modem philips omruilen voor BBox2


Heb net naar de technische dienst gebeld, om TV op je PC mogelijk te maken moet ik een BBox 2 aanschaffen (betalend). De oude philips modem werkt nog goed en kan alleen omgeruild worden als hij defect is. Wat een service!

16 reacties

aangezien je een philips modem hebt zit je nog op adsl, dus TV on PC is voor jou sowiezo niet mogelijk (je moet in een HD zone zitten).

pas als vdsl2 voor jou beschikbaar wordt zal je bbox2 krijgen, en zal je ook kunnen genieten van sneller internet en evt PC on TV kunnen gebruiken.

je kan evt navragen bij de klantendienst of eva of er vooruitzichten zijn voor vdsl2

mvg
Reputatie 6
Badge +3
Heb je al een pack?

Momenteel kan je gratis een pack activeren en de installatie + activatie is gratis

http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/dynamic/product.jsp?dcrName=bun_intvtel&rid=B_CBUPREHPATBAeaster1_pack-free-tv_NL

Is de beschikbaar van TV in HD dan niet voldoende?


Bijkomende informatie


Belgacom TV in HD-kwaliteit (Hoge Definitie) is beschikbaar voor u, maar dan moet er wel eerst een technische aanpassing gebeuren op uw lijn. Neem hiervoor contact op met onze klantendienst op het nummer 0800 22 312 of breng een bezoek aan een Belgacom-verkooppunt (http://www.belgacom.be/pos" target="_blank).









Beschikbaar
in dat geval denk ik dat je de verkeerde persoon aan de lijn gehad hebt

want als vdsl2 beschikbaar zou je moeten kunnen overschakelen, inclusief nieuwe bbox 2 modem

mvg
Reputatie 7
Badge +1
Ga best naar een Belgacom Center. Je krijgt daar meestal al direct de b-box2 (en eventueel een HD-decoder) mee. Het wordt dan per brief bevestigd wanneer de technici langskomen voor de aanpassingen (lijn aansluiten op de glasvezelcabine en contactdoos vervangen). De b-box2 is gratis in huur, de decoder kost 6€ per maand tenzij je hem koopt.
Badge
beste

correctie aan toevoeging van Sinjoor71. Sedert begin 2011 kan je kiezen tussen een betalende modem €99 of eentje huren aan €0 / maand. Deze laatste blijft dan wel eigendom van Belgacom en kan NIET gehuurd worden door internet klanten van andere operator, bv Scarlet - Dommel. Een philips of elke andere modem kan je dus kosteloos (huur € 0 ) vervangen door een wireless b-box2

muisje
@Sinjoor71

Nog een toevoeging aan je post, als eddyspike overschakelt op een totaalpakket dus Tel (of GSM abbo) + internet (vanaf comfort) dan is de digitale TV zelfs volledig gratis inclusief de eerste decoder (tenzij je meerdere TV's hebt dan kost het inderdaad 6€/maand)

Mvg
Bedankt allemaal,

Ik heb al lang een totaalpakket internet favorite, blijkbaar zijn de technische diensten niet goed op de hoogte, als ze op hun computer hadden gekeken zou de verstrekte info toch juist moeten zijn.
Reputatie 7
Badge +1
Als je op de apparatuurlijst (uitrusting) gaat kijken hier:

http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/dynamic/productCategory.jsp?dcrName=idtv_equip

kost een V4(??) 199,-€ in aankoop en 6€ als huur p.maand. Een V3 (of V3b) kost 99€ en 6€ als huur.

Maar als je bij die decoder van 199€ op "meer info" klikt, krijg je dit:


Kenmerken en voordelen


Schakel over naar de nieuwe tv-ervaring in digitale kwaliteit met uw Belgacom TV-decoder. Profiteer ook van de superieure beeld- en geluidskwaliteit van programma's in hoge definitie*. Met deze decoder, uitgerust met een harde schijf, kunt u ook tot 90 uur programma's opnemen. Kenmerken van de HD-decoder De Belgacom TV-decoder is:

  • Compatibel met de zenders of programma's die worden uitgezonden in digitale en hoge-definitie-kwaliteit (HD)
  • Uitgerust met een harde schijf van 160 GB
  • Uitgerust met een HDMI-poort
Kijk hoeveel tv-toestellen u kunt aansluiten. *Of u HD-content kunt krijgen, is afhankelijk van uw installatie en van het bereik van het HD-signaal in de zone waar u woont. Test uw lijn en ga na of High Definition reeds beschikbaar is voor u.


