Beantwoord

Mini serie Chasing Shadows (BBC) opnameprobleem?

  • 19 October 2016
  • 5 reacties
  • 135 Bekeken

Kan er hier iemand enig licht werpen op de chaos ?

Eerste aflevering opgenomen op maandag, nagekeken of opname gestart is, opname verdwijnt van nPVR op automagische manier, enkel die van gisteren, dinsdag, verschijnt in de lijst.

Weer maar eens de TV-app ingezet .. oh wonder, de aflevering staat in de lijst als "opgenomen" .. jammer maar helaas blijkt de korte inhou dvoor de 2 afleveringen (maandag, dinsdag) dezelfde te zijn namelijk aflevering 2 ? gaat men mij nu vertellen dat ik een tablet moet kopen om, gemakkelijkshalve, de TV-opnames te checken ?
Iemand die hier een uitleg voor heeft ?

BTW Pittig detail .. in de lijst van mijn opnames staat een aflevering van "De rechtbank" gedateerd op ma 2 November, geen idee van welke jaar, alsook een aflevering van "De dingen des levens" iets waar we nog nooit naar gekeken hebben. ook op ma 2 nov .. Aangezien dit spullen zijn waar 2 Nov op een maandag valt ... moet dit uit 2015 komen !?

BTW2 .. wat is het nut van de optie "kijken op TV" ? dat werkt voor geen meter ?
icon

Beste antwoord door AndyM 26 October 2016, 15:14

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 6
Badge +4
Beste,

Dart we zagen u zowel in het verleden ' de rechtbank' programmeerde in SD als in Hd onstonden er conflicten.

Dit programma stond ook nog in uw decoder logs in serieopname van vroeger.;vandaar waarschijnlijk nog oude opnames.

Wanneer je opneemt kan je ook bepalen of die opname moet verwijderd worden na bijvoorbeeld 10 afleveringen of dat ze moeten bewaard worden.

We deden nu al een clean op de logs ' de rechtbank' , gelieve dit dus terug te herprgrammeren
Leuk maar dat was helemaal mijn probleem noch de vraag niet ... die oude opnames staan in de lijst op TV-overal op de PC en niet op het TV menu dus die zag ik enkel door op de PC te gaan kijken omdat de gewraakte opnames van CHASING SHADOWS kompleet FUBAR zijn ! ... die oude dingen wissen dat kan ik zelf nog wel hoor, zo seniel ben ik nog niet ...
U hoefde dus helemaal de logs van "De rechtbank" niet te gaan wissen ! Ik heb daar niet om gevraagd. Met "begrijpend lezen" hebben jullie wel een zwaar probleem hoor !

Ik weet dus nog steeds niet wat er aan de hand is met de verdwenen opname van maandag avond voor CHASING SHADOWS ! Wat dus eigenlijk de vraag was !

PS Pittig detail 2 .. Ik betwijfel of die "rechtbank" historie een geval is van programmatie in SD zowel als HD om de zeer eenvoudige reden dat we in Nov 2015 geen HD keken wegens een V3B decoder die de kanalen 1-8 zeker in SD doorstuurde. Fouten niet te na gesproken ...
Netto resultaat van een al dan niet interactie ...

Over de probleemopnames ... niets opgelost
Ik heb :
- een "opname" die ik in het menu enkel kan "zien" via de TV-app op de desktop computer en waarvoor ik nog steeds niet weet welke aflevering het is, 1e ? 2e? valt dus ook NIET te bekijken op TV.
- een "tweede" opname die normaal gebeurde
- een "derde" opname die niet meer geprogrammeerd was, rara?, en die ook niet te programmeren viel behalve plots de automagische laatste 5 minuten van de episode !
- een "vierde" opname die schijnbaar normaal verlopen is ...

voor de rest is alles normaal hahaha ! gewoon waardeloos .. enfin, we zullen er moeten mee leven maar als men mij hiervoor €10 per maand méér meent te moeten aanrekenen zal er toch nog moeten gesproken worden, ongeacht !
Reputatie 5
Badge +4
Dag Regulus,

Onze engineering is volop bezig met een software update. Die zou er binnenkort komen.

Hier de belangrijkste features van deze update:

Nog even geduld dus

  • Simpelere opname flow
  • Verbeteringen aan de PVR bibliotheek (view op de series episode lijst, seizoen/episode, … )
  • NPVR bug fixes

Nog even geduld dus

Mvg,

AndyM
Reputatie 7
Badge +6
View op de serie episode lijst, seizoen/episode:...? Fantastisch!!!

Reageer