Mogelijkheden voor Mobiel internet

  • 3 September 2011
  • 6 reacties
  • 1498 Bekeken

Badge
Beste,

ik ben geïntertreseerd in een mobiel internet abonnement (voor op iPad)

- Ik veronderstel dat dit dezelfde tarieve zijn als op een laptiop( http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/dynamic/productCategory.jsp?dcrName=internet_laptops ) Klopt dit?

- Bij Free Weekden staat er tijdens de week € 2,49. Wat bedoelt men hiermee ik denk niet dat 1 uur youtuben even goedkoop kan zijn dan 1 uur mails lezen.

-Kan je bij de bestelling ook opgeven datje een micro sim wil

6 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Kerry, Free Weekend is enkel mogelijk als gratis extra bij een vast internetabonnement. Die 2,49€ per uur zijn buiten week-end.

Voor iPad gelden inderdaad de tarieven voor laptop.

Voor datavolume staat er:

Wat kunt u doen met 500 MB?

  • Downloaden van 10.000 webpagina's
  • Of sturen van 50.000 e-mails
  • Of sturen van 2.000 e-mails met bijlage
  • Of downloaden van 150 mp3-bestanden of hogeresolutieafbeeldingen
  • Of luisteren naar 20 uur internetradio
  • Of Kijken naar 4 uur video streaming
Voor die microsim best bellen met de klantendienst of naar een Belgacom Center gaan.

Badge
Ik heb een vast internetabonnement , maar daarmee weet ik nog altijd niet wat die € 2.49/uur buiten het weekend wil zeggen.

want dat lijkt mij bij een data-only abonnement niet echt logisch dat ik per uur ipv. hoeveelheid data getaxeerd wordt.
beste
[/b]

[/b]inderdaad kost het 2,49€ per uur tijdens de week, gefactureerd per 5 min.

mvg
Reputatie 7
Badge +1
Het heeft inderdaad geen zin buiten week-end mobiel te gaan surfen tegen 2,49€ p.uur terwijl je datavolume beperkt is tot 500MB. Je moet bovendien een 3G modem hebben. Als hij ingebouwd is in je laptop/tab of iPad geen probleem, maar hoe kom je aan die datasim...kosteloos ? of telt die Free Week-end ook voor mensen met een Mobile Start, Comfort of Favorite abonnement in het week-end....??? dat is me ook niet duidelijk, alhoewel zie laatste paragraaf.

Het is waarschijnlijk bedoeld voor mensen die een vast internetabonnement hebben en en die op week-end gaan en daar dan gratis kunnen op internet gaan en E-mail, twitter en facebook dan kunnen checken zonder zwaar te gaan downloaden of streamen.

De vraag blijft of dat dan die gratis week-end niet geldt voor mensen die al voor een mobile internet formule betalen en die uiteraard ook vast internet hebben.

Wél er staat verder in de voorwaarden:

3 Mobile Internet: Enkel voor gebruik in België. Om de tarieven te kennen die gelden in het buitenland: raadpleeg onze website www.belgacom.be. Gratis gebruik tijdens het weekend en op feestdagen. Tijdens de week: € 2,49/uur. Maximaal 500 MB, daarna € 0,03/MB. Gratis activering op aanvraag. Niet cumuleerbaar met andere Mobile Internet-opties. Om van Mobile Internet Free Weekend One te genieten, hebt u een Vodafone Mobile Connect K3565 USB-modem van € 49 nodig.

Ga je dan een USB-modem aanschaffen om alleen in het week-end op 3G te surfen ? slechts in zeldzame gevallen denk ik.
beste sinjoor71, als internetklant kan je gewoon die sim aanvragen - gratis. maar dan heb je nog geen modem natuurlijk, maar die sim kan je dan wel gebruiken om bv mobiel internet te doen op uw gsm (gratis tot 500MB/weekend). ik denk niet dat die beperking van 500MB geldig is tijdens de week, maar dan kost het dus €2,49 per uur, wat natuurlijk niet goedkoop is, tenzij je tijdens dat uur verschillende gigabytes zou verzetten.

mvg
Beste Kerry,

De mobile internettarieven zijn inderdaad dezelfde als op een laptop.

Free weekend is enkel mogelijk indien u ook over een vast internetabonnement beschikt. Met free weekend surft u gratis in het weekend en op feestdagen. Inbegrepen is 500 MB. Surft u tijdens de week dan betaalt u 2,49 euro per uur. Boven de 500 MB betaalt u 0,03 euro per MB.

Een microsim is enkel verkrijgbaar via een Belgacom Center.

Met vriendelijke groeten,

Eva


Reageer