Mogelijkheden internet installatie

  • 21 July 2011
  • 8 reacties
  • 772 Bekeken

Ik beschik op mijn appartement over een 3-aderige telefoonkabel die is samengesteld uit een rood, een blauw en een wit koperdraadje. Indien ik me goed geïnformeerd heb, betekent dit dat ik over een analoge telefoonlijn in mijn appartement beschik.

Behoort een 'Do-It-Yourself'-installatie' voor een nieuwe (Favorite) internet verbinding tot mijn mogelijkheden?

8 reacties

Deze kabel loopt van de intro (aankomst Belgacom) naar je telefoontoestel.
De intro wordt toch vervangen door een NTP-2007 VDSL filter,daar kan eventueel dan je modem direct op aangesloten worden en je 3 aderige kabel blijft dan gewoon dienst doen voor je telefoon.

Je kan ondertussen al eens checken wat mogelijk is bij u ==> http://bgctv.skynetblogs.be/#haalbaresnelheid
Ricy, bedankt voor je antwoord.

De beschikbaarheidstest geeft het volgende resultaat:












Status Beschikbaar
Technologie VDSL2

In de technische ruimte van het gebouw vind ik enkel terug wat te zien is op de toegevoegde foto. De kabel (3-aderig) die mijn appartement bereikt is te zien op de inzet op de foto.

Ik beschik niet over de mogelijkheid om een extra kabel van de technische ruimte naar mijn appartement te leggen.

Mijn vraag is of in mijn situatie een 'Do-It-Yourself'-installatie' voor Internet Favorite tot mijn mogelijkheden behoort.
Wat was het resultaat van de test op http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/dynamic/productCategory.jsp?dcrName=webcheck_tv?
Heb je gezocht op Telefoonnummer of op adres?


je moet iets zien in de aard van wat hier onder staat

Resultaat

































Product Belgacom TV
Lijnnummer
Status Beschikbaar
Maximaal aantal TV's 3
Beschikbaar
Maximaal aantal TV's in HD 2

Want favorite is 25 Mbps en als je maar 1TV in hd kunt aansluiten heb je maar 16,5 Mbps.
Ik heb de test die je laatst voorstelde uitgevoerd en het resultaat is exact hetzelfde wat je hebt weergegeven. Ik kan volgens dit resultaat 2 TV's in HD aansluiten.
Dan zal het inderdaad volgens mij te doen zijn om de installatie zelf uit te voeren.
Ik ga van de veronderstelling uit dat de kabel onderweg geen aftakkingen heeft en zoals je zegt van technische ruimte direct naar je appartement.Daar zal je de meegeleverde intro NTP-2007 (vdsl-splitter) moeten plaatsen.
Bedankt. Er zijn geen aftakkingen, dus als ik het goed begrepen heb, zal ik de NTP-2007 op mijn appartement en dus niet in de technische ruimte moeten plaatsen. Is dit correct?
Inderdaad want als je hem direct aan de intro (technische ruimte waar BGC binnen komt) zou plaatsen dan zou je nog een bijkomend paar moeten trekken om je telefoon aan te sluiten in je appartement.
Want vanaf de splitter wordt de splitsing gemaakt telefoon/vdsl2.

PS: Ik ben ervan uitgegaan dat in die kas van bgc in de technische ruimte een klemmenblok staat waar hun kabel binnen komt en van waarop de verdeling gebeurt.
Beste XToF,

Even wil ik vermelden dat Ricy het correcte antwoord gegeven heeft.
Hou er rekening meer dat er een situatie gekozen is, die enkel gebaseerd is op de informatie die jij ons geeft.

Even samenvatten: Vanaf de Ntp zal je op de groene klem je telefoon kunnen doortrekken.
En vanaf de blauwe klem je VDSL signaal voor internet en TV.
Ook kan dit gebeuren via een netwerkkabel via aansluitingen op de onderkant van de 6 polige splitter die vooraan op de ntp geplaatst wordt.

Mvg,

Eva van Belgacom

Reageer