Moet alles bij Proximus 5 maanden duren?

  • 11 May 2017
  • 7 reacties
  • 410 Bekeken

Eind december hebben we de overstap gemaakt van Telenet naar Proximus Tuttimus. Ondertussen zijn we 11 mei en slaagt men er bij Proximus niet in om deze overstap af te ronden.

Herhaaldelijke telefoontjes naar klantendienst, technische dienst, smoesjes van medewerkers en een belofte dat ik binnen de 14 !!!!!!!! dagen gecontacteerd zal worden ivm mijn klacht of probleem.

Ondertussen blijven de facturen van Telenet binnenkomen ondanks het feit dat de overgang reeds in januari aangevraagd en bij herhaling doorgegeven werd.

Overzicht van het geklungel van Proximus:

- Na 5 maanden slaagt men er nog steeds niet in om ons vast telefoonnummer over te zetten. En dat blijkt de bron van het probleem te zijn. Maar het enige wat men ons kan zeggen "Het zit vast in het systeem...". Daar hebben wij nu echt een boodschap aan zie....

- Ik kan nog steeds geen gebruik maken van de volledige functies van MyProximus. Dus geen 'op alle schermen', geen 'ook via de tablet', geen 'kijk overal en waar en wanneer je maar wil'. Gelukkig hebben we één toestel waar we wel tv op kunnen kijken. Anders mochten we bij de buren gaan zien zoals in de vorige eeuw.

- Ook MyProximus is een vat vol frustraties. Dit zou het kloppende hart moeten zijn van de Proximusdiensten waar je alles zelf kan gaan beheren... Niet dus... Bij mijn overzicht staat dat we enkel vast internet hebben, voor de rest geen GSM, tv, vaste lijn enz... Via Mijn Producten zie ik dan dat we blijkbaar internet hebben én een GSM abonnement. Dus dan heb ik het de ene keer niet en de andere keer dan weer wel??!!!

- Het interactieve van onze gekozen bundel 'Wanagogo' waar je moet aanmelden via de MyProximus account werkt bijgevolg ook niet. Hoeft hier een tekening bij hoe enthousiast de kinderen zijn over Proximus?

- 14 dagen geleden had ik een extra decoder nodig voor een tweede tv toestel. Contact opgenomen via de chatfunctie met de klantendienst. "Geen probleem mijnheer, u kan dit afhalen bij een Proximus verkooppunt bij u in de buurt.". De volgende dag een uur staan aanschuiven bij de lokale Proximuswinkel.... daar kreeg ik te horen dat dit al maanden zo niet meer werkt en dat de decoder via de klantendienst moet aangevraagd worden. Hallo!!!????

- Ondertussen werd de decoder effectief via de klantendienst aangevraagd, maar raar maar waar moest daar een klacht voor aangemaakt worden.... want het zat vast in het systeem en een extra decoder konden wij dus niet zomaar krijgen want het is een lopend order... Ik herinner mij ook nog taferelen uit de vorige eeuw waar het vechten was om naar het programma te kijken wat je wou...

- Op mijn facturen komt een gratis film voor die wij bekeken hebben. Deze GRATIS film krijgen we aangeboden voor een bedrag van 4,95 EUR.

- Op het inbegrepen mobiele data verbruik van de GSM (2GB), moeten we een smak geld betalen voor het verbruik van 250 mb. !!?????

- Gelukkig is sinds begin mei het adres wel aangepast. Hiervoor mag Proximus een schouderklopje krijgen. Dit werd opgelost in minder dan 4 maanden

- Ook reeds in orde gebracht sinds half april zijn de beloofde 3 maanden gratis Netflix. Hier was gelukkig een bereidwillige medewerker van de klantendienst die mij de inlogcode kon geven voor mijn account. Voorlopig hou ik mijn hart wel nog vast, want de eerste factuur die volgt op deze activatie moet nog binnenkomen...

- Bij contact met de klantendienst spreekt men mij nog steeds aan met een foutieve naam. We hebben een voorlopig!!??? telefoonnummer gekregen van Proximus. Dit hoorde vroeger toe aan iemand anders en nu word ik dus met deze persoon zijn naam aangesproken. Hoor ik daar vorige eeuw???

- Ik heb ondertussen diverse medewerkers van het callcenter aan de lijn gehad. Nog nooit echter kreeg ik iemand aan de lijn die binnen Proximus een (met alle respect voor de callcenter medewerker) hogere functie beoefende en dus meer bevoegdheden had binnen het systeem. Telkens opnieuw verneem ik van de callcenter medewerker dat zij enkel kunnen doen wat via hun pc kan ingegeven worden en dat het dan opnieuw 14 dagen wachten is. Ik vraag mij zelfs af of er daar eigenlijk wel iemand rondloopt met een hogere functie?

- Daarnaast zijn er nog diverse kleinere feiten die een absolute blijk geven van onkunde en totaal geen respect naar de klant toe.

Kortom, 13 jaar onafgebroken klant geweest bij Telenet.... was mis ik hen enorm!!!

