Hi!
In het weekend is onze Philips Wifi Modem/router kapot gegaan (dit gebeurde natuurlijk vrijdagavond)
Belgacom gebeld en maandag kwam dan ook een installateur langs. Bleek dat er vrijdag een storing op de lijn was zoals het toeval het wil is de modem tegelijkertijd gestorven (is wel heel toevallig, maar soit). Hij heeft het met zijn testmodem geest en het werkte.
De rest van de Philips werkt nog (switch en wifi)
Die installateur (de super vriendelijk was) stelde voor van een B-Box te kopen, maar dat we vrij in onze keuze waren, indien we iets anders willen kopen.
Maar nu denk ik: Iedereen krijgt bij god weet welk abo een gratis modem bij, dus waarom eentje betalen?
Is dat zo? kan ik gewoon de Belgacom shop binnenstappen en een nieuwe modem afhalen? Belgacom TV kunnen we hier niet nemen, dus we waren zo goed als verplicht om Telenet te kiezen als onze TV-provider. We hebben ADSL behouden omdat we er altijd tevreden van waren.
Hebben het 'Favorite'-abo dacht ik.
En nog eentje: waarom kan ik bij ons maar downloaden aan max. 550 kb/sec? We wonen op een steenweg en niet op de boerenbuiten;
Thx voor de feedback!
Bladzijde 1 / 1
Klik hier en vul uw gegevens in, kijk naar de resultaten ... indien er HD beschikbaar is bij u, dan kan overschakelen naar een VDSL lijn, waardoor uw grotere snelheden kan halen. Die overschakeling kost u €50.00- en je krijgt er een bbox2 modem gratis bij.
Hi!
Mercikes voor de snelle reactie (ik had dit reeds gecheckt toen we tv wilden nemen, vandaar de Telenet keuze)
Maar voor de record:
Product Belgacom TV
Lijnnummer 016------
Status: Momenteel niet beschikbaar
Beschikbaar vanaf: 01/10/2012
Ik heb gisteren 'voor de lol' mijn ADSL speedtouch USB modem eens aangesloten en blijkt dat die me zegt dat ik ben geconnecteerd aan 4 Mbps, wat volgens mij overeenkomt met een ander abo? Toch?
(het kan nu wel zijn dat die modem die 25Mbps van het favorite abo niet ondersteund, maar dit verklaart die 550 kbsec op de Philips toch niet?)
Ik moet toch niet upgraden naar een ander abo om te krijgen waar we voor betalen?
Grtz
Mercikes voor de snelle reactie (ik had dit reeds gecheckt toen we tv wilden nemen, vandaar de Telenet keuze)
Maar voor de record:
Product Belgacom TV
Lijnnummer 016------
Status: Momenteel niet beschikbaar
Beschikbaar vanaf: 01/10/2012
Ik heb gisteren 'voor de lol' mijn ADSL speedtouch USB modem eens aangesloten en blijkt dat die me zegt dat ik ben geconnecteerd aan 4 Mbps, wat volgens mij overeenkomt met een ander abo? Toch?
(het kan nu wel zijn dat die modem die 25Mbps van het favorite abo niet ondersteund, maar dit verklaart die 550 kbsec op de Philips toch niet?)
Ik moet toch niet upgraden naar een ander abo om te krijgen waar we voor betalen?
Grtz
Voor hogere snelheden heb je VDSL nodig, bij u is dat blijkbaar nog niet mogelijk, waardoor je met een ADSL profiel zit.
Met internet favorite zou je maximaal 25 Mbps kunne halen (snelheden zijn afhankelijk van technische specificaties), maar dat is dus enkel met een VDSL router.
Ik zou u aanraden uw abonnement te downgraden
Met internet favorite zou je maximaal 25 Mbps kunne halen (snelheden zijn afhankelijk van technische specificaties), maar dat is dus enkel met een VDSL router.
Ik zou u aanraden uw abonnement te downgraden
4 MegaBIT per seconde = 500 kiloBYTE per seconde
Vermoedelijk heb je nu dus dezelfde snelheid als met de Philips (wat me ook logisch lijkt).
Upgraden naar een hoger abo heeft geen zin omdat uw lijn technisch gezien niet sneller kan. Ik zou, zoals Monocle zei, zelfs aanraden om uw abonnement te verlagen naar een Comfort: minder betalen om evenveel te krijgen.
Eventueel kan u daarbij de optie onbeperkt volume nemen à €10 mocht dat nodig blijken. Dat is nog steeds goedkoper dan een Favorite.
Vermoedelijk heb je nu dus dezelfde snelheid als met de Philips (wat me ook logisch lijkt).
Upgraden naar een hoger abo heeft geen zin omdat uw lijn technisch gezien niet sneller kan. Ik zou, zoals Monocle zei, zelfs aanraden om uw abonnement te verlagen naar een Comfort: minder betalen om evenveel te krijgen.
Eventueel kan u daarbij de optie onbeperkt volume nemen à €10 mocht dat nodig blijken. Dat is nog steeds goedkoper dan een Favorite.
Beste Turbofire
Sedert dec 2010 kan U een nieuwe modem aankopen €99 (2 jaar waarborg) of eentje huren aan €0 per maand (levenslange waarborg modem blijft eigendom van Belgacom). Eerste optie is veelal voor NIET Belgacom gebruikers.
groeten-muisje
Sedert dec 2010 kan U een nieuwe modem aankopen €99 (2 jaar waarborg) of eentje huren aan €0 per maand (levenslange waarborg modem blijft eigendom van Belgacom). Eerste optie is veelal voor NIET Belgacom gebruikers.
groeten-muisje
Beste Turbofire,
De uitleg van Wouter1984 en muisje zijn correct.
Sinds dec 2010 kan u een modem ook kosteloos huren. Dit is misschien een oplossing voor u.
Met uw internet favorite heeft u een maandelijks volume van 100 GB dat u kan verbruiken. De snelheid is afhankelijk van een aantal factoren (afstand tot top/centrale, uitrusting,...).
In uw geval is dit blijkbaar beperkt tot 4Mbps.
Als in oktober 2012 VDSL2 mogelijk is, gaat u ook kunnen genieten van hogere snelheden.
Met vriendelijke groeten,
Eva
De uitleg van Wouter1984 en muisje zijn correct.
Sinds dec 2010 kan u een modem ook kosteloos huren. Dit is misschien een oplossing voor u.
Met uw internet favorite heeft u een maandelijks volume van 100 GB dat u kan verbruiken. De snelheid is afhankelijk van een aantal factoren (afstand tot top/centrale, uitrusting,...).
In uw geval is dit blijkbaar beperkt tot 4Mbps.
Als in oktober 2012 VDSL2 mogelijk is, gaat u ook kunnen genieten van hogere snelheden.
Met vriendelijke groeten,
Eva
Hi allemaal.
ben eergisteren naar de Belgacomwinkel aan het Muntplein geweest en ben daar mijn nieuwe moden gaan halen. Ben dus weer online.
Pretty awesome huh? :-)
Thx voor de replies!!
Goed weekend.
ben eergisteren naar de Belgacomwinkel aan het Muntplein geweest en ben daar mijn nieuwe moden gaan halen. Ben dus weer online.
Pretty awesome huh? :-)
Thx voor de replies!!
Goed weekend.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.