modem only?

  • 29 February 2012
  • 1 reactie
  • 811 Bekeken

Beste,




ik vroeg me af of het eigenlijk mogelijk is bij Belgacom om een modem-only device te verkrijgen dat je kan huren of kopen zoals de bbox, maar dat niks van router-functionalitet aanbiedt, echt een pure modem. Bij voorkeur via Belgacom zelf zodat er support is van Belgacom indien er een probleem is met de internetconnectie.

Ik ben zelf IT'er en wil dan ook volledige controle hebben over mijn eigen netwerk door er een eigen router achter te plaatsen. Ik weet dat je ook volledige controle hebt met een bbox, maar eerlijk gezegd, ik hoor en lees veel te veel klachten om dat zelfs maar te overwegen. Ik wil dan ook niet de bbox in bridged mode plaatsen zodat hij zich voordoet als een simpele modem.

Ook vroeg ik me af, indien je een eigen modem voor adsl (of vdsl) plaatst, in welke mate dit nog zal mogelijk blijven in de toekomst voor Belgacom? Zijn er vermoedens dat op termijn bijvoorbeeld alleen VDSL nog zal mogelijk zijn (en dus verplicht met de bbox), of dat adsl met een eigen device ook niet meer zal mogelijk zijn? Wat is de verwachtte toekomstige evolutie hierin? Net doordat je met alternatieve devices kan werken zou ik eerder kiezen voor Belgacom dan Telenet...


Bedankt voor enige reply!



1 reactie

een alternatief is een fritzbox op mijn blog vind je enkele linken omtrent de fbox kopieeer deze link in je browser => http://bgctv.skynetblogs.be/#fbox

Reageer