Skip to main content
Ik belde eerst naar de technische dienst ivm traag internet (favorite) 450 kb/s

Die verstaat er hem nie aan, raad mij aan van vdsl te nemen, maar een

activatie van 50€, en als ik vroeg naar de euro's voor al die maanden dat ik

betaalde voor 3840 kb/s was hij niet bevoegd... kon ik al die tijd voor

comfort ofzo betaald hebben wat mij 20 euro per maand zou schelen...

Dus bel ik naar klantendienst voor vdsl lijn zat eerst verkeerd, mijn klacht was opgelost

zei het antwoordapparaat.

Dus terug naar klantendienst gebeld.... en na 46 minuten in wacht heb ik opgegeven...

wat belooft electrabel in hun reclame? u word geholpen binnen de minuut? amai

belgacom loopt achter ze....

Er zijn er hier massa's die 2 meter hoog zouden springen als hen wordt meegedeeld dat VDSL2 op hun lijn mogelijk is. Je kunt dan met Comfort naar 12Mbps, met Favorite naar 25Mbps en met Intense naar 30Mbps gaan afhankelijk van je afstand van de glasvezelcabine....

Waar je wél gelijk hebt, is dat een favorite abonnement voor jouw lijn geen enkel nut had, tenzij voor het maandelijks downloadvolume van 100 GB. Er zijn er hier nogal zo geweest met een lage capaciteit en dus een verkeerd abonnement waar de snelheid niet haalbaar van is.

Ik kan je maar één ding aanraden. Bel terug met de technische dienst, en laat je op VDSL2 zetten. Kost je 50€ activering + eventueel voor aansluiting op straat aan de glasvezelcabine en vervangen van contactdoos binnen nog eens 30€. Je krijgt dan gratis een b-box2 modem ter beschikking waar je 2 PC's of laptops met ethernetkabel kunt op aansluiten + met Wifi nog eens een 4-tal laptops. Bovendien kan die modem ook dienen voor Belgacom TV.

beste quilla en sinjoor71

om een omschakeling naar VDSL2 te bekomen dien je de klantendienst op 0800/22800 (optie vraag over producten of diensten en dit ma - za 0800 tot 2200) te bellen of u naar een Belgacom-Center te begeven, dit laatste geeft u de vlugste oplossing, u kan uw noodzakelijke nieuwe modem ook dadelijk meenemen.

muisje

Bedankt voor de raad Muisje, maar ik zit al sedert april 2009 op VDSL2 met b-box 2, en heb ondertussen 30Mbps profiel en ook Belgacom TV. Mij hoor je dus niet klagen. Zelfs TVonPC werkt bij mij correct (al 2 maanden). Voor anderen hier blijkt dat echter niet zo evident te zijn....

Beste quilla,

sinjoor71 en muisje hebben gelijk: de actuivatie van VDSL2 kost 50 EUR, de aangepaste modem is inbegrepen.

U kunt bellen met onze klantendienst op het gratis nummer 0800 22 800 of persoonlijk langskomen in elk verkooppunt.

Met vriendelijke groeten,

Eva

Ik ben dus naar een verkooppunt geweest, naar huis met een bbox 2 nieuwe hd decoder en vanaf 8 april vdsl2.

Die activatie kost vond ik er een beetje over daar ik toch maanden betaald heb voor iets dat ik niet kreeg...

Voor ze je een abonnement verkopen zou belgacom beter eerst testen of die snelheid of dienst wel mogelijk is.

Maar tbelangrijkste is dat het (hopelijk) opgelost is!

Alleszins bedankt voor de reacties en hulp!

mvg

Quilla

Reageer