Mobiel internet

  • 18 August 2017
  • 12 reacties
  • 542 Bekeken

  • Practitioner
  • 30 reacties
Reeds jaren zijn we klant bij proximus: TV, vaste telefoon, internet, 2 mobiel internet gsm, 1 mobiel internet ipad. Blijkt dat sinds 1/8/2017 het datavolume voor mobiel bellen verhoogt is van 1 giga naar 1,5 giga. Maar dus niet voor ons, we hebben immers nog een "ouder abonnement" en zouden verplicht zijn over te schakelen naar "tuttimus" hetgeen ons per maand minstens 20 euro meer zou kosten. (We zouden dan wel 3 giga mobiel hebben i.p.v. 1 giga). Nu weet ik dat aparte proximus mobiele abonnementen (zonder pack) sowieso wel genieten van die 1,5 giga. Waarom voor ons gewoon geen 1,5 giga? Bizar...

12 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Zit met hetzelfde in februari een prijsverhoging en niets erbij. In augustus prijsverhoging nieuwe abo's en gelijk data verhoging. Over discriminatie gesproken.
Reputatie 4
Badge +2
Hoi Bob!

Jammer genoeg is het niet mogelijk om onder de "oude" abonnementsvoorwaarden te kunnen genieten van de "nieuwe". Alles is abonnementsgebonden.

Onze excuses voor het ongemak .

Groetjes, Cindy
Misschien eens tijd om bij enkele concurrenten te kijken?
Dat heb ik ook al gedaan maar dat valt niet altijd beter of goedkoper uit, hangt uiteraard van geval tot geval af.
Er staat trouwens ook een vergelijkende tabel op de proximus site met enkele concurrenten.
https://www.proximus.be/nl/id_cr_compare/particulieren/producten/r-orphans/vergelijk-tabel.html
Reputatie 7
Badge +1
Hoi Bob!

Jammer genoeg is het niet mogelijk om onder de "oude" abonnementsvoorwaarden te kunnen genieten van de "nieuwe". Alles is abonnementsgebonden.

Onze excuses voor het ongemak .

Groetjes, Cindy

Hallo Cindy,
Dat weten we. Gaat alleen om als er bij een prijsverhoging, Mobilus, ze extra data bijkrijgen moet dat bij een ander, Smart+,abo ook zijn. En dat is niet gebeurd in februari dit jaar.
Mvg, Antoon
Wij kennen toevallig iemand die één mobiel proximus abonnement heeft (dus geen pack!) van 12 euro (15-3) en die nu een datavolume krijgt van 1,5 giga zonder prijsverhoging. Wij met ons ouder abonnement, geen dataverhoging op onze 2 mobiele abonnementen, tenzij we meer betalen voor een nieuw pack. Het is duidelijk: dit is een puur commerciële maatregel, proximus deelt geen geschenken uit aan de trouwste en beste klanten...
Wij kennen toevallig iemand die één mobiel proximus abonnement heeft (dus geen pack!) van 12 euro (15-3) en die nu een datavolume krijgt van 1,5 giga zonder prijsverhoging.
Da kan ik moeilijk geloven. Dacht dat alle Mobilus formules duurder werden vanaf 1 aug. Goedkoopste is de S vanaf 15,99 euro, dat was 15 euro. Een Mobilus van 12 euro is er nooit geweest.
Die persoon in kwestie beweert dat er nu 12,20 euro wordt afgehouden.
Reputatie 5
Badge +3
Dag Bob, onze bestaande klanten kunnen steeds overstappen op de nieuwe voorwaarden. Kan je ons alvast eens het betrokken nummer bezorgen, via een privébericht, kan je starten via https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679. Groetjes, Nicky
Hoi Bob!

Jammer genoeg is het niet mogelijk om onder de "oude" abonnementsvoorwaarden te kunnen genieten van de "nieuwe". Alles is abonnementsgebonden.

Onze excuses voor het ongemak .

Groetjes, Cindy


Beste,
Eigenlijk wel grappig.
Ik heb ook een "oud" abonnement en bij dit abonnement had ik recht op een "affinity"-korting. Nu met de nieuwe abonnementen hebben ze uiteindelijk, vanaf 31/10, deze korting (enkel) op de oude afgeschaft!
Uw ogenschijnlijk logische uitleg voor het ene probleem blijkt niet steeds consequent toegepast niet?
ter info: wat hier ook al gepost geweest is op het forum is het volgende:
Deze korting is nog geldig voor bestaande klanten van voor 1 juli 2017, die de korting reeds hadden op Familus/ Tuttimus. Deze korting is niet meer geldig voor nieuwe klanten die zich aansluiten.
Ik ben een bestaande klant van voor 2017, maar door het feit dat ik niet ben meegegaan in het verhaal van Familus/Tuttimus ben ik de klos! Waarom meer betalen als uw bestaande abbo voldoet? Dat is doorgaans het typische aan vernieuwing, soms beter doch nooit goedkoper!

Reageer