Beantwoord

Mijn verbruik vermeldt NIET GEVOERDE GESPREKKEN

  • 6 August 2016
  • 8 reacties
  • 494 Bekeken

Ik heb zopas via e-services bij de rubriek mijn lopend verbruik gezien dat er verschillende dagen en meermaals per dag gesprekken zullen worden aangerekend naar het nummer 027213443, een mij volledig onbekend nummer waarna ik ook NOOIT heb gebeld. Graag zou ik deze gesprekken verwijderd zien in "mijn lopend verbruik" want IK HEB ZE NOOIT GEDAAN en ook zou ik dit nummer voor mij geblokkeerd wordt gemaakt. Ik ben uiterst verbaast hoe dit mogelijk is. Ik gebruik nooit mijn vast toestel tijdens de piekuren (heb 2 gsm's waarvan ik zelfs nooit de tegoeden helemaal kan opgebruiken) en heb ook nog steeds tegoeden voor verbruik staan voor mijn vaste lijn via premiumpunten.
Wie kan mij helpen om deze NIET GEDANE GESPREKKEN te annuleren en uit mijn lopend verbruik te verwijderen, het bewuste nummer 027213443 te blokkeren en na te gaan hoe dit tot stand is kunnen komen en wat of wie de oorzaak hiervan zijn. Het is telkens hetzelfde nummer meermaals per dag
Dank bij voorbaat voor alle hulp en antwoord.
icon

Beste antwoord door josm 8 August 2016, 12:05

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 6
Badge +3
- naar helpdesk bellen 0800 22 800 (7/7d tot 22u)
- of privébericht sturen naar Het Proximus Team
https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679

is wel iets raars, van zoiets heb ik nog nooit gehoord.
@Greetje, Ik zou naar de helpdesk bellen, want nu zal er niet meer gereageerd worden en morgen is de kans ook klein dat er gereageerd zal worden, maar pas maandag.
Ondertussen ben ik erachter gekomen dat sinds enkele dagen, telkens ik het alarm aanzet er een telefoongesprek aangerekend wordt. Dat was vroeger nooit het geval. Ik heb de alarmcentrale gecontacteerd, en inderdaad, het bewuste nummer is van de alarmcentrale, een nummer die door hen gebruikt wordt. Zij vinden het ook niet normaal dat er telkens een gesprek wordt aangerekend bij het aan en uitzetten van het alarm. Nochtans is er volgens hen met mijn alarmsysteem geen enkel probleem, is er ook geen enkele wijziging aan het alarm gebeurd en werkt het alarm perfect zoals het moet, behalve dus dat er telefoonkosten worden aangerekend bij gebruik van het alarm.
Ik hoop dat ik snel antwoord krijg van de medewerkers van Belgacom.
Reputatie 6
Badge +3
Daar het je alarmcentrale is, moet je toch niet bij Belgacom zijn.
Het is de alarmcentrale die uitbelt en dus kosten genereert.
Je moet dus bij de installateur zijn van je alarmcentrale voor informatie;
De alarmcentrale heeft mij medegedeeld dat alles normaal is bij hen, dat mijn alarmsysteem zeer correct werkt, er geen enkel defect of wijziging van het systeem is vastgesteld. Ik begrijp het ook niet meer, is wel zeer vervelend want op enkele dagen tijd heb ik ongeveer voor 5 € per dag aangerekende telefoonkosten.
Zal maandag proberen de klantendienst te bereiken, zie geen andere oplossing. De installateur van mijn alarmcentrale is momenteel met verlof.
Er zal wel iets schelen aan de alarmcentrale volgens mij
Reputatie 3
Badge
Dag Greetje11,

Het is heel normaal dat er gesprekken aangerekend worden naar de alarmcentrale. Dit zijn communicaties tussen je alarmsysteem en de alarmcentrale.

Het is de alarmcentrale die programmeert hoe vaak die controles verlopen.

Je zal je tot hen moeten richten als je vindt dat die controles te vaak gebeuren.

Groetjes,

Jos
die communicaties gebeuren die dan niet enkel als er een alarm komt?

Reageer