Beantwoord

Na technische interventie is snelheid internet gehalveerd en zijn HD zenders verdwenen

  • 26 December 2017
  • 10 reacties
  • 729 Bekeken

Deze namiddag 2x naar de technische dienst gebeld omdat de snelheid van mijn internet ondermaats was. Volgens mijn abonnement heb ik recht op een snelheid van 100 Mbps, nu had ik slechts 20 Mbps. Na de interventie vanop afstand heb ik nu nog een snelheid van 5, 6 Mbps voor downloads en 0,4 Mbps voor uploads. Bijkomend zijn ook alle HD zenders verdwenen. Heb al spijt dat ik gebeld heb!!! Technieker kan pas vrijdag langskomen, dus thuiswerken in de vakantie zit er voor mij niet in. Bijkomend zit online gamen er ook niet in voor mijn 2 tieners en TV kijken dus ook niet. Toppunt is dan nog de melding dat als de technieker het vrijdag niet beter krijgt we zelf gaan moeten opdraaien voor de kosten van de interventie. Al 20 jaar klant van Belgacom/Proximus, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt. Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat ze me niet langer wensen als klant. Mooi kerstcadeau Proximus !
icon

Beste antwoord door Jean-PaulS 26 December 2017, 19:24

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 6
Badge +4
Beste,

De snelheid hangt af van verschillende factoren, meer info kan je verkrijgen via

https://www.proximus.be/dms/cdn/sites/iportal/documents/pdfs/common/Conditions_internetpolicy_nl.pdf?v1=shorturl&v6=downloadpolicy

Mijn vorige collega had een reparatie profiel genomen om onderbrekingen te kunnen vermijden. Ik heb je profiel al terug naar 20 Mbit kunnen zetten. Alvast onze exscuses voor het ongemak.

Groeten,

Jean-Paul
HD zenders zijn terug, waarvoor dank, snelheid naar 15,8 Mbps en 5,4 Mbps, sneller maar nog niet om te stoefen. Is altijd sneller geweest tot vorige week, dus als jullie geen tragere kabel in straat gelegd hebben vorige week lijkt het mij toch een technisch probleem. Wij hebben ook niets gewijzigd. Onbegrijpelijk dat we tot vrijdag moeten wachten op een technieker.
Reputatie 6
Badge +4
Je zit op een profiel van 20 Mbit/sec (inclusief Proximus TV). Dit is voornamelijk bepaald door de afstand dat je van de centrale zit en de technologie beschikbaar in je regio. Dit is afgesproken in onze algemene voorwaarden verwijzend naar onze internet policy:

"Snelheid: welke surfsnelheid kunt u halen?

De snelheid die we in onze commerciële mededelingen aankondigen, is een theoretische maximumsnelheid voor de vaste internetverbinding, die echter in de praktijk niet voor alle klanten haalbaar is.

Er zijn twee aspecten die bepalen met welke snelheid u kunt surfen: enerzijds spelen er technische factoren in het Proximus-netwerk mee en anderzijds is de individuele situatie in uw woning van belang.

De reële snelheid die u kunt halen, wordt onder meer door de volgende factoren bepaald:

-de onderliggende technologie (DSL of glasvezel);

-de afstand tussen het aansluitpunt bij u thuis en de telefooncentrale (enkel in geval van DSL);

-het gewenste internetproduct."

Groeten,

Jean-Paul
Ook heb ik je snelheid even negekeken in de historiek. Die is altijd op 20 Mbits geweest.
Sinds vorige week merken we hier allemaal dat de snelheid van het internet traag is. Was anders veel sneller. Sommige zaken werken zelfs niet meer. Als u nu zegt dat dit de service is die we voortaan van Proximus mogen verwachten dan vrees ik dat we gaan moeten uitkijken naar wat de concurrentie aanbiedt. Jammer, want we zijn altijd tevreden klanten geweest, vaste lijn, internet comfort (is wel niets van te merken tegenwoordig), TV en 4 proximus GSM-nummers. Maar betalen voor iets dat niet werkt, dat is er ook voor ons over.
Als men merkt dat het internet toch trager geworden is via wifi, dan raad ik aan om deze tips te overlopen. https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_trouble/particulieren/welkom-bij-support/internet/internet-thuis/wifi-netwerk/9-tips-om-uw-wifi-te-verbeteren.html Merk je daarna nog niet het gewenste resultaat. Dan rraad ik je aan om een gratis Happy House technieker in te boeken via http://www.proximus.be/happyhouse
Wel, ik wist niet direct wat antwoorden op deze reply. Zegt u nu dat het probleem volledig bij ons ligt ? Straf. Dus de technieker die vrijdag langs gaat komen, zal hier niets komen doen ? Nu gaan we een paar weken mogen wachten op een happy house technieker. Veel beterschap en service moeten we voor 2018 dus ook niet meer verwachten. Geweldig bedankt !
in ieder geval de snelheden die je van proximus maar kunt verwachten als alle ok, is kun je natrekken op
> http://proximus.be/internetsnelheid
Bedankt Martin, deze bevestigen mijn vermoeden. Ik krijg nog niet eens de helft van wat ik minimum zou moeten krijgen.

. Of ik nu werk via wifi of kabel, de snelheid is even triest.
Dat zal dit een klusje worden voor de technieker die langs komt om het probleem te lokaliseren.

Reageer