Beantwoord

Mijn buurman mijn wificode lenen

  • 19 December 2017
  • 4 reacties
  • 921 Bekeken

Goedenavond iedereen hier op dit forum,

ik heb een vraagje .
mijn buurman die surft en belt vi a de concurrentie moet 2 dagen wachten alvorens hij terug gebruik kan maken van zijn Telenet verbinding.
Deze avond vroeg hij mij of hij even gebruik mocht maken voor de duur van de herstelling (2-tal dagen, van mijn wifi verbinding.
Maar dan kan ik waarschijnlijk niet anders dan hem ook mijn Wi-Fi paswoord mede te delen.
Dat is waarschijnlijk ook het paswoord van mijn router?
Is dat wel veilig ??
Of is daar een veiliger manier voor om hem twee dagen het wifi paswoord te geven.
Indien ik dit zou doen dan zal ik zeker na twee dagen mijn paswoord wijzigen.

Graag een antwoordje terug, aub
Mvg. Goossens Erwin uit Maldegem
icon

Beste antwoord door Martin 19 December 2017, 20:45

Bekijk origineel

4 reacties

Dat hangt er gewoon weg vanaf hoe goed je zelf je buurman kent en vertrouwt, want met het wifi passwoord alleen kan hij niet echt veel misbruik maken alleen je internet datavolume helpen op consumeren , maar als je bv een comfort en maxi internet abonnement hebt is dit datavolume eigenlijk onbeperkt (beter gezegd bv bij comfort: indien het op is, gratis volume bij te bestellen) , alleen als hij louche dingen zou doen op het internet, zou men u kunnen aanspreken, maar dan nog zal er uiteindelijk kunnen gecontroleerd worden met welke pc / laptop enz... dit gebeurd is, enfin zoals ik al zei als je hem zeer goed kent en vertrouwt zal dat wel in orde zijn zeker.
Met het wifi paswoord kan hij ook niet in je bbox3 inloggen bvb.

PS: mss in dit geval best je wifi wachtwoord van de 2,4 en 5.0 GHz band al eerst veranderen en dan kan je achteraf weer het origineel invoeren zoals het ook op sticker van je bbox staat, zie hiervoor naar volgende uitleg:
>
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_pwd/particulieren/welkom-bij-support/internet/internet-thuis/wifi-netwerk/wachtwoord-van-het-wifi-netwerk.html
Beste Martin,

Heel hartelijk bedankt voor uw snelle en correcte oplossing.Eigenlijk had ik over het hoofd gezien dat het paswoord voor de Wifi verbinding niet hetzelde is als dat van mijn router zelf.
Ik wijzig sowieso na die 2 dagen ook het paswoord voor Wifi.
Zeker is zeker.
You never now who's your real frinds.😚
Mvg.erwin
Reputatie 2
Ter info denk ik dat je hem ook best je 2.4GHz wachtwoord geeft, die reikt verder dan 5 GHz.
als het wachtwoord voor beide dezelfde is of niet kan de buur altijd kiezen wat het best of de hoogste speedtest.net haalt,
(aangezien 2.4 wel veel meer bezet en gestoord kan zijn ).
ik krijg hier trouwens ook genoeg signaal niveau binnen van mijn buur op wifi-5.0-xxxx hangt natuurlijk af wat er van hindernissen en afstand tussen de weg die het 5.0 signaal aflegt van de bbox3 en je buur.

Reageer