Mobile Internet op Laptop met Proximus USB-modem 3G

  • 12 August 2011
  • 5 reacties
  • 3677 Bekeken

Reputatie 7
Badge +1
Kan men met bv.een Mobile Internet Comfort (nu met USB-modem voor 1€) op My Proximus een E-mailadres aanmaken bv. xxxxxxx@promimus.be ? Het is voor een neef van mij die nog geen internet heeft. Der USB-modems waren trouwens niet binnen in het Belgacom Center, en de actie loopt maar tot 15 augustus.....men ging hem bellen als hij binnenkomt, maar men kon nog geen contract opmaken voordat de USB-modem binnen was. Zou eerst ten vroegste in de loop van volgende week zijn. Hij zou de modem dan toch nog voor 1€ krijgen...laat ons hopen dat het waar is.....anders is het 49€ Wenkbrauw ophalen

5 reacties

beste sinjoor71

ik vermoed dat die promo van €1/modem wel zal verlengd worden, die loopt al een eeuwigheid

ik weet niet of het mogelijk is een mailadres te maken bij proximus.be, maar waarom zou hij dat eigenlijk willen doen?

is het niet beter een adres bij een onafhankelijke provider te creeeren, bv gmail - lijkt me handiger, en dat heb je voor altijd, ook als hij ooit z'n mobile internet gaat opzeggen


mvg
Volgens mij moet dat kunnen een proximus mailadres aanmaken ik heb een gsm P&G kaart en ik heb een proximus mailadres aangemaakt als je nu geen gsm P&G of ander gsm abonnement hebt moet dit ook lukken volgens mij, je kan toch via proximus site inloggen en gewoon proberen.

PS: Anders gewoon eens de vraag stellen op nr.: 0800 22 909
Reputatie 7
Badge +1
Bedankt voor de reacties. Ik weet dat het kan met een Pay&Go kaart, want ik heb net als Ricy ook een proximus.be E-mailadres aangemaakt dat ik in bv. Thunderbird of Livemail kan binnenhalen met POP3 . Is Gmail niet alleen een webmailadres zoals hotmail (al kan je dat ook wel in een E-mailprogramma binnen halen tegenwoordig.? of kunnen die mails ook met POP3, of IMAP gedownload worden. De dame in kwestie in dat Belgacom Center wist niet eens of het kon en hoe dat dan moest. Toen ik zei dat het wél kon met een P&G kaart viel ze uit de lucht.

De kwestie is dat die neef een bipolaire stoornis heeft (manisch depressief) en 3/4 van de tijd in de psychiatrie zit. Men wil hem nu proberen terug in de maatschappij te integreren. Daarom heeft zijn maatschappelijk begeleider hem nu al geholpen met een appartement te huren. Ik heb hem al geholpen om een TV te kopen en heb hem, om hem niet op kosten te jagen en netbook gekocht, waarmee hij dan wat kan kennis maken met het internet. Er is op zijn appartement al een modem van Telenet aanwezig (van vorige huurder) , en ook VDSL2 blijkt mogelijk op zijn adres, zelfs met 2 x HD voor TV. Vermits het nog een tijd zal duren voor hij daar permanent gaat wonen, voorlopig maar een dag per week, de rest nog in de psychiatrie, heb ik hem nog geen vast internet of TV laten bestellen, en voor Mobile Internet Comfort geopteerd met eern 3G USB-modem (19,99€ p.maand) , dan kan hij die ook gebruiken op zijn kamer in de psychiatrie. De netbook heb ik al geupdated en geconfigureerd met mijn Wifi draadloos internet bij mij thuis. Je moet in het begin nogal wat updates van Win7 en van andere software binnen halen, wat je dus beter niet doet via 3G, want je hebt met een Mobile Comfort maar 1GB volume, daarboven kost het 0,03€ per MB, dus een extra GB kost dan al gauw 30,72€. Een Mobile Favorite kost maar 15€ méér (34,99€) en heeft 2GB volume. Je hangt daar dan wél een jaar aan vast. Met vast Internet Start (24,95€ zonder vaste lijn) heb je eerst vanaf 1 november 50GB volume en 15/1,5Mbps...Bij Telenet heb je met Basis Internet heb je voor dezelfde prijs nu al 50GB volume en 20/1,5Mbps..Met TV in een Pack of Shake is het ook allemaal dicht bij mekaar. De beslissing wordt dus bijzonder moeilijk. Oh ja, en een Mobile Internet start geeft maar recht op een USB-modem tg. 1€ als je voor 24 maanden intekent. Je betaalt dan wel maar 4,99€ per maand, maar bovenop 1€ per surfdag....met ook maar 1GB volume enz.

Ik zit hier maar hardop na te denken natuurlijk, maar misschien steken anderen hier ook iets van op...

gmail kan je zowel via website als via een mailapplicatie zoals thunderbird binnen halen

ik zou eigenlijk aanraden gmail te gebruiken via de site, ga je minder dataverkeer hebben wat in dit geval toch belangrijk is


mvg ook aan de neef
Reputatie 7
Badge +1
Ja bedankt voor de info xenne. Ik zal er rekening mee houden. Lachen

Reageer