Beantwoord

Mobiel volume

  • 15 July 2016
  • 3 reacties
  • 214 Bekeken

Hallo,

Ik heb 1 GB mobiel internet in mijn abonnement. Tot op heden heb ik dit nog niet gebruikt. Ik zou dit willen gebruiken om onderweg mails te bekijken of even iets op te zoeken op internet. Dus helemaal niet intensief. Kan ik met 1 GB al iets doen?
Is er een verschil met het verbruik als je in het buitenland zit? Normaal gezien gebruik ik Wifi indien aanwezig en dan schakel ik mobiel internet uit.

Mvg,
Cindy
icon

Beste antwoord door Marleen 15 July 2016, 20:51

Bekijk origineel

3 reacties

om je een idee te geven ik heb hier laptop staan die gans de dag op staart van 's morgens tot 's avonds en wordt door de familieleden enkel en alleen gebruikt om te surfen en te mailen dus niet om te downloaden of spelletjes te spelen , en gemiddeld is het verbruik iets minder dan 1GB /dag en ik verschiet er eigenlijk van dat dit nog zo hoog is enkel en alleen om te surfen en te mailen.
NB: natuurlijk wordt er wel voor windows updates wat gedownload en heb geen idee in hoe verre dit meespeelt op het totaal verbruik.
Reputatie 7
Badge +6
Hey, ik heb ook een smart abo met 1GB mobiel internet. Ik ben heel voorzichtig met het gebruik ervan, via de instellingen van mijn smartphone limiteer ik zoveel mogelijk het 'achtergrond' verbruik, updates kunnen ook alleen via wifi enz. Sommige apps gebruiken ook veel meer dan andere.
Ik ben wel niet zo'n fan van wifi hotspots allerhande, dus ik maak onderweg wel eens gebruik van die 1GB om bv bustijden te raadplegen, mails te lezen, wat op te zoeken, agenda aan te vullen enz. Ik heb nog nooit die GB opgebruikt daarmee. Wat ik er nooit mee doe is games of Proximus TV kijken. Als je dat laatste probeert te doen via 4G word je trouwens gewaarschuwd, denk ik.
Het is wel wat uitkijken, maar ik gebruik het dus toch regelmatig.
Over het gebruik in het buitenland daarentegen kan ik niks zeggen. Ik zou daarvoor trouwens sowieso Daily Travel Passport gebruiken.
Ik verschiet er eigenlijk ook van dat ik iets minder dan 1GB verbruik per dag waar er eigenlijk alleen gans de dag email client opstaat en zo ongeveer een tiental webpagina's open staan, dan moet het bijna van mijn windows updates komen !!

Reageer