"MOBILE 30 E & W" GSM contract

  • 25 March 2011
  • 3 reacties
  • 3130 Bekeken

Mijn hogervermeld contract voor GSM-nr. "0476/435591", loopt af op 28/04/2011.

Hoe kan ik voorkomen dat dit "automatisch" VERLENGD wordt ?

Ik heb al contact opgenomen met de "klantendienst" , waar men mij zegt dit "aangetekend per brief" te doen en daarmee is dan alles gezegd, geen verdere uitleg, geen doorverwijzing, geen e-mail adres, enz... .

Dan maar naar de "chat", die me doorverwijst naar de klantendienst, gesprek over !!!

IS DIT EEN "SERVICE" VAN EEN BEDRIJF WAAR HEEL DE FAMILIE AL 60 JAAR "KLANT" IS ?

Graag had ik van U een oplossing bekomen en/of een E-Mail adres van "BELGACOM BELGIE".

Ik vind dat het opzeggen van een contract OP EEN ANDERE MANIER MOET KUNNEN DAN ENKEL "SCHRIFTELIJK", ZEKER IN DEZE TIJD !

In afwachting van uw antwoord, dank ik U bij voorbaat,

J-P Van Gijsel.

PS : Gelieve bij antwoord ZEKER dit E-Mail adres te gebruiken (al weken geen ontvangst meer op "thuis" E-Mail) :

jeanpaul.vangijsel@minfin.fed.be

PPS : Ook veel moeilijkheden met "decoder" van Belgacom, reeds vanaf het begin.

LATER DAAROVER MEER.



3 reacties

Uittreksel uit de algemene voorwaarden van Proximus:

11.2.2. Opzegging van een contract van onbepaalde duur

De klant kan zijn contract van onbepaalde duur op elk moment opzeggen via een aangetekende brief. Het contract wordt beëindigd binnen 30 kalenderdagen volgend op de ontvangst van de aanvraag van de klant.

11.2.3. Opzegging van een contract van bepaalde duur

Een contract afgesloten voor een bepaalde duur zal door stilzwijgende verlenging vernieuwd worden voor onbepaalde duur, indien de klant het contract een maand voor de vervaldatum niet heeft beëindigd via een aangetekende brief.
Voor de professionele klanten (rechtspersoon die btw-plichtig is, handelaars, ambachtslui, vrije beroepen, administratie en gelijkgestelde entiteiten) zal het contract stilzwijgend verlengd worden voor dezelfde welbepaalde duur als die van het initiële contract.
Indien de klant een contract van bepaalde duur opzegt vóór de vervaldatum, moet hij BELGACOM een forfaitaire en onverminderbare schadevergoeding betalen, gelijk aan het totaal van de nog te vervallen abonnementsgelden en/of de nog te vervallen maandelijkse forfaitaire bedragen tot het einde van de aanvankelijke duur van de overeenkomst, als de uitvoering ervan normaal zou worden voortgezet tot het einde. Voor niet-professionele klanten bedraagt het maximumbedrag van de schadevergoeding, met inbegrip van de administratiekosten, € 150.

Enkel schriftelijk dus, via aangetekende brief.
Zoals hierboven aangekaart gaat opzeggen enkel schriftelijk, via aangetekende brief omdat dit de enige bij wet vastgelegde rechtmatige manier is om een contract op te zeggen. En deze regel geld bij ELK Telecombedrijf, dus hier is geen enkele manier om dit te omzeilen aangezien dit door de Belgische wetgeving zo is vastgelegd.

Om nog even de "chat" te verduidelijken, indien U even op de website de link naar de chatpage duidelijk leest staat hier ook bij dat deze enkel is voor uw mening ter verbetering van de Belgacom diensten. M.a.w. gewoon klantenmening verzamelen om de dienstverlening te verbeteren (iets waar trouwens nog geen enkel ander telecombedrijf mee bezig is).

Maar om het dus te verduidelijken, dit is GEEN klantendienst en/of supportdesk.

Mvg
Beste jean-paul,

Hetgeen wouter1984 en T3D gepost hebben is volledig correct.

De opzeg dient dus aangetekend verstuurd te worden naar Belgacom, Koning AlbertII-laan 27 te 1030 Brussel.

Met vriendelijke groeten,

Eva


Reageer