettelijke rechten van haar klanten te vrijwaren. We kunnen ervan uitgaan dat Didier Bellens c.s. ook afgeluisterd worden. Met grote waarschijnlijkheid worden die zelfs meer bespioneerd dan u en ik. Telenet is in handen van een Amerikaans bedrijf. Die kunnen garen spinnen bij die afluisterpraktijken door het militair-industrieel complex, waar het moederbedrijf zelf deel van uitmaakt. Belgacom heeft m.i. meer dan één reden om de rechten van zijn klanten en de integriteit van zijn bedrijf te vrijwaren en stappen te zetten om deze schandalige afluisterpraktijken te voorkomen.


Het is nu gekend dat de grote netwerkbeheerders en glasvezelkabelbeheerders zoals Verizon met gulle hand meewerken aan dit afluisterschandaal.


Heeft Belgacom misschien al overwogen om contracten met dergelijke deloyale zakenpartners te herzien of om maatregelen te nemen tegen deze bedrijven? Hebben jullie al overwogen om routes op te zetten via andere partners, waarbij verbindingen niet meer over amerikaans grondgebied lopen?


Mag ik weten of Belgacom concreet met dit probleem begaan is, of laten jullie dit maar blauw-blauw? De amerikanen doen het, de engelsen doen het, de autraliërs en nieuwzeelanders ongetwijfeld ook, en recent is naar boven gekomen dat de franse en de duitse staatsveiligheid ook duchtig meeluisterd met onze elektronische communicatie. MIsschien is er niets om zich zorgen over te maken?


dank,


fb524747 apenstaart skynet.be







1 reactie

Reputatie 7
Badge +1


als ze mij afluisteren of mijn surfgedrag controleren, wens ik hen veel succes, want een enorme tijd-en geldverspilling. Maar als ze er een terroristische aanslag mee kunnen verijdelen of een pedofilie-of drugsnetwerk mee kunnen oprollen, dan doen ze maar!

Reageer