Mobile Coverage Extender en WiFi

  • 10 September 2017
  • 10 reacties
  • 204 Bekeken

Mijn Wifi ontvangst laat nogal te wensen over.Wordt constant onderbroken.Is wel lastig wanneer je met een Sonos systeem werkt .Heb al geprobeerd op 2.4 en 5.0.Resultaat blijft hetzelfde.
Kan dit met de "Mobile Coverage Extender" opgelost worden ? Of is dit enkel voor een verbeterde GSM ontvangst ?

10 reacties

dit is enkel voor gsm
Heb je de bbox al eens hertart door zijn stroom 5 sec te onderbreken.
heb je ook slechte wifi ontvangst als je met een ander toestel op de zelfde plaats staat als de sonos.
Op 5GHz heb je inderdaad meer kans om minder ontvangst te hebben dan op 2.4 GHz aangezien deze vlugger afzwakt door afstand en materialen die het moet doorkruisen.

> tips om wifi netwerk te verbeteren:
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_trouble/particulieren/support/internet/internet-thuis/wifi-netwerk/9-tips-om-uw-wifi-te-verbeteren.html
> sneller-surfen-door-het-wifi-kanaal-te-wijzigen
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_channel_wifi/particulieren/support/internet/internet-thuis/wifi-netwerk/sneller-surfen-door-het-wifi-kanaal-te-wijzigen.html
Bedankt voor de info.Heb iets eigenaardigs opgemerkt via het propje Wifi Analyzer.
Mijn Wifi 5.0 1670 staat daartussen.
Mijn 2.4 1670 (2x) met verschillende channels en verschillende Vendor specificaties.
Normaal zou die daar toch maar 1X mogen vermeld zijn .

Dat is normaal je bbox dient ook als hotspot en zendt dus op 2.4 GHz een FON en Auto_Fon wifi signaal uit (alle drie op kanaal 1) en je ziet ook dat het ontvangst niveau het zelfde is voor deze 3, wat ook logisch is aangezien de zelfde 2.4 GHz wifi transmitter (zender/ontvanger) hiervoor gebruikt wordt in de bbox.
De andere signalen komen van naburige wifi signalen.
Kan ik die hotspot niet uitschakelen ?
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mdm_hotspot/particulieren/support/internet/internet-onderweg/surfen-fon-hotspot-wifi-hotspots/de-wi-fi-hotspot-op-uw-modem-activeren-of-deactiveren.html

NB: je ontvangst niveau ziet er ook goed uit
hoever zit je van de bbox en zitten er muren tussen, want als je dichter bij de bbox gaat staan zou je volgens mij meer ontvangst moeten halen.
welk wifi analyzer progje gebruik je? want deze van de windows app store ziet er anders uit bij mij.
De hotspot is nu disabled.
bbox staat max 3 meter hier vandaan , met 1 muur ertussen , staat in de berging.

Wifi analyzer is de versie voor Mac OS , daarom dat die er anders uitziet.
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mdm_hotspot/particulieren/support/internet/internet-onderweg/surfen-fon-hotspot-wifi-hotspots/de-wi-fi-hotspot-op-uw-modem-activeren-of-deactiveren.html

NB: je ontvangst niveau ziet er ook goed uit
hoever zit je van de bbox en zitten er muren tussen, want als je dichter bij de bbox gaat staan zou je volgens mij meer ontvangst moeten halen.



waarom bestaat er dan WiFi , om toch te kunnen surfen of wat dan ook !!!! je kunt net zo goed dan een kabel van 30m kopen en zo heb je steeds het beste ! Heb gister op Proximus11 , een interview gezien van Koreanen die hier in België voetballen , en het eerste wat ze hier opmerkten in België dat het internet tergend traag is , bij ons , zeiden ze , gaat het wel 100X vlugger ! het zijn de providers die de boosdoeners zijn , om beetje bij beetje te versnellen , maar ook hun prijzen aanpassen ! we wonen in een dievenland , en Proximus is daar een goed voorbeeld van !
In sommige gevallen zal het niet uitmaken of je al dan niet de fon hotspot uitzet op je bbox, net zoals bij mijn pa waar de afstand van zijn huis tot aan straat te ver is om deze nog voldoende te kunnen ontvangen of ze moeten ook komen vragen of ze een lange utp kabel mogen in zijn bbox inpluggen. 😉 😄
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mdm_hotspot/particulieren/support/internet/internet-onderweg/surfen-fon-hotspot-wifi-hotspots/de-wi-fi-hotspot-op-uw-modem-activeren-of-deactiveren.html

NB: je ontvangst niveau ziet er ook goed uit
hoever zit je van de bbox en zitten er muren tussen, want als je dichter bij de bbox gaat staan zou je volgens mij meer ontvangst moeten halen.


waarom bestaat er dan WiFi , om toch te kunnen surfen of wat dan ook !!!! je kunt net zo goed dan een kabel van 30m kopen en zo heb je steeds het beste ! Heb gister op Proximus11 , een interview gezien van Koreanen die hier in België voetballen , en het eerste wat ze hier opmerkten in België dat het internet tergend traag is , bij ons , zeiden ze , gaat het wel 100X vlugger ! het zijn de providers die de boosdoeners zijn , om beetje bij beetje te versnellen , maar ook hun prijzen aanpassen ! we wonen in een dievenland , en Proximus is daar een goed voorbeeld van !


De filosoof Wittgenstein zei het destijds al maar dan in het Duits ... "Waar men niet van spreken kan, daarover zou men moeten zwijgen" ...
ergo, hoe goed is uw kennis aangaande hoogfrekwent propagatie en netwerken in het algemeen ?
FYI ... Zuid Korea 51,25 milj inwoners ... vat ge ?

Reageer