Een harde schijf van 160 GB ??? dat is dan niet eens een V4, want die heeft 320 GB.....
Ben ik den dommerik, of is die info niet geactualizeerd ?

Die promo's veranderen voortdurend en zijn moeilijk te volgen. Als bestaande klant heb je daar trouwens weinig aan.

TV Favorite kost in het pack Telephony/Internet/TV 21.50€ + 6€ decoder, of 27,50€ met gratis decoder. Daar gaat 18.50€ korting af, dus blijft 9 € extra voor Favorite (incl. 10€ boeketten en een gratis film of programma per maand).Als je voor minstens 10€ boeketten gebruikt, is Favorite dus altijd goedkoper dan Comfort.

tsja.... uiterlijk is er maar weinig verschil tussen de V3b en de V4 - als ze spreken van HD van 160GB is het de V3b ... ofwel is het een V4 maar is hun info niet up to date

die V3's aan €99 is geen nieuwe decoder, maar een refurbished model

mvg
refurbished model ?

Wat houd dat juist in ? andere softwaren opgezet of wa ?
dat is een gebruikt model dat eens 'een onderhoud' gehad heeft... wellicht zit er beperkte garantie op van één jaar, op de site staat daar geen info over, er staat enkel "hernieuwd"

mvg
Of de poetsvrouw die hem eens goed doen blinken heeft mss ;)

groetjes,
Reputatie 7
Badge +1
Die V3b was voor zover ik het kan beoordelen, een facelift van de V3 met een blinkend front (zal wel van die goeie poetsvrouw van ricy zijn denk ik, kan je me niet haar GSM nummer niet geven ?). Voor de rest met hetzelfde moederbord, processor,RAM en harde schijf; de échte upgrade kwam er met de V4 met matrix ledjes in de display (minder fel) en meer info in de display (zendernaam en HD), snellere processor, 512 MB RAM (daar val je van achterover in deze tijd) en 320 GB HDD. Dus compleet ander moederbord en ook maar één scart uitgang meer, maar dat volgt de trend van de TV's in de richting van HDMI. Ik heb dat allemaal vastgesteld in een Belgacom Center want zelf heb ik nog een V3. De gelukkige bezitters of huurders van een V4 mogen mij corrigeren.

Een V3b aan 199€ ? geef mij dan maar een oudere V3 aan 99€....Voor 199€wil ik wél een V4 ! maar allicht weten de meeste (nieuwe) klanten niet eens van het bestaan af van die verschillende soorten HD-decoders en het verschil in prestaties.
Reputatie 6
Badge +3
Voor wie in HD kijkt en opneemt is een V3 of V3b ten stelligste af te raden.

De hardware is gewoonweg te traag.

De V4 daarentegen reageert vlotjes, zappen is bijvoorbeeld ogenblikkelijk.

Ik heb nog een V3 én een V4 maar de V3 wordt enkel gebruikt voor één stream in SD, en dat kan zonder problemen met een V3. Ik ken ook nog mensen die enkel kijken in SD en opnemen in SD en die hebben ook een V3. Daarvoor kunnen de decoders nog net geschikt zijn.
Reputatie 7
Badge +1
Zappen gaat behoorlijk snel hoor met mijn V3. Alleen een volle dag verderscrollen in de TV-gids vraagt wat geduld (behalve naar morgen). Ik kijk bijna altijd HD en neem ook grotendeels HD op, zowel PVR als nPVR en ondervind weinig problemen. Zal ook wel voor een stuk van je lijncapaciteit afhangen. Met een 30Mbps profiel valt het nog best mee vind ik. Ik gebruik de HDD ook maar om programma's op te nemen die ik binnen een redelijk korte termijn bekijk, dus een grotere HDD is voor mij niet dwingend noodzakelijk , maar het is wel altijd beter natuurlijk..

Reageer