Modem/Router probleem. (Help aub!)

  • 26 November 2010
  • 0 reacties
  • 1419 Bekeken

Hallo,

Ik speel geregeld online games op mijn PlayStation3. Alleen kamp ik met het volgende probleem: Ik heb NAT Type 3. Voor diegene die mij nu niet meer volgen, er zijn 3 soorten NAT-type's op PlayStation3:


Type 1: rechtstreeks verbonden met het internet. (met een modem heb ik mij laten vertellen) -> Deze verbinding werkt perfect.
Type 2: verbonden met het internet via een router. -> Deze verbinding is eigenlijk nog steeds goed.
Type 3: verbonden met het internet via een router. -> Deze verbinding is zegmaar waardeloos. (Kan komen doordat gesloten poorten in router verbindingen tegenhouden). Voor type 3 kan het onmogelijk zijn om te communiceren met andere PS3™-systemen en kunnen stem-/videochat en de communicatiefuncties van games beperkt zijn.

Ik heb dus NAT-Type 3 waardoor ik bijna bijna altijd verschillende spelers niet kan horen via chat, met heel wat andere spelers niet kan verbinden en krijgt ik vaak tijdens een match: ' connection interrupted' op mijn scherm te zien.

Er zijn manieren om NAT Type 2 te krijgen (DMZ, Upnp, verschillende poorten openen). Alleen heb ik hier niet zoveel ervaring mee en ook niet zoveel zin om er weer aan te prutsen. (Heb al eens geprobeerd om poorten te openen, maar dat brengde alleen nog meer problemen met zich mee).

Een vriend uit mijn klas heeft een modem die verbonden is met een PC en een Router. (Die router zorgt dan voor draadloos verbinding voor PC's op het 1ste verdiep en zijn PS3. Hij zegt dat hij met de PC die via de modem verbonden is nooit problemen en nooit LAG heeft terwijl de PC's die verbonden zijn met de router wel al wat trager gaat.

Daarom zou ik dus eigelijk mijn PS3 via een kabel met een modem willen verbinden. (In de hoop NAT-type 1 te krijgen zodat alle problemen weg zijn). Alleen heb ik al eens gekeken en blijkt het dat wij geen modem hebben. Op de kamer van mijn pa (Die naast mijn kamer is, verbinding met kabels is dus mogelijk) staat alleen een router die via een kabel in de muur is verbonden.

Mijn uiteindelijk vraag: zou ik dan een modem tussen dat 'gat in de muur' en mijn router kunnen verbinden? (Zoals bij diene vriend). En bestaat er ook een verschil bij modems tussen sterkte zoals bij routers? En kan je gemakklijk aan zo'n router geraken? Want ik heb al eens gezocht op internet en ik vind over het algemeen veel meer routers dan modems (eigelijk bijna geen modems).

Fiew, da staat er eindelijk op 🙂. Nu nog iemand die met een bevrijdend antwoord/hulp komt?

Alvast bedankt om alles te lezen.

MVG, Jonathan DW.


0 reacties

Geen reactie

Reageer