Skip to main content
Ik wilde zoals gewoonlijk mijn 10 beloofde nummers per 2 maand downloaden met mijn persoonlijke code.

Tot mijn verbazing kan dit niet meer en moet ik kiezen tussen foto's en evenementen.

Dat hoef ik niet, ik hou mij aan mijn beloofde 10 nummers zoals BELOOFD in uw contract

Ik moest nu via uw forum ontdekken dat die muziek afgecshaft wordt vanaf 1 september, ik werd daarvan niet verwittigd.

Gelieve ONMIDDELLIJK die optie voor MUZIEK opnieuw in te stellen, anders is dit CONTRCTBREUK.

beste

't is doodjammer, maar tgv overmacht kan belgacom dit niet meer aanbieden. ik zag het als een geschenkje dat niet echt bij de dienstverlening hoorde, wat we gehad hebben pakt Apple ons gelukkig niet meer af....

er staat trouwens niets van in het contract, zie de algemene voorwaarden maar eens na

mvg

Fajul, kijk je contract na en zeg zo gauw mogelijk op, je bent beter bij andere providers, het vergt wat "shopping" en aanpassen naar persoonlijke behoefte, maar in totaal bespaar ik nu 20 € per maand voor mijn totaalpakket : Digitale TV, internet, moebiel internet, GSM, vaste lijn. Spijtig genoeg moet ik het uitzitten tot december 2011, contract loopt tot januari 2012. Voor mij hoeft Belgacom niet meer!

Check ook es het forum "andere"

Beste Fajul,

Inderdaad jammer, maar de b-music-formule (gratis iTunes) wordt stopgezet buiten onze wil om.

Vanzelfsprekend blijven we u onze andere gratis voordelen b-photo (afdruk en levering van digitale foto's) of b-mix (combinatie van pc-spelletjes en fotoafdruk) bieden.

Vanaf 1 september worden residentiële klanten met iTunes automatisch lid tot het getrouwheidsprogramma van Belgacom (Premium Club/Bizz Club). De desbetreffende klanten krijgen hierover héél binnenkort meer nieuws.

Met vriendelijke groeten,

Eva

wel dokter dré, overal waar het blijkbaar gaat over de Itunes zit je te eisen op schade vergoeding.

LEES je algemene voorwaarden dan ook eens: NERGENS staan die Itunes er expliciet in vermeld.

BGC heeft, naar ik begrepen heb, NIETS van je producten aangepast (waarover de algemen voorwaarden gaan) maar een GRATIS voordeel, dat in principe zelfs geen deel uit maakt van uw product.

nog zoiets: probeer bij TELENET maar eens 10€ korting te eisen als ze uw GRATIS voordeel stop zetten.

want daar begint dus je EERSTE probleem met Test Aankoop:

" Intussen kan u , binnen de maand nadat u op de hoogte werd gesteld van de eenzijdige wijziging van de voorwaarden, met een aangetekende brief een eind maken aan uw overeenkomst, als u dat wenst."

...

Belgacom heeft NIET eenzijdig haar tarieven en aanbod aangepast, hetgeen Telenet trouwens paar maand terug wel gedaan heeft.

Verder zit u hier ook nog dus andere mensen proberen op te stoken voor een eind te maken aan hun overeenkomst op een manier die momenteel zelfs niet toepasselijk is.

Het mooiste voorbeeld? Indien de algemene voorwaarden verandert zijn, waarom heeft u dan niet gebruik gemaakt van de opzeg die Test-Aankoop aanraadt? want ik heb uit uw berichten in andere fora begrepen dat uw contract pas eindigt in januari 2012... dus.... bij het einde van uw huidig contract (uw eigen uitleg)

@ Kheyvaert :

1) ik vis niet naar een extra korting, ik heb mijn conclusies getrokken.

2) ik doe wat ik eerder beloofd heb, nl. de mensen op de hoogte houden wat het antwoord van Testaankoop was.

3) wat betreft de algemene voorwaarden : als je een dienst aanbiedt voor een prijs waardoor klanten naar jou toekomen, maar na een tijd biedt je die dienst niet meer aan, zonder enige compensatie, dan is het wel degelijk een wijziging van de CONTRACTUELE (niet ALGEMENE) voorwaarden.

4) als een dergelijk voorval zich zou voordoen bij Telenet, zou ik net hetzelfde reageren.

5) ik heb ook al gesteld dat de oplossing voor MIJN behoeften (iedereen moet zelf nakijken of hij het gemak van 1 provider wil) bij een combinatie van verschillende providers voor verschillende diensten.

5) voor mij hoeft belgacom niet meer (zie ook farce met Samsung Tablet), kwaliteit van Digitale TV kan echt niet op tegen Telenet (HD, noch aantal HD kanalen, gebrek aan een filmkanaal à la prime)

6) en wat mij het ergst tegen de borst stoot : Belgacom doet alsof zijn neus bloedt... niet de minste reactie : noch per mail, noch per brief.

