Mobiel internet in het buitenland en onbeschofte klantendienst (nogmaals)

  • 30 July 2013
  • 2 reacties
  • 392 Bekeken








De afgelopen weken heb ik een rondreis gemaakt in Zuidwest Amerika. Hiervoor had ik de optie Vodafone Mobile Internet 100 MB (24,20 euro/maand) geactiveerd via de e-services. Hiervan heb ik ook een bevestiging dat dit ok was.


Met een gerust hart vertrek ik op reis en heb ik mezelf verzekerd van een niet al te hoge bijkomende rekening.


HELAAS is dit een grote vergissing!!! Na 3 dagen is mijn internet al afgesloten omdat ik aan mij 60 euro dataverkeer in het buitenland zit. Geen probleem denk ik want ik heb het Vodafone Mobile Internet (VMI), dus dit moet een vergissing zijn. Ik neem vanuit Amerika contact met de klantendienst (via het nummer van mijn werk) en krijg een heer aan de lijn. Ik leg deze man mijn probleem uit en vraag hem dit even recht te zetten. Krijg ik als antwoord dat mijn gebruiksvolume overschreden is en dat ik maar extra moet betalen. Gedurende 5 minuten tracht ik deze man uit te leggen dat dit onmogelijk is en dat er een probleem is met mijn abonnement. Geen enkele reactie komt er bij deze heer behalve dan het hopeloos herhalen van het zinnetje dat ik mijn limiet heb overschreden. Deze man wil dit niet uitzoeken (nakijken) en legt dan zelfs de telefoon neer! Een onbeschofte boer is deze kerel maar helaas is dit niet de eerste keer bij de klantendienst van Belgacom.


Ik neem dus weer contact op met de klantendienst en krijg deze keer een dame aan de lijn. Mijn eerste vraag was of zijn de beleefdheid zou hebben om de telefoon niet in te haken. Groot was haar verbazing en zij beloofde mij om te luisteren. Nadat ik mijn uitleg heb gedaan aan haar krijg ik als antwoord dat ik dan waarschijnlijk het foute netwerk zal hebben en dat ik dit moet activeren via een Vodafone app voor de Ipad en dat Belgacom geen Ipad ondersteund, ... en (sorry voor de uitdrukking) nog veel meer van deze oeverloze onzin. Ik vraag haar dan nogmaals om mijn verbinding terug te activeren en ik zal dan wel terug contact nemen als ik in België ben, zij weigeren dit omdat ik expliciet vermeld dat ik zeker geen extra rekening zal betalen. Uiteindelijk wordt de verbinding weeral verbroken en zit ik daar dus zonder mobile internet en een hoge rekening.


Conclusie van de hele zaak is dat ik een factuur van 60 euro heb gekregen voor mobiel internet, een factuur van 26,62 euro voor mijn VMI. Samen dus een 86,62 euro voor GEEN BEREIK in het buiteland. Daarbij zal dan ook nog het telefonisch contact met de klantendienst in rekening worden gebracht (2 keer; 1ste keer 5min en het tweede gesprek vermoed ik 12 minuten) Ik betaal dus de facturen van 6 juli en stort nog een extra bedrag (100 euro) om zeker te zijn dat er voldoende krediet is om mijn mobiel internet terug te verzekeren. Wel op 24 of 25 juli had ik nog steeds geen internet. Het is een SCHANDAAL wat er gebeurd maar ik vind het nog erger dat men blijft onbekwame mensen op de klantendienst laten zitten.


Het grappige van de zaak is dat ik via mijn werk ook een activering heb van mobiel internet in het buitenland zonder enig probleem (met dezelfde toestellen)!!!


Deze hele zaak laat mij toch sterk nadenken wat ik in de toekomst ga doen met mijn algemeen abonnement van Belgacom. Voor iets betalen wat niet werkt en dan nog eens onheus behandeld worden door een onbekwame klantendienst is toch net iets te veel van het goede.


Eigenlijk voel ik mij bedrogen door Belgacom!!! Zijn er nog van deze 'gevallen' bekend? Zo ja graag een reactie.


@Belgacom, wat is jullie mening hierover en vooral hoe gaan wij dit oplossen. Ik vind 86 euro voor NIETS veel geld.

2 reacties

Beste,

Wanneer u de optie Vodafone Mobile Internet van 100Mb activeerd zal u deze optie niet kunnen gebruiken in Zuidwest Amerika.
De optie Vodafone Mobile Internet is enkel voor data gebruik in Europa.

Kan u mij via een privébericht uw klantennummer bezorgen zodat ik het nodige nazicht kan doen op uw factuur?

Met vriendelijke groeten,
Eva
Beste,

Van zodra dat u uw factuur ontvangen heeft, met deze vermeldde kosten, gelieve ons te contacteren zodat wij dit voor u kunnen nakijken.

Mvg

Eva

Reageer