Na twee jaar betalen: nog steeds geen digitale televisie!

  • 13 December 2010
  • 3 reacties
  • 334 Bekeken

Ik ben intussen al 2 jaar abonnee (en voor alle duidelijkheid: ik woon binnen de stad, niet op de 'boerenbuiten') maar nu wordt het me toch wat teveel:
Bij het ingaan van mijn abonnement (dec 2008!) zei men me dat ik nog niet van alle diensten onmiddellijk kon genieten, maar alles zou binnen de 6 maand in orde zijn. Een zoethoudertje om me te doen intekenen zo blijkt nu. Ik betaal intussen al 2jaar voor iets wat ik niet krijg!!
-daarenboven: om de vijf-tien seconden zit er een hapering in het beeld (telkens stilstaand beeld gedurende een fractie van een seconde met bijhorend storend krakend geluid). Wanneer we dat melden in de plaatselijke Belgacomwinkel (waar we het contract afsloten) zeggen ze daar dat ze mij niet kunnen helpen; ik moet de klantendienst maar opbellen, waar ze me ook niet kunnen helpen; het gaat namelijk om een structureel probleem; het signaal is er bij mij gewoon nog steeds niet..
-ik kan nu nog steeds geen TV programma's kan opnemen, tenzij ik er tegelijkertijd naar kijk! Onbegrijpelijk gewoon..
Het systeem van de betaling via electronische factuur/mail werkt soms niet; hebben we maanden geleden ook al gemeld; we waren niet de enige die problemen ondervonden; het probleem was hen gekend zei de operator. We moesten het ons niet aantrekken, gewoon de schriftelijke faktuur afwachten en die betalen... Resultaat: telkens 5€ bij de factuur gelapt (administratieve kosten).
Of in het kort samengevat: voor prijs/tarieven, dienstenaanbod, facturatie en kwaliteit van het aanbod: ik ben ontevreden over de hele lijn.

3 reacties

Reputatie 2
Badge +1
Heb je ondertussen al eens nagegaan of je wel op de VDSL2 kan aangesloten worden? Post eventueel eens je login of telefoonnummer zodat de BGC medewerkers hier actief dit kunnen nagaan.

Je zegt dat 'het signaal' er nog niet is bij jou en dat het 'structurele' probleem is? Wat bedoel je hiermee? Je hebt BGC TV of je hebt het niet...

Opnemen en ondertussen naar iets anders kijken is ondertussen sinds een aantal dagen overal in Vlaanderen actief. Het noemt nPVR en maakt opnames op de BGC servers. Hierdoor kunnen mensen met slechts 1 stream diverse programma's opnemen (deze blijven 30 dagen beschikbaar).

Over die 5 euro administratieve kost door het niet werken van de services, neem je best even contact op met de klantendienst. Indien gegrond wordt je hiervoor zonder problemen gecrediteerd.
Mijn telefoonnummer is 058/312687.
Ik heb net even gecheckt: het probleem van opnemen en intussen naar een ander kanaal kijken is blijkbaar inderdaad opgelost. Dat hadden we nog niet gemerkt... excus voor de onterechte opmerking hieromtrent. 

Wij zitten blijkbaar op '1stream', hoewel ik er de ballen van afweet wat zulks betekent; ik weet wel dat de mogelijkheden hiervan beperkter zijn, hoewel ik net hetzelfde betaal als 'volle' abonnees.

Reageer