7) "november" : heb jij de informatie van Belgacom gekregen? even tellen : september, oktober, november... 'iets nieuws' : wat dan? groot staatsgeheim : reality soap van Bellens met Fagard? "Mad man & Desparate Housewife"

😎 ik laat het aan verstandige mensen over om hun eigen keuze te maken.

9) als jij graag hetzelfde wil betalen voor een MINDERE dienst, mij niet gelaten, ik hou je niet tegen

Dr Dre,

niets houdt u tegen om dit door te trekken voor de rechtbank... helaas zal u v een kale reis terugkomen. zoals reeds aangegeven is dit geen eenzijdige verandering vd ALGEMENE voorwaarden.

niet dat ik het leuk vind dat er geen itunes credits meer zijn...

Testaankoop zit er dus weer maar eens langs...

wat is het verhaal met de tablet??

axs,

- het gaat om "CONTRACTUELE" voorwaarden ipv algemene voorwaarden. Juridisch veranderen die bij een "veranderde dienst", dan wordt het een nieuw contract.

- als ik opzeg zal het initatief bij Belgacom liggen en zij zullen mij voor de rechtbank moeten dagen, het zal vervelend zijn dat besef ik , maar ik kan steunen op de juridische dienst van Testaankoop.

- wat de Tablet-joke betreft : zie hieronder

dr. dréBelgacom stopt met aanbieden gratis iTunes muziekopenbaar

• geplaatst 10 september 2011 in Forums > Andere

[/list]

Dag axs, een usb stick heb ik ook met SIM, maar die gebruik ik niet meer sinds ik mijn iPhone (een eindejaarskadootje van vrouwlief en dochter) heb , want dat is dan toch weer een extra abonnement. De iPhone kan je als persoonlijke hotspot gebruiken en dat is veel interessanter dan die USB-stick, want een GSM heb je wel altijd op zak, dus voor dringende zaken gewoon via de GSM, als je meer wil lezen (het scherm van een iPhone bljft klein), gebruik ik mijn iPad en ja 1tje zonder 3 G. De Samsung tablet was weer een mooi EXTRAATJE voor mijn lieve dochter, maar ja bij Belgacom maken ze graag mensen blij met een dode mus. En ja Bellens moet zijn nieuwe assistente ook weer betaald krijgen hé ;-)

• dr. dré
      dr. dréBelgacom stopt met aanbieden gratis iTunes muziekopenbaar

@ krystina,

Je kan inderdaad een Samsung tablet nemen, maar je moet nog eens een EXTRA abonnement voor mobiel internet ERBIJ nemen, alhoewel ik al Internet Mobile Favorit heb voor mijn Iphone. Omdat ik het abonnement toch niet volledig opgebruik met mijn iPhone dacht ik die te gebruiken als persoonlijke Hotspot (werkt perfect met PC of Ipad). De marketing-kwibussen van Belgacom hebben er nog niet aan gedacht dat je op die manier de drempel voor mobiel internet kan verlagen... maar ja, daarom hebben ze misschien de nieuwe marketing-directrice mevr. Leroy nodig??? en dus op termijn meer traffiek kan genereren.

Een andere anecdote (zie ook reactie van 30 augustus door mij geplaatst) : gisteren werd ik opgebeld door de Belgacomwinkel van Wilrijk, door de vestigingsmanager himself!!!, om mij blij te melden dat het gevraagde Samsungtablet in voorraad (na 3 maand) was en dat ik het kon komen afhalen, maar ja, ik moest wel een extra abonnement nemen... Enkele weken (ik denk 3) geleden was ik al persoonlijk naar de winkel geweest omdat een medewerker mij al getelefoneerd had dat de tablet beschikbaar was. Ik naar de winkel, maar toen begon de miserie met het extra abonnement... de vriendelijke juf gaat info vragen aan BOVENSTAANDE vestigingsmanager en komt na een kwartier terug met de mededeling, dat het spijtig is maar dat ik dat extra abonnement toch moet nemen. Zij (van BELGACOM) bevestigt zelf dat het volledig absurd in mijn geval en raadt me zelfs aan om toch maar een iPad te nemen!!!!!!!

Nu die ïPad had ik al (zie boven), maar de huurformule leek me leuk voor mijn dochtertje om zelf een tablet te hebben, waarop dan ook Flash werkt (leuk voor haar voor bepaalde websites). Moraal van het verhaal : 1) communicatie van Belgacom naar klanten = rampzalig. 2) Interne communicatie = al even rampzalig. 3) Zelfs Belgacom mededwerkers staan niet achter hun producten....????

