Mobile internet + free weekend

  • 25 May 2012
  • 5 reacties
  • 453 Bekeken

Een maand geleden of al langer toen het nieuws kwam over mobile internet overal, heb ik mijn abonnement verandert.

Van Pack belgacom maxi naar Pack belgacom overal comfort. Ik had een abonnement om gratis te surfen op internet tijdens het weekend en moest de keuze maken tussen dit of surfen overal. Met de indruk dat dit wel makkelijk zou zijn die "internet overal" ben ik dus overgeschakelt naar het abonnement zonder free weekend. Mijn werd belooft dat ik met mijn wifi + simkaart dan gratis kon surfen via de belgacom fon. Volgens mijn e service heb ik 2 simkaarten, maar heb die tweede nooit ontvangen.

Free surfen overal blijkt dus ook al niet mogelijk te zijn. Heb al verschillende keren proberen in te loggen met mijn emailadres van fon en wachtwoord, maar de dienst is buiten dienst. Of verkeerd wachtwoord.

Free weekend gebruikte ik aan zee. Maar nu blijkt aan zee wel fon te zijn in Middelkerke maar geraak er gewoon niet op. Dus via wifi dan maar, maar wat blijkt ik kan maar 25 MB downloaden en zit nu met een rekening van in de 70 euro.

Ik had beter bij mijn oude internet gebleven en kon ik nu nog GRATIS surfen aan zee.

Hoe kan ik dit wijzigen?

Heb ik mijn wifi stick nodig om op belgacom fon te surfen?

Waarom twee simkaarten dan?

5 reacties

met simkaart kan je niet surfen via fon,

surfen op fon hotspots via wifi

Fon account aanmaken in e-services.
Via wifi op laptop (of andere device met wifi) gewoon verbinden met
het onbeveiligde draadloze netwerk genaamd FON_xxxxxxxx indien beschikbaar op uw locatie
(kan er één van belgacom zijn, kan ook gewone fon zijn).
Vervolgens browser openen en u zou naar het captive portal moeten geleid worden,
daar inloggen met gegevens van uw belgacom fon account. vervolgens kan u surfen
surfen
op het 3G netwerk


Als uw laptop een 3G module heeft moet u simkaart daar inpluggen,
anders zal je een usb modem nodig hebben (beschikbaar bij belgacom)
procedure staat op Belgacomsite http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/a_id/14852/~/uw-usb-modem-of-datakaart-installeren-en-updaten" target="_blank
op deze manier surfen staat compleet los van wifi en van uw bbox 2.
Pincode ingeven en u kan surfen.

groetjes,
Elsa
Heb je al gekontroleerd of via e-sevices uw oud pack al volledig aangepast is en wel klopt met je nieuw pack dat je aangevraagd hebt?

Het kan zelf meer dan een maand duren voor je pack aangepast is, kontrleer dit eens.

Elsa
Beste Elsa,

Bedankt voor de uitleg.

Ja mijn pack is aangepast.

Heb al een account aangemaakt voor mijn fon via mijn e service. (die had ik al langer aangemaakt)

Nu lukt het wel om in te loggen. Hangt dit af waar men zich bevind in de woning ofzo?

Kan het zijn dat ik aan zee een slechte verbinding heb? Of kan men een versterker steken ofzo om te kunnen surfen?

Christel
je kan het ook zien aan je aanduiding van je FON_Belgacom ontvangstniveau als je kijkt naar je lijst van wifi verbindingen die binnen komen als je klikt op het symbool onder rechts in de staus balk van je windows scherm met volgend symbool:

Het ontvangst niveau is trouwens voor je FON_Belgacom wifi en BBox2-xxx het zelfde dua als met fon zwakke ontvangst hebt zal je dit ook met je bbox wifi hebben als je opdezelfde plaatst staat wel te verstaan.

Elsa
er zijn bekende problemen met het verbinden met op het Fon portaal

gelieve u aan te sluiten bij onderstaande topic (samen staan we sterker)

Fon inlog probleem (dienst tijdelijk niet..

alvast bedankt

mvg

Reageer