Skip to main content
Ik ben verbolgen hoe Proximus het vertrouwen van goede klanten misbruikt door veel te dure producten en diensten te verkopen, het na te laten optimale formules voor te stellen en verkochte prestaties niet aan te leveren.





Hoe slijten jullie bij got aan een gepensioneerde dame van 80 jaar een 50 euro mobile abonnement waar de dame in kwestie maximaal 30 minuten belt en een top data verbruik heeft van 280Mb/maand??





Idem met een maxi blabla abo internet verbinding waar mevrouw in de beste condities 20Mbps down en 3 up heeft. Meestal is het 10 down en 2 up. We hebben het hier dus over Brussel centrum, niet dus midden in de Ardennen!





De verschillende abonnementen worden apart gefactureerd en niet in voordelig pack aangeboden!!





Ik vind het jammer dat jullie maanden lang 100'den zoniet 1000'den euros van mijn moeder nemen voor eigenlijk weinig in return. Je kan nu zeggen dat ze het maar zelf moest zien. Misschien moest ik het wel sneller zien. Kan zijn maar door de aparte facturatie heb ik nooit het totale plaatje gezien.





De bal is aan het rollen gegaan vanwege instabiele data connecties. Toen ik de internetfactuur zag stonden daar diverse items op die mijn moeder nooit bestelde. Internet Security dingen enzomeer. Toen moeder vertelde dat het toch wel duur is kwamen er plots nog de aparte mobile telefoon facturen op tafel.





Kortom, ik vind dit een flagrant misbruik van vertrouwen. Jullie consulenten verneuken ouderen zonder verpinken!!

Nochtans al je belt naar de klantendienst dan zoeken ze samen met u uit wat de best formule is, dit heeft mijn vader ook gedaan en dit is heel correct verlopen, mss is het bij u moeder via een verkoper aan deur (of telefonisch) gebeurd? enfin dat gis ik maar.





Ik zou gewoon naar de klantendienst bellen om de beste formule voor je moeder uit te dokteren (klantendienst 0800 22 800)


Beste Peter,

Kan u ons via een prive bericht de klantgegevens van uw moeder bezorgen zodat dit zo snel mogelijk kan worden nagekeken?

Met vriendelijke groeten,

Inge


Mijn punt is niet wat er nu moet gebeuren. Wel dat jullie consulenten geen correcte behoefte analyse maken van de klant die vaak in het bos de bomen niet ziet staan. Eens de buit binnen valt het in jullie ERP niet op dat iemand met een laag verbruik te dure abo's heeft. Noch dat klanten met verouderde niet voordelige packs en ongunstige facturatie zitten. Jullie leveren ook niet de beloofde kwaliteit. Zoiets heet men 'een misbruik van vertrouwen'. Als ik niet eerst geleverd kan krijgen wat jullie verkocht hebben gaan jullie er gewoon uit. Dus ben ik nu eerst met de technische dienst bezig. Wordt vervolgd ...
Beste Peter,

Aan de hand van de klantgegevens kan worden nagekeken wat er precies geactiveerd is en wanneer.

Zo kan er een dossier worden opgemaakt voor de bevoegde dienst en kan dit besproken worden met de consulenten.

Met vriendelijke groeten,

Inge


Privé bericht verzonden:





Geachte, het gaat hier over klant nummer: xxxx





Ondanks mijn moeder in maart nog contact met jullie diensten moet gehad hebben is er nooit een actualisatie in functie van het actuele proximus aanbod en haar werkelijke behoefte gedaan. Jullie konden haar hierdoor maanden, jaren (ik moet dit nog nakijken) gewoon het dubbele facturen van wat gebruikelijk is.





Bovendien is de performantie op haar internet ADSL bijzonder zwak. Down tussen de 8 en de 20 Mbps, up komt het echt nooit beven de 3. Dit is veel zwakker dan een 'start abo'. De klant heeft nog thans recht op een 'confort abo'.





In die zin facturen jullie mijn moeder echt meer dan het dubbele dan wat mag.





Ik kan dit echt niet aanvaarden. Ik wil geen tegemoetkoming. Wel wil ik een internet aansluiting conform UW aanbod en verontschuldigingen aan het adres van mijn moeder.





Hoogachtend,



Peter xxxx (klantnummer xxxx)


Beste Peter,



Ik heb uw vraag overgemaakt aan de bevoegde dienst.

De bevoegde dienst zal uw moeder verder op de hoogte houden.



Met vriendelijke groeten,

Anja


Ter informatie: in een record tijd werden alle opmerking geregeld. Technisch en administratief. Hebben de mensen van Proximus zelf contact met me opgenomen en het vertrouwen hersteld waarvoor hartelijk dank. Case closed.









Groet, Peter.


Graag gedaan!

Mvg,

Anja


Reageer