P.S. Ondanks het feit dat de callcenter medewerkers nu echt wel te maken krijgen met een enorm ontevreden klant... blijven ze wel vriendelijk en beleefd. Het mag dan ook een boodschap zijn aan de leidinggevenden bij Proximus! Ook hier heb ik mijn vraagtekens bij. Hoe is het mogelijk om deze medewerkers dag in dag uit telkens met die 'boze' klanten op te zadelen terwijl ze zelf... tja... wat doen ze zelf.... na 5 maanden is dit voor mij nog steeds een groot mysterie.

This topic has been closed for comments

7 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Dag Kristof,

Het klopt inderdaad dat er een order vast zit in onze systemen. Hiervoor werd de hulp van IT reeds ingeroepen. Het is zo dat niemand iets kan aanpassen zolang dit probleem niet wordt opgelost.

Alvast mijn excuses voor het ongemak.

Groetjes,

Antonella
De hulp van IT werd inderdaad 3,5 maand geleden reeds ingeroepen. Maar in een wereld van IT en computers waar alles razendsnel gaat is 3,5 maand om iets op te lossen eerder een eeuwigheid.
Dus had ik graag meer van dit bedrijf verwacht dan enkel een 'excuus voor het ongemak'. Ik ervaar hier geen ongemak, maar een echte frustratie.
Ondertussen zijn we 22 mei en nog geen stap verder...
Het is te zeggen. Proximus is er wel in geslaagd om opnieuw onze lijnen te blokkeren. Dan terug contact met medewerkers van Proximus 19/5 om het hele geval opnieuw uit te leggen en de lijn opnieuw vrij te geven. "Geen probleem, binnen max. 48 uur?????? is ze terug open". Tot nu toe nog steeds geen werkende GSM (22/5). Opnieuw contact genomen met een of andere dienst waar ik naar werd doorverbonden. "Binnen een paar uur werkt de GSM terug".
Wat al de andere problemen betreft, veel beloven dat er contact zal opgenomen worden, maar absoluut een dikke 0 voor effectieve uitvoering.
Reputatie 7
Badge +3
oh jee, bericht is doorgegeven via andere kanalen waarbij ik hoop dat dossier nu sneller vooruit kan gaan. dit duurt wel lang. Jammer dat de dossierbeheerder nog niet gebeld heeft.

met mijn nieuwe excuses ben je niks :-(

ik hoop dat het nu eindelijk opgelost wordt

mvg

Tina
Update 23/5
Opnieuw contact met Proximus.
1) Het GSM probleem. De afgesloten lijn van 19/5 die binnen de 48 uur open zou zijn werkt nog steeds niet. Opnieuw contact met klantendienst. "Ja, deze zou nu terug actief moeten zijn maar ik zal dit nog even voor u controleren.". "Geen probleem die is actief"... Wel een probleem dus want we kunnen nog steeds niet bellen. Het enige wat er komt is die 'ondertussen misselijkmakende tune van Proximus' en de o zo vertrouwde stem die mij vraag om op 1 of op 2 of op 3 te gaan drukken. En als het past ook eens mijn nummer in te geven en af te sluiten met een hekje... Maar werken... no way!

2) Ons dossier. Hier vroeg ik dan aan de dame om ervoor te zorgen dat ik door de dossierbeheerder gecontacteerd zou worden. Ik moet zeggen ik heb vandaag een telefoon gekregen van een privé-nummer. Dus veronderstel ik dat dit het dan wel zal zijn. Jammer genoeg is het bij Proximus dus wel zo dat wanneer je de telefoon niet kan opnemen, je dan ook meteen die éne kans op een reactie verkeken hebt. Want daarna volgt opnieuw de doodse stilte... Geen tweede poging en terugbellen naar een privé-nummer is ook al geen optie. Wel beste Proximus, er zijn mensen die effectief werken en dus tijdens dat werken even niet de tijd hebben om een telefoon op te nemen. Of verwachten jullie van ons dat wij ook met van die geluidsbandjes gaan werken en zeggen dat al onze medewerkers bezet zijn, blijven jullie dan maar even aan de lijn!

Doet mij trouwens herinneren aan de medewerker van de klantendienst die ik dit weekend aan de lijn had. Die wist mij doodleuk te vertellen dat, wanneer men de klant niet kan bereiken er zeker en vast dezelfde dag zou worden teruggebeld. Ook toen ik aangaf dat ik absoluut die ervaring niet had, bleef ze pal achter haar bewering staan.
Vandaag dus even de proef op de som genomen....

Morgen is er weer een nieuwe dag, tot morgen op dit forum!
Reputatie 7
Badge +3
Dag KristofDB,

Escalatie van je dossier werd aangevraagd.

Groetjes,

Antonella
vroeger was dit een staatsbedrijf , en we zitten met de nakomelingen opgescheept ! 😔 👦🏿 👩🏿 💂🏿 💂🏿 💁🏿 👈🏾 👈🏿