Beantwoord

Mobiel internet in het buitenland

  • 24 October 2016
  • 4 reacties
  • 887 Bekeken

Wij vertrekken woensdag naar Tenerife. Vandaag heb ik Daily Travel Passport geactiveerd. Zo heb ik mobiel internet in het buitenland.
Nu is mijn vraag of ik in Tenerife data roaming moet aanzetten om mobiel internet te hebben via Daily Travel Passport of kan dit gewoon via mobiele data 3G zonder data roaming aan te zetten op mijn gsm?
icon

Beste antwoord door Alexander 24 October 2016, 23:37

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 6
Badge +2
Data roaming moet zeker aangezet worden anders heb je in het buitenland geen mobiel internet.
Reputatie 4
Heb eens opgezocht op google en deze uitleg gevonden die het kan wat meer verduidelijken:
Als het netwerk van je eigen provider niet beschikbaar is, wordt via een techniek met de naam roaming automatisch gezocht naar het netwerk van een andere aanbieder.
Op die manier blijven alle diensten beschikbaar. 
Als klant van Proximus kun je in ander land gebruikmaken van het netwerk dat daar aanwezig is (bvb voor frankrijk, van Free, O2 of France Telecom).
Als Proximus in dit land geen netwerk heeft, vragen ze aan die andere Providers met hun aanwezig netwerk dus om het verkeer van hun klanten te regelen.
Reputatie 6
Badge +3
Daar Tenerife bij Spanje hoort en dus Europese Unie, is de kostprijs voor data-roaming beperkt.
Toch uiteraard zoveel mogelijk beperken.

Daily travel pasport is niet nodig en of je het interessant vindt, moet voor jezelf uitmaken

Je moet dus data-roaming aanzetten op de smartphone (en afzetten wanneer niet echt nodig)
Je werkt best op Wifi in het hotel of restaurant.
Reputatie 6
Badge +2
Je moet dus data-roaming aanzetten op de smartphone (en afzetten wanneer niet echt nodig)
Je werkt best op Wifi in het hotel of restaurant.


Voor internet bankieren surf je toch best via 3G/4G want via plaatselijke WIFI kan er hacking gebeuren.
Voor andere toepassingen kan je wel via de plaatselijke WIFI surfen maar niettemin toch voorzichtig zijn.

Reageer