Modems koppelen

  • 14 May 2012
  • 6 reacties
  • 357 Bekeken

Badge
/files/34f6ff24ca/installatie.png 321x240

6 reacties

Snap eigelijk niet goed waarom je 2 b-boxen zou hebben.

Je krijgt 1 b-box2 die zal vermoedelijk moeten staan waar de lijn binnenkomt of de huidige ADSL modem staat.

Per TV moet je dan een decoder hebben en deze moet je verbinden dmv een utp kabel naar je b-box2.

Gele en grijze lijnen staan voor kleurencode achteraan op de b-box2
Welk VDSL2 profiel heb je want als je bvb maar 12 Mbps hebt dan kan je niet met beide HD programma's bekijken maar beiden naar SD zou wel lukken.

Als het niet lukt met homeplugs dan zou het mss kunnen lukken met draadloze oplossing zoals ruckus maar 100 % zekerheid heb je alleen als je het kin de praktijk kunt uitttesten.

Op ricy's blog vind je wat uitleg omtrent ruckus door te surfen naar ==>> http://bgctv.skynetblogs.be/#ruckus

groetjes,

Elsa

plan.jpg van poster hierboven:



Badge
bedankt voor jullie uitleg.


Waarom ik zou gebruik maken van 2 bbox'en. Omdat ik anders 3lan kabels naar boven zou moeten trekken en nog een naar de tv.

Er ligt 1kabel (telefoonlijn) naar boven, deze zou ik dan gebruiken als LAN (tussen modems).

En van daar uit (aan elke modem) kan ik dan wel werken met PLC's. omdat ik dan op de 2 verschillende elektriciteitsnetten zit he.
Het probleem is dat je geen twee bboxen kunt aansluiten op één telefoonlijn dan zou je in feite twee abonnementen moeten nemen of anders gezegd twee telefoonnummers met elk een gekoppelde bbox.

Badge
Ja dat weet ik wel, maar je kan hem toch ook gewoon als router/switch gebruiken of niet?

Dus van bbox2 lan uitgang naar bbox lan uitgang(deze ingang maken)??

of niet?
Inderdaad dit moet ook lukken

Reageer