Conclusie : mijn contracten lopen af in januari 2012, ik heb mijn shopping gedaan... dus nog enkele maanden UITZITTEN (klinkt als een veroordeling van de rechtbank) en dan bye, bye Belgacom.... weg met internet, 2 vaste lijnen, Belgacom TV, Proximus

[/list]
Kan je dan ook even voor de volledigheid mijn antwoord quoten??

verder: succes met de "juridische" dienst van testaankoop. Hou je ons op de hoogte?

@ Kheyvaert :

1) ik vis niet naar een extra korting, ik heb mijn conclusies getrokken.

-------> nochtans zit je op verschillende plaatsten op dit forum nog steeds te eisen naar 10€ korting

2) ik doe wat ik eerder beloofd heb, nl. de mensen op de hoogte houden wat het antwoord van Testaankoop was.

------->die het antwoord zijn op een foutieve vraag van jouw kant, zie hiervoor 3)

3) wat betreft de algemene voorwaarden : als je een dienst aanbiedt voor een prijs waardoor klanten naar jou toekomen, maar na een tijd biedt je die dienst niet meer aan, zonder enige compensatie, dan is het wel degelijk een wijziging van de CONTRACTUELE (niet ALGEMENE) voorwaarden.

------->NERGENS in je contract staat dat de muziekitems vastgelegd zijn voor de duur van je contract, er staat alleen dat er bepaalde voordelen voor klanten zijn. meer zelfs, op de achterkant van je contract staat duidelijk dat de voordelen op eender welk moment kunnen intrekken.

4) als een dergelijk voorval zich zou voordoen bij Telenet, zou ik net hetzelfde reageren.

------->dat zal dan binnen de eerste 6 maanden zijn, geloof me.

5) ik heb ook al gesteld dat de oplossing voor MIJN behoeften (iedereen moet zelf nakijken of hij het gemak van 1 provider wil) bij een combinatie van verschillende providers voor verschillende diensten.

------->als uw behoeften dan toch bij een andere provider liggen, waarom hier dan nog doorzagen?

5) voor mij hoeft belgacom niet meer (zie ook farce met Samsung Tablet), kwaliteit van Digitale TV kan echt niet op tegen Telenet (HD, noch aantal HD kanalen, gebrek aan een filmkanaal à la prime)

-------> wat betreft de tab: de tab is gratis bij aanschaf van een nieuw internet, als je de kleine letters leest wordt je doorverwezen naar voorwaarden, in deze voorwaarden staat duidelijk gestipuleert dat bestaande abonnees voor een kleine meerkost de tab ook kunnen krijgen.

De actie van 39.99 betreft namelijk niet ALLE internetabo's van belgacom, maar de comfort.

6) en wat mij het ergst tegen de borst stoot : Belgacom doet alsof zijn neus bloedt... niet de minste reactie : noch per mail, noch per brief.

-------> dit is een community, dus net zoals de TUG NIET het officiele communicatie belgacom. Maar daar waar Telenet de TUG meestal negeert, heeft BGC wél de moeite genomen van bepaalde supportmensen via Eva hier antwoorden te laten geven. Maar zoals ik al zei: SUPPORT mensen, zij nemen geen beslissingen, maar dienen enkel als doorgeef luik.

7) "november" : heb jij de informatie van Belgacom gekregen? even tellen : september, oktober, november... 'iets nieuws' : wat dan? groot staatsgeheim : reality soap van Bellens met Fagard? "Mad man & Desparate Housewife"

-------> Ja, ik heb op een bepaalde manier van Belgacom nieuws gekregen, dat gebeurt nu eenmaal als je vriendelijk met mensen omgaat, dan zijn ze al meer geneigd van iets te lossen ook al mag het nog niet geweten zijn. En je Itunes, wel ik denk dat de mensen die Itunes hadden er héél tevreden mee zullen zijn, zelfs meer dan voordien.

😎 ik laat het aan verstandige mensen over om hun eigen keuze te maken.

-------> de vraag is natuurlijk wel of jij daartoe hoort

9) als jij graag hetzelfde wil betalen voor een MINDERE dienst, mij niet gelaten, ik hou je niet tegen

-------> Mindere dienst? Even een schets: mijn partner had internet en televisie bij Telenet toen zij en ik gingen samenwonen, ik BGC TV en internet en beiden zijn een klein jaar naast elkaar gebruikt geweest. We hebben dus wel degelijk kunnen "testen" welke de betere dienst was, en niet IK maar mijn partner heeft beslist van Telenet te laten vallen. Resultaat: voor hetzelfde producten, betalen we zelfs 15€ MINDER, hoeven we ook geen 7 maar ong 1 minuut aan de lijn te wachten indien we bellen naar de klantendienst en krijgen we tenminste een afdoend antwoord.

En Belgacom verhoogt tenminste zijn prijzen niet voor abonnees die een bepaald product (lees voetbal) niet hebben omdat ze hun 53 miljoen niet kunnen betalen.

Aan allen die zijn en wezen zullen, bye..............

